Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Mooie foto's.
Hier geen geluk helaas. Paard niet goedgekeurd op basis van ernstige verbening van het hoefkraakbeen.
Fudge schreef:Vraagje; heeft er iemand van jullie ervaringen met een hoefzweer die spontaan opknapt? De pony hier wilde zondag het achterbeen opeens niet meer belasten, echt typische gevalletje hoefzweer (dacht ik). Als het goed is komt vandaag de hoefsmid, maar gister en vandaag liep ze eigenlijk al weer een heel stuk beter. Ze belast hem en draaft door de wei, ik zie alleen dat ze iets korter loopt op dat been, met name bij draaien op het harde. Ik vraag me een beetje af of het nog zin heeft om de smid te laten komen...
Moska schreef:Jippie. Heb brief van gemeente naar aanleiding van het vooroverleg voor het aanleggen van bak en paddock. Ze geven positief advies en we hoeven geen archeologisch onderzoek te laten doen. Alleen moet ik voor het daadwerkelijke vergunningsaanvraag technische tekeningen aanleveren van de bak en het hekwerk. Hoe doe ik dat? De bak is zand met een grondwal eromheen met, als het nodig is, palen met lint. Wat valt daar technisch aan te tekenen?Als ik komend weekend een gaatje heb, dan ga ik proberen de vergunningsaanvraag te doen. Heb het al eerder geprobeerd, maar wat een draak van een systeem zeg.
Volgens mij is doorspoelen ook voldoende. En anders kijken of je de leidingen met een reinigingsmiddel kunt spoelen? Dat zal vast bestaan.