[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:04

BrittS schreef:
Wij hebben sowieso een hogere bak waar de shets niet uit kunnen eten, maar ik hang ook netjes hoger op (passive physio) waar de shets niet bij kunnen. Nu zijn mijn shets niet te dik, maar mochten ze dat wel worden dan kan ik dat volgens mij redelijk makkelijk reguleren (hoop ik :+ )

En kwa bladeren.. inderdaad harken.

Hoe hoog is jouw bak tov de pony’s/paarden die hebt lopen?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:04

Daihyo schreef:
BrittS schreef:
Wij hebben sowieso een hogere bak waar de shets niet uit kunnen eten, maar ik hang ook netjes hoger op (passive physio) waar de shets niet bij kunnen. Nu zijn mijn shets niet te dik, maar mochten ze dat wel worden dan kan ik dat volgens mij redelijk makkelijk reguleren (hoop ik :+ )

En kwa bladeren.. inderdaad harken.

Hoe hoog is jouw bak tov de pony’s/paarden die hebt lopen?

Ik heb gewoon zo'n palletbox, die je overal wel ziet. Volgens mij zijn die dingen 75-80 cm en mijn shets zijn ook zoiets, dus die komen nooit bij een hooinet wat er in ligt :Y)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 15:06

Wij hebben onze "voerklikos" opgeknapt van dit
Wat niet werkte

Afbeelding

Naar dit, wat hopelijk wel werkt.

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd of dit wel fijn werk, we hebben er 4

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:19

Is het niet handig om er nog een schuine plank achter te zetten zodat het hooi wel naar voren komt?

Zet je de containers dan nog weer een op bepaalde manier vast? Zeker mijn Fuchs zie ik zo'n ding al echt de hele track over slepen :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:22

Ik heb zulke kliko's gehad met hooinet er zo in. Plank was niet nodig, deksel dicht vastmaken en kliko zelf vast zetten wel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 15:27

MarliesR schreef:
Is het niet handig om er nog een schuine plank achter te zetten zodat het hooi wel naar voren komt?

Zet je de containers dan nog weer een op bepaalde manier vast? Zeker mijn Fuchs zie ik zo'n ding al echt de hele track over slepen :D

Als een plank nog nodig blijkt te zijn dan hebben we die, weet alleen niet of er nog genoeg rand is dag het blijft zitten.

De containa worden iig aan de bovenkant aan een paal vastgeklikt indien dat niet voldoende blijkt ge zijn gaan we het aan de onderkant ook vast maken

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:15

Ziet er interessant uit :j

Ik ga denk ik kijken voor 1 of 2 kuubsbakken. Die zijn 80/85cm hoog. Dat gaat de shet niet redden hoop ik. En dan nog een net ergens in een boom. En dan 2 lagere bakken waar ze ook allemaal gewoon bij kunnen. Zover mogelijk uit elkaar, zodat shetlief lekker aan de wandel mag :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:20

Hoe groot is de Shet? Want de onze kon gewoon uit palletboxen eten. Pony was 1.05m

Afbeelding

Zulke bakken. In de paddock groef ik een gat en zette daar de bak in. Dan zand er weer tegenaan zodat de Shet zich niet ophing.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:21

Oh dat is dan wel een goeie om te checken. En hoezo ophangen? :o?
Door er overheen te hangen bedoel je?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:25

Ja, die ging gewoon met haar hals over de rand hangen om bij het hooi te komen. Ook als ze daardoor moest hoesten. Maar zij stond niet op dieet, dus vandaar dat we de bakken gewoon in een gat zetten. En we hebben lagere bakken gekocht; de hoge in de paddock in een gat en de lage op de track. Die verplaatsen we nog wel eens. En ik heb geen zin om steeds gaten te moeten graven bij het verplaatsen :+
Afbeelding
Dit is de binnenhoogte van de lage bakken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:34

Ja dat is niet zo handig inderdaad.
Dit zijn onze lage bakken. Daar kan de shet prima bij. 20cm hoger en de rest kan er nog wel bij, maar zij niet denk ik.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:52

Oh das voor niet-diëten wel een mooie maat :j Waar komen deze vandaan, ik zoek nog wat voor in de inloopstallen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:53

MarliesR schreef:

Zo zit het nu vast, touwtje kan nog strakker onderin kunnen we wellicht ook zoiets maken indien noodzakelijk

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:55

Bij mij zou dat niet goed gaan :') Twee palen en minstens boven en onder vast aan elke paal, anders wordt zo’n bak omver geschurkt. Of gewoon geduwd, want das grappig.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:56

Dat zou hier ook aardig kansloos zijn :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:57

Hilary schreef:
Bij mij zou dat niet goed gaan :') Twee palen en minstens boven en onder vast aan elke paal, anders wordt zo’n bak omver geschurkt. Of gewoon geduwd, want das grappig.

Ik denk dat als het nog meer vast moe5 onder echt wel voldoende gaat zijn, 2 palen lijkt me niet nodig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:58

Oh ik neem mijn ruin als referentiekader. Die gaat er dan op het hoekpunt tegenaan duwen en drukt de boel dan met een boogje om de paal heen, zeg maar.
Mijn merrie zou dit wel kunnen handelen, die is veel voorzichtiger met zichzelf en spullen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:02

Het hangt inderdaad enorm van je paarden af. Als mijn ruin voelt dat er op deze manier zoveel beweging in zou zitten zou hij absoluut het hele ding om gaan duwen, er mee gaan slepen, kijken of het touwtje ook los kan. Of door kan. Etc.

En als je op dezelfde redelijk losse wijze ook een draadje aan de onderkant zou doen, ging daar zeker een been in...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:04

MarliesR schreef:
Het hangt inderdaad enorm van je paarden af. Als mijn ruin voelt dat er op deze manier zoveel beweging in zou zitten zou hij absoluut het hele ding om gaan duwen, er mee gaan slepen, kijken of het touwtje ook los kan. Of door kan. Etc.

En als je op dezelfde redelijk losse wijze ook een draadje aan de onderkant zou doen, ging daar zeker een been in...

Wat een monster :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:05

Maartje1990 schreef:
MarliesR schreef:

Wat een monster :+

I know :+
Die Schwarzwalder Fuchsen zijn zéér creatief wanneer het op slopen aankomt :+

Een vriendin van mij met een Fuchs op een pensionstal heeft inmiddels bovenop het gewone stalgeld ook een extra slooppotje :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:39

Hilary schreef:
Oh das voor niet-diëten wel een mooie maat :j Waar komen deze vandaan, ik zoek nog wat voor in de inloopstallen.

Ze zijn van Amycel. Geen idee waar ze gekocht zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:36

MarliesR schreef:
Een vriendin van mij met een Fuchs op een pensionstal heeft inmiddels bovenop het gewone stalgeld ook een extra slooppotje :+

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:37

Onze pension Fuchs valt mee als ik het zo lees :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:45

Mijn ruin smijt het gewoon de wei door als hij de kans krijgt. Doet hij met de bakken ook. En die zijn best zwaar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:48

Klinkt echt heel gezellig haha :+

Hier gaat er af en toe een net kapot maar hebben er toch 18 hangen inmiddels dus het kan.