Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:54

Ondanks het trieste weer, altijd leuk om jullie fotos van jullie mooie plekjes te zien <3

Dat natte weer mag voorlopig wel ff wegblijven hoor, denk dat de natuur ook wel ff goed vindt :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 18:56

Karin_deB schreef:
biancaaaa schreef:
Karin ik had hier vrijdag de loonwerker over gesproken en die gaf aan eerst mesten, dan zaaien?

Dat klinkt in mijn beleving heel onlogisch >;) :')
Kon hij ook uitleggen waarom?

Zou de mest ook de graszaadjes niet 'verbranden'? Ik zou omgekeerd doen. Maar ook geen mest op super jonge sprietjes gooien.

Schattig DF dat luikje voor Jasmijn <3

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:57

Hier staan in de buurt 2 paarden op een open veld, zonder schuilgelegenheid dag en nacht buiten. Weiland is enkel blubber en wordt 1 x per dag hooi gevoerd...
Hoe houden deze dieren zich warm? Regent non stop en dan die harde wind erbij.. ik heb echt met ze te doen.
Mijn paarden hebben 4 uur buiten gestaan, maar wilde heel graag weer naar binnen, het was droog, maar windkracht 6 vonden ze ook niet fijn

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:09

Daar belde ik echt 144 voor... Arme dieren

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:14

Nou inderdaad :oo hier rende onze diehard vanmiddag naar binnen ondanks dat ze beschikking tot een schuilstal heeft := dit weer is zelfs haar te veel.

Hoeveel tijd zit er tussen het bemesten en zaaien Biancaaaa? Ik zou ook bang voor 'verbranden' zijn als het direct na elkaar zou zijn.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:16

DuoPenotti schreef:

Helaas doen die er niets aan. Hier een vergelijkbare situatie. Een paard mag zonder schuilgelegenheid gehouden worden. Een ezel daarentegen niet. Je ziet soms schrijnende situaties en dat voelt machteloos. Waarom willen mensen dan paarden houden op die wijze….

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:20

[
Karin_deB schreef:
biancaaaa schreef:
Karin ik had hier vrijdag de loonwerker over gesproken en die gaf aan eerst mesten, dan zaaien?

Dat klinkt in mijn beleving heel onlogisch >;) :')
Kon hij ook uitleggen waarom?

Wat ik begreep eerst de bodem voeden en dan zaaien? Maar heb niet een heel uitgebreide uitleg gevraagd. Er zit dan ook wel een poos tussen het mesten en zaaien (4 weken minimaal - afhankelijk van het weer). Zal het nog eens navragen als ik hem zie maar als iemand andere informatie heeft hoor ik het ook graag.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:23

Wij doen hier ook eerst bemesten en dan 4 tot 6 weken later zaaien (liefst minimaal 1 goede regenbui erover). In het najaar kalken.

2 jaar geleden 8 hectare opnieuw ingezaaid, dat eerst helemaal diep geploegd (60cm geloof ik), toen bemest en nog een keer ploegen (ondiep op ongeveer 20 cm), daarna 3x vlak gesleept. 4 weken later helemaal ingezaaid en eind zomer gemaaid voor hooi. Jaar daarna kunnen de paarden er op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:25

Wij doen altijd rond maart april inzaaien en minimaal een maand later bemesten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:50

ratzel schreef:
DuoPenotti schreef:

Helaas doen die er niets aan. Hier een vergelijkbare situatie. Een paard mag zonder schuilgelegenheid gehouden worden. Een ezel daarentegen niet. Je ziet soms schrijnende situaties en dat voelt machteloos. Waarom willen mensen dan paarden houden op die wijze….

Klopt de schuilstal doen ze niets aan.
Maar dacht wel dat ze ergens droge voeten moeten kunnen hebben.
Daarnaast heb het idee dat niet elk team net zo streng is zeg maar.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:52

Ook hier erg nat en veel wind. Vandaag vooral maar 1 Onderwerp gehad namelijk het binnen zetten van Guus..... Kom vanmorgen aan op stal, stal leeg????? En ik zou ze buiten zetten. Helaas wist ik dus gelijk hoe laat het was. Guus heeft de hele nacht in de regen gestaan! Ik was KWAAD! Dat arme arme dier had dus vanaf zaterdagochtend geen eten gehad en heeft daar verdomme in de kou gestaan in de flinke wind. Ze stond helemaal te bibberen. Ik heb diegene die haar binnen zou zetten gelijk geappt wie haar vergeten binnen is te zetten! Dat had ze dus aan iemand anders gevraagd die het vergeten is voor de 2e keer dus. Ik was ook boos dat dus blijkbaar ook niemand van stal haar gemist heeft?? WTF!!!

In de middag verjaardag van schoonmoeder, schoonzus op de hoogte gebracht die echt boos is geworden met als eindresultaat dat dus de eigenaar van weidegenoot nu gezegd heeft regel het zelf dan maar. Echt nog geen sorry of oliebol dat is vervelend of wat dan ook. Ik hoop dat haar pony ook een paar keer vergeten wordt, voor pony dan het liefst met buiten zetten....
We gaan haar nu dus zelf binnen en buiten zetten dan weten we zeker dat het gedaan is.

Ik ga haar niet eerder naar huis halen. LN wilde al gelijk ophalen de schat maar moet even met wat dingen rekening houden. Mocht het echt niet gaan dan wordt het alsnog eerder.
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 06-02-22 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:55

Wat ontzettend sneu Joyce. Ik zou Guus toch zo snel mogelijk ophalen.
Dit geeft ook een hoop onrust.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:57

boemel schreef:
Wat ontzettend sneu Joyce. Ik zou Guus toch zo snel mogelijk ophalen.
Dit geeft ook een hoop onrust.

Ik vind het ook sneu voor schoonzus dat ze op deze manier dan een soort van schuld in de schoenen geschoven krijgt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:57

@144: Ze moeten een droge plek hebben om te kunnen gaan liggen als ze willen slapen en ze mogen niet kniediep in de modder staan zonder droge plek. Verder moet er altijd toegang tot water zijn en kijken ze naar de algemene konditie (te mager, normaal in de vacht/geen rainrot oid).

Die van mij staan graag buiten, maar met dit weer vinden ze het helemaal niet erg om naar binnen te gaan.

Die hele heftige bui bleek hagel te zijn zag ik naderhand.

@joyce: ik zou Guus daar ook niet laten, dan maar ergens improviseren. Straks zit je met een ziek paard.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:08

Gisteren heeft een vriend geholpen met het bouwen van een keukenschouw.

Er komen portugese tegels tegen de muur, er moet nog geschilderd worden en nog inbouwspotjes, maar na 7 maanden tegen een kale muur met een kaal lampje aangekeken te hebben, ben ik echt zo blij met dit (tussen) resultaat. :o

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:08

DF ik begrijp het helemaal hoor. Ik ben wel wat aan het kijken wat mogelijk is voor mijzelf. Morgen ook even op het werk overleggen. In principe gaan we haar nu echt elke dag zien dus meer controle, dus zou juist nu beter moeten gaan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:09

Mooi Boemel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:16

Dat is een modern-rustieke uitstraling, daar hou ik ook wel van.

Ik kwam net met het voer naar buiten en hoorde al een harde murmel uit de tent komen :) Boon haar deken was droog, maar de kop was nat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:19

Joyce
Dat kan echt niet.
Wat een nare egoïstische mensen lopen daar zeg. Totaal geen dieren vrienden.
Beter vandaag nog weg dan gisteren.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:20

Wat mooi al Boemel

Ik heb die van mij om 3 uur ook naar buiten moeten duwen, en toen was het droog. Ze hadden echt geen zin.
Hele dag in de regen zou ik zonder schuilstal of droog plekje ook melding van maken...

Wat een ellende joyce, is het een tijdelijke stalling?

Het rommelt hier nu ook wat in de lucht. Paar flitsen gezien. En natte sneeuw zo te zien...

Wij hebben de camera hangen *\o/*
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:25

Mooi beeld met de camera KDL.

Jemig Joyce. Wat aso dat ze dat vergeten. Los daarvan: degene die de paarden voert, zou dit toch moeten signaleren en oplossen/melden? Lijkt me fijnste als ze z.s.m. naar huis kan. Ik zou er zelf heel onrustig van worden (ook als er x wat anders is, wordt dat dan wel gezien?).
Hoe is het nu met haar? Dat te wenig eten hebben op de wei is ook akelig (risico maagproblemen etc).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:27

Mooi boemel!

Vervelend dat het zo loopt joyce, op zn zachtst gezegd.
Je moet het uiteraard zelf weten maar voor mij zou dit echt de grens zijn en ik zou het paard gewoon naar huis halen.
Misschien wat behelpen her en der maar heb je iig zelf controle erover.

Dank voor alle antwoorden.
Mijn buurman rijdt de mesthoop uit dus ik had gevraagd of hij wilde laten weten wanneer zodat ik de dag ervoor het graszaad kon strooien.
Ik ga het nog eens uitzoeken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:44

Mooie schouw Boemel.

KD, mooi beeld met de camera.

Joyce, wat triest voor Guus.

Hier was de grote plas in de paddock binnen een uur al weer gehalveerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:55

Zo snel gaat het bij mij lang niet, maar het zal hier ook wel flink aangelopen zijn. Het is nu al jaren niet meer los getrokken nl.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:00

Ik zou mijn paard ook gelijk naar huis halen.

Je weet nu wel dat ze buiten en binnen komt. Maar niet of ze dus alleen achter blijft omdat de andere al binnen gehaald worden. Ik zou niet meer kunnen vertrouwen dat ze op haar. letten en als er wat is of ze dat dan wel melden.