Azmay schreef:Ik ben begonnen met een half uur gras en ze zitten nu op de 3 uur per dag. Ze hebben geen slapped mest en zien er goed uit dus ik hoop dat ik het goed doe
Zo kijk ik ook maar
Die van mij zijn zondag 9 uur op het gras geweest maar sinds gister weer terug naar minder en vandaag maar 2 uur. Geen slappe mest en ze vreten hooi (de eetlust is niet minder dus) als ze niet op de wei staan.
Welke app gebruiken jullie voor de fructaan gehaltes in het gras? Vind ik wel interessant.
Heerlijke foto zo uit het keukenraam Karma!

. Kun je geen paard van iemand bijrijden? Iemand die ik ken, heeft dat ook jaren gedaan, toen haar eigen paard te oud was en teveel last van de artrose kreeg. 

Enorme hoosbui toen ik nét bij de paarden het erf op reed, dus me maar in de auto omgekleed en de hagelbui bekeken. Toen het even minder werd, gauw de schuur ingerend om hooinetjes te vullen. Toen ik bijna klaar was werd het droog en kon ik in droog weer hooi natmaken en uitmesten. Bij de tweede hoosbui ben ik de voerbakjes gaan klaarmaken (lijnzaad malen in de koffiemolen, bietenpulp verdelen en nieuwe klaarzetten voor morgen). Toen die hoosbui over was, kon ik hooinetjes uitdelen, de laatste mesthoopjes weghalen en gauw mijn ruin nog even rondjes laten lopen