Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:01

palousa_boy schreef:
DoubleVv schreef:
Paarden hadden de bakken al goed geïnspecteerd en goedgekeurd :) morgenvroeg krijgen ze hun hooi er al in (voorloppig wel nog zonder net ofzo, heb pas zaterdag tijd om iets te maken).
Zoldertje van de zadelkamer is ook af. Nu gaan we kijken voor ijzer voor het traliewerk in de stallen en de rails voor de deuren.
[ [url=m/cCa5kA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nN9QgH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die tweede foto de zadelkamer?

Ja dat klopt. Toen gingen we juist aan het zoldertje beginnen..

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 07:11

Oohhh *brakjes* :')

Concert was supergaaf! Straks op het werk even een bijleespost maken. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:29

Deze vergeetachtige doos weet het weer even niet meer: geef je ontworming tegen lintworm in het najaar of juist in het voorjaar?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:48

Ik zou dat doen als je denkt dat ze het hebben, bij bloedwormen moet je wel enorm uitkijken, dacht ik, volgens mij, help, is nog vroeg.

DVV wat worden jou stallen mooi! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:04

Mijn DA zei iets soortgelijks namelijk: dat hij bij oudere paarden zich daar niet zo druk meer om maakte, om de lintworm, dus nu heb ik de gewone ivectermine er weer ingeknald. Maar twijfel nu toch wel, want om nou het hele jaar rond ivectermine te geven lijkt mij ook niet echt handig en moxedectine mag Mien beter niet met haar cushing. En praziquantel is toch alleen voor lintworm? Zo zonde dat ik mijn overzicht kwijt ben van wat te geven bij welke worm en in welke tijd, toen vorige laptop crashte...

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:10

Afbeelding
Dit is de kruidentuin. Vond het ook zo'n leuk idee. Projectje voor volgend jaar.
Zo gesprek bij een financieel adviseur. De paarden staan al 35 jaar aan huis bij mijn ouders. Twee weken geleden is mijn moeder overleden als langstlevende ouder en nu komt het moment dat mijn man en ik de mogelijkheid hebben dat wij het huis kunnen gaan bewonen.
Pfff....moet er niet aan denken dat we de boel niet rond kunnen krijgen en dat ik zou moeten verkassen met de paarden. Ik ben er al die jaren 2x per dag en logeerde 2x per week bij mijn moeder voor de gezelligheid. Voor mijn werk ga ik voeren en na mijn werk meteen weer naar stal. Zou gek worden als ik dit niet meer zou kunnen doen.
Merrie heeft 1 x een maand in training gestaan toen ik mijn sleutelbeen had gebroken. Verveelde me te pletter. Alles werd gedaan, hoefde alleen maar te knuffelen.
Dus dames en heer, denk dat je de enige bent Palousa, duim a.u.b. voor een goede afloop.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:12

Weet niet meer in welke bit dit artikel stond. Had er een foto van gemaakt als reminder. Was er wel een van van de zomer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:14

jadebabe duim duim duim ~~~~~~~~~~~~

ohjajoh praziquantel is voor spoelwormen, dat weet ik wel, moest ik geven aan Tika

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:15

:j Ik duim voor je Jadebabe.!! Dit zijn dingen die gewoon goed moeten komen.!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:32

Gecondoleerd met het verlies jadybabe en duim voor je voor de rest.

Thanks spatter, wist ik dus niet! Gaat straks naarstig op zoek naar een goed worm overzicht...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:39

Ik had al bij de wiki gekeken hier op bokt maar daar staat het dus niet bij, heel stom!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:41

ohjajoh6 schreef:
Deze vergeetachtige doos weet het weer even niet meer: geef je ontworming tegen lintworm in het najaar of juist in het voorjaar?

Najaar dacht ik? Die van ons krijgen straks weer een equest pramox.

Het paardenterras is in gebruik *\o/* door die zondvloed van de laatste dagen werd de wei in geen tijd nat en verhuisden ze dus naar de paddock. Tot nu toe ben ik er heel tevreden van, ze staan lekker te kauwen uit de hooibakken met droge voeten.

Sommige platen wippen nog wel een beetje omhoog, zou net iets zijn voor mijn sukkels om daar hun benen over te breken. Dus deze ochtend voor het werk nog snel een check gaan doen en ze stonden (en de pony lag zelfs neer) tevreden te slapen :)

Jadybabe: sterkte met je verlies... en ook ik duim!

amiette: hopelijk is je kat snel terug! Om die reden hou ik sinds kort onze kat binnen, na jaaaaaren buitenkatten te hebben. Mijn hart kan de onzekerheid niet meer aan.

Oja Caily nog proficiat met de aankoop van je oude verzorgpaardje!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:42

Op pension waar ik eerst stond deden we najaar Pramox en voorjaar equarel (sorry weet niet hoe je het schrijft :') )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:51

jadybabe 8)7 overheen gelezen, nog niet wakker 8)7
gecondoleerd met je moeder :(:) :(:)

claudia dat zijn wel de goedkopere ontwormingsmiddelen , ik zou wat nieuwers nemen wat sterker is en minder vaak moet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:58

Jadybabe nog gecondoleerd... Heel spannend vandaag, ik duim voor je!!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:03

Gecondoleerd Jadybabe. Hopelijk komt alles goed met het huis!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:10

Gecondoleerd Jadybabe. Hopelijk komt alles in orde!
Lijkt me erg leuk voor de paardjes zo'n kruidentuin :j

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:12

Gecondoleerd Jadybabe...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:13

Heb net gisteren Equest Pramox van mijn DA gekregen ;)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:26

Ik heb ff foto's gemaakt van mijn mini pp...:D

Stal

Afbeelding

Pad naar mini pp

Afbeelding

Begin track

Afbeelding

halverwege de track vd andere kant gezien

Afbeelding

Achterop de pp op de longeer hoek

Afbeelding

Andere kant track met bakjes, uitzicht op longeer hoek

Afbeelding

Einde track andere kant

Afbeelding

de eethoek waar waterbak staat en hooi net kan hangen. Hier eindigt de track en moeten ze weer terug over de hele track om in de stal te
Afbeelding

en het verharde pad ri stal

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:32

Heb even snel door de laatste pagina's gescrolld, hoop dat ik niemand tekort doe.....

Nieuwe meekletsers welkom!

Jadebaby gecondoleerd. Hoop dat het allemaal goed komt. Ik duim met de anderen mee!

Abbyblues, bah dat is ook niet leuk! Het hele kopen/verkopen vind ik sowieso een heel vervelend proces. Wij hebben verleden jaar heel bewust het risico genomen om al een ander huis te kopen voordat ons oude huis verkocht was..... Maar gelukkig was ons oude huis binnen een week weg! Dit komt mede omdat we het voor een superscherpe prijs in de markt hebben gezet, maar goed dat moet je, je financieel wel kunnen veroorloven. Ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie.

Verder heb ik gister weer een paar mestbollen opgestuurd naar VPL Het Woud en geef ná de eerste nachtvorst altijd een wormenspuit tegen lintwormen. Ga nu lekker poetsen en een rondje door de binnenmanege hobbelen. Vanavond lekker eten bij kennissen, morgen komt de oude eigenaresse van onze pony weer eventjes bij hem kijken en lekker lunchen en zondag komt er een bevriende buurboer een borrel drinken.

Lekker weekendje dus!

Kristel teveel gezopen gisteren? Lekker even de frisse lucht in!

edit:
karev, dat ziet er gaaf uit!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 10:33

Gecondoleerd jadybabe, wat een moeilijke periode zeg. Ik hoop dat je, ondanks de zorgen om het huis, ook nog normaal aan rouwen toe komt.

Karev wat een mooi mini PP, ik ben jaloers! :o

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:35

Hier krijgen de paarden in het najaar moxidectine en in het voorjaar ivermectine of niets op basis eitelling..

Al heb k op t moment een wormbesmetting op de wei.. dus die moet ik eerst de kop in drukken voor ik weer volgens gewoon schema ga.. gelukkig moet de wei nog vlak getrokken en ingezaaid worden enz.. dus hoop er redelijk snel vanaf te zijn straks..
Hebben iig in juni ivermectine gehad , begin oktober moxidectine en nu in januari/februari weer eitelling.. dan zijn ze ook helemaal van de wei af

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:36

@karev: gezellig:D
Die van mij is ong. even groot, alleen heb ik geen longeerstuk meer, dat is nu het gras in het midden.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:38

Jadybabe schreef:
[ [url=m/V0aqnY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de kruidentuin. Vond het ook zo'n leuk idee. Projectje voor volgend jaar.
Zo gesprek bij een financieel adviseur. De paarden staan al 35 jaar aan huis bij mijn ouders. Twee weken geleden is mijn moeder overleden als langstlevende ouder en nu komt het moment dat mijn man en ik de mogelijkheid hebben dat wij het huis kunnen gaan bewonen.
Pfff....moet er niet aan denken dat we de boel niet rond kunnen krijgen en dat ik zou moeten verkassen met de paarden. Ik ben er al die jaren 2x per dag en logeerde 2x per week bij mijn moeder voor de gezelligheid. Voor mijn werk ga ik voeren en na mijn werk meteen weer naar stal. Zou gek worden als ik dit niet meer zou kunnen doen.
Merrie heeft 1 x een maand in training gestaan toen ik mijn sleutelbeen had gebroken. Verveelde me te pletter. Alles werd gedaan, hoefde alleen maar te knuffelen.
Dus dames en heer, denk dat je de enige bent Palousa, duim a.u.b. voor een goede afloop.

ik duim heeeeeel hard!! :(:)