Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mer1980 schreef:Ik kan van die aanhangwagen netten kopen voor nog geen 1,50 als ik die nu vastzet in de hoeken krijgen ze die niet meer eruit, eventueel met dikke elastieken waardoor het redelijk strak blijft staan. Ik ga morgen eens even puzzelen...
Wat betreft de drainage van de bak, dat gaan we inderdaad doen, die kosten vallen mij nog mee. Ik was meer benieuwd of worteldoek en puin storten daaronder echt noodzakelijk kis. Drainage kost mij echt een fractie van wat de rest kost namelijk. (sleuven en buizen ben ik nog geen €200,- kwijt, zand al zeker €2000,- maar als ik ook nog puin op de drainage moet storten, nog 15 cm drainage zand en dan worteldoek en daarna nog de 20 cm extra zand, ben ik gewoon echt een vermogen verder)
Mer1980 schreef:Ja inderdaad, ik heb ook een stalen rooster liggen die iets groter is dan de IBC bak, misschien kan mijn man die wel op maat maken met de slijptol en dan gebruik ik dat als slowfeeder gaas...
Azmay schreef:Mer1980 schreef:Ja inderdaad, ik heb ook een stalen rooster liggen die iets groter is dan de IBC bak, misschien kan mijn man die wel op maat maken met de slijptol en dan gebruik ik dat als slowfeeder gaas...
Bij metalen roosters hoor je veel dat de paarden hun tanden langzaam af breken, weet niet hoe groot de maas is maar kleiner dan 10x10 (en dat slowt eigenlijk niet) zou ik niet durven.
Mer1980 schreef:Ik moet ook een bak aan laten leggen en wil er natuurlijk zo min mogelijk aan kwijt zijn omdat het huurgrond betreft op kleizand is het allerduurste. Ik heb de bak eigenlijk met name in de winter nodig mede als paddock...
Misschien hebben jullie hier ook tips. ik heb laatst 2 nieuwe IBC tanks gekocht voor het water, dus ik had de oude over die lek is en kapot gescheurd. Maar nu zie ik steeds allemaal dure slowfeeders voorbij komen gemaakt van oude IBC tanks. Alleen kan ik nergens iets vinden over hoe ik dat ding om moet bouwen. Ik heb dus een losse witte tank (kapot) en de kooi waar die in zat. Nu moet ik hem nog verbouwen. Ik heb hem pas van de winter nodig, nu staan de paarden op het land. Wie heeft er tips.
jeannaa schreef:Niemand ervaring met (fijn) hennep in de stal?
Hilary schreef:Rapsodie is gehakseld koolzaadstro. Toen ik ze nog op stal had, vond ik dat altijd erg fijn spul. Niet glad, nam goed urine op en mijn pony met luchtwegproblemen kon daar goed op staan. Inmiddels open schuilstallen met zand op klinkers.