Tapijt als ondergrond bij modder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:31

DubbelDun schreef:
Om te beginnen lijkt 20 m' me wel voldoende :D
Meer kan altijd nog :)

Bedoel je 20 m1? Of 20 m2? :+

tinkersjakie schreef:
Vraagje welke regio's kan het gebracht worden dan? Heb ik dat gemist??

In principe door heel Europa, Nederland is dan wel het goedkoopste qua vrachtkosten natuurlijk. :)

DubbelFun

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:55

20 m' is 20 strekkende meter van 4 meter breed ;)

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:15

Cemlys schreef:
Ik heb wel belang bij stukken van een meter of 3 breed en dan wel aantal tiental meter lang voor het pad.

Ja ik ook.
En een stuk van 3 bij 5 ofzo

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:32

DubbelDun schreef:
20 m' is 20 strekkende meter van 4 meter breed ;)

Hahah oké, ik ken dat als 20 m1 dus vandaar. :)

Werk normaal meestal met m2's ivm verschillende breedtes tapijt (0,67m tm 5m) ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:58

Ipv een 'hoge' 1 maar de ' genomen.
5 mtr breed is ook geen probleem hier :D

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:31

DubbelDun schreef:
Ipv een 'hoge' 1 maar de ' genomen.
5 mtr breed is ook geen probleem hier :D

Haha, ja is ook goed. Ik heb het opgeslagen. 8-)

Trouwens, ik ga voor iedereen op zoek naar 4m breed. Tenzij anders opgegeven natuurlijk :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:50

Ik moet even meten :Y) Die 4 m breed zal wel goed zijn, lengte moet ik dus even naar kijken.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:03

Leuk dat ik dit topic tegenkom. Ik denk er aan kunstgras te gebruiken rondom de voerplek en de poetsplek. Gaan paarden niet aan dat kunstgras vreten ?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:06

Ik wil de hele paddock (12bij15) gaan voorzien van kunstgras met daarboven op drainage zand. (Op kleigrond) ik ben nu op zoek naar bedrijven die gebruikte grasrollen van 4 meter breed thuis leveren.. maar dat blijkt nog best lastig dus als jullie nog tips hebben!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:47

Voor 4 meter breed en 20 meter lang hou ik me ook aanbevolen <<)
Wat komt erbij aan vrachtkosten, waar moet ik ongeveer rekening mee houden dan, mocht het lukken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:49

sumic schreef:
Ik wil de hele paddock (12bij15) gaan voorzien van kunstgras met daarboven op drainage zand. (Op kleigrond) ik ben nu op zoek naar bedrijven die gebruikte grasrollen van 4 meter breed thuis leveren.. maar dat blijkt nog best lastig dus als jullie nog tips hebben!

Ik zag op marktplaats wel 2 meter breed. Minimale afname 15 meter maar zelf ophalen. Ik vraag me alleen af hoeveel zoiets weegt. Qua prijs viel het me mee, dit was kunstgras van hockeyvelden. Leek me ook wel interessant.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:05

Ik volg dit topic al even en heb interesse in 25 meter van 4 meter breed, afhankelijk van de kosten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:10

sumic schreef:

Ik zag op. Mp zat leveranciers die oude hockyvelden leveren.
Zeker nu met die discussie rondom dat kunstgras.

Kunstgrasconcurrent heeft 4 meter breed zag ik

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:11

Ninx schreef:
Heb ik ineens een ingeving.... ik heb de paarden 's nachts op een verharding staan, een verharde uitloop + schuilstal. Maar mijn ruin moest pardoes van de ijzers af en kan voorlopig echter niet op het steen.
Die staat dus nu in de paddock. Maar wanneer het kloteweer wordt zet ik hem graag weer bij de rest. En tadaaaaaaaa.... nu denk ik: ik leg gewoon tapijt op de uitloop!!!

Ik zal zo verder lezen.
Maar ben benieuwd of je al een tapijtje hebt liggen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:50

maikeltje schreef:
Wat komt erbij aan vrachtkosten, waar moet ik ongeveer rekening mee houden dan, mocht het lukken?

Dat geldt voor mij ook.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:01

Fabster schreef:
maikeltje schreef:

Dat geldt voor mij ook.

+ nog 1 zelfde maten zelfde vragen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:35

Kunstgras zou ik niet met de vezels omhoog leggen om te voorkomen dat ze gaan graven omdat ze denken dat er gras onder zit. Andersom zou moeten kunnen.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:43

Lees al een hele tijd mee in dit topic, ben steeds hele benieuwd hoe alle stukken zich houden. Het klinkt heel goed.

Ik wil evt ook wel wat stukken overnemen.
Voorkeur voor 5 meter breed maar 4 is ook goed.
Ong 20 meter lang

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:31

DubbelDun schreef:
Kunstgras zou ik niet met de vezels omhoog leggen om te voorkomen dat ze gaan graven omdat ze denken dat er gras onder zit. Andersom zou moeten kunnen.

Hoe bedoel je met de vezels omhoog ? Met het gras naar boven bedoel je ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:59

Nee, het 'gras' juist aan de onderkant :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:20

DubbelDun schreef:

Oh echt ? Is dat handiger ? Hoe is de ervaring ?
Wat moet ik rekenen voor 20 vierkante meter ? Ik heb een hele grote paddock en kan een hockyveld ergens ophalen, maar ben bang dat me dat niet gaat lukken met mijn trailer. Veel te zwaar.
Maar vind het over het algemeen nog best duur op mp. Ik had gehoopt dat het heel goedkoop was i.v.m. Dat gedoe rondom voetbalvelden.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:26

Heb intern op het werk helaas nog geen antwoord, ken wel via het werk een handelaar die eventueel stukken tapijt kan aanbieden maar dan zit je (naar mijn idee) nog wel aardig aan de prijs. De handelaar heeft wel veel stukken 2m breed met verschillende lengtes, maar ook weer heel verschillende kwaliteiten tapijt. Ook echt heel dun tapijt wat waardeloos is, dus dat is niet echt handig. Ook heeft hij wel tapijt zonder backing, vilttapijt enz.

Heb wel wat prijzen van hem gehad, maar dan zit je voor grote rollen (meer dan 100m2 op een rol) al op €2/m2. Als je gaat voor kleinere stukken, en dat zijn vooral rollen van 2 meter breed met minder dan 100 m2 op een rol dan zit je rond de €1,50/m2.

''Probleem'' is dat dit allemaal nog bruikbaar is voor stoffering en het nog onbeschadigde stukken zijn. Dit drukt de prijs daarom nog wel aardig omhoog. :(

De handelaar is dus nog niet echt een oplossing wat betreft tapijt om bijv. in de paddock te leggen (naar mijn idee). Ik zal volgende week op het werk weer even een lijntje uitgooien, het is even zoeken bij wie ik precies moet zijn. :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:23

Nou voor 2 euro per meter vind ik bijna geen vloerbedekking. Dus als het een beetje goed bruikbaar is (dik enz.) lijkt het me wel te doen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:58

bertine37 schreef:
DubbelDun schreef:

Oh echt ? Is dat handiger ? Hoe is de ervaring ?
Wat moet ik rekenen voor 20 vierkante meter ? Ik heb een hele grote paddock en kan een hockyveld ergens ophalen, maar ben bang dat me dat niet gaat lukken met mijn trailer. Veel te zwaar.
Maar vind het over het algemeen nog best duur op mp. Ik had gehoopt dat het heel goedkoop was i.v.m. Dat gedoe rondom voetbalvelden.

Hockeyvelden zijn heel laagpolig en kunnen prima met het gras naar boven gelegd worden, zand erover heen en klaar. Het is zo stevig dat ze het niet omhoog kunnen graven of er doorheen kunnen prikken (hoewel je hebt vast uitzonderingen)
Ik vind het toch lastig om eraan te komen. Of ze hebben alleen rollen van 2 meter breed. Of een vervoersprobleem ivm gewicht en te veel km om een vervoersbedrijf in te schakelen. Of voor een zandloos stuk (dus beter te vervoeren ivm minder gewicht) vragen ze de hoofdprijs. Ik ga een advertentie zetten.. hopelijk vind ik zo het ideale bedrijf

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:31

Er staat er 1 gratis op mp. Maar ik kan hem dus helaas niet vervoeren vanwege gewicht.
Vraag me af of losse stukken ook zouden werken.