Caily schreef:Je bedoelt krachtvoer? Ik zet gewoon allemaal emmer onder de neus, eindje uit elkaar en zorgen dat ze allemaal ongeveer even lang bezig zijn (of paard die hoogste in rang staat het langste). Ik heb ook eens iets gezien met iemand die een band aan de emmers had gemaakt en die achter de oren van het paard langs deed dat die emmer ahw onder de neus bleef hangen als paard aan de wandel ging.
Zijn het allemaal paarden van jou? Want anders kan je overwegen dat de eigenaar gewoon wat geeft als hij/zij komt en anders niet. Zo was het op de pensionstal waar ik stond.
Ja ik bedoel inderdaad krachtvoer. Het zijn allemaal eigen paarden, geen pensionpaarden.
Santos_05 schreef:Wij hebben 5 paarden en ze staan meestal als kudde bij elkaar. Maar 's zomers zijn het twee groepen, de ponys mogen niet de hele dag / elke dag in het volle land en de paarden wel. Dus soms bij elkaar en soms niet. Zolang ze dat nog niet weten kan je twee aan het touw houden als de rest naar de wei gaat![]()
Nu hebben we 1 pony apart 's avonds met voeren, dat gaat die even op stal...
Is het mogelijk om de schuilstal af te sluiten? Wat wil je bijvoeren, brok?
Jep, brok. schuilstal kan eventueel afgesloten worden, kan er ook eentje staan. Maar dat is net wat me zo 'n gedoe lijkt, ze allemaal apart gaan zetten. Met 2 paarden is dat nog te doen, maar als je er 4 of 5 hebt staan niet meer. En voor mijn vriend moet het ook nog doenbaar blijven, wil niet dat hij afhaakt als het te ingewikkeld wordt

DubbelDun schreef:@miezelke : als ze allemaal hetzelfde eten zou ik het gewoon in een grote varkens trog gooien met afstandjes zodat ze elkaar niet in de weg staan. Voederzakken zijn idd handig als ze andere dingen krijgen of er eentje medicijnen moet krijgen.
Bij niet al te veel paarden kun je ze tijdelijk een halster om doen en aan een omheining vast zetten en daar de voerbakken op hangen.
Hier zet ik ze meestal apart (2 stuks) omdat de oude duidelijk minder snel eet en juist die haar krachtvoer nodig heeft.
Als ze allemaal hetzelfde zouden eten, zou het idd makkelijk zijn, maar dat is nu niet. Mijn 6-jarige die intensief getraind wordt eet heel ander voer dan mijn gepensioneerde oudje.
Die voerzakken is mss wel een idee ja, maar is dat niet gevaarlijk als ze willen drinken en ze steken hun hoofd met zak en al in een drinkbak? Dan verzuipen ze lijkt me... (er altijd naast blijven staan doe je niet).
Vastzetten aan de omheining doe ik liever niet; zijn hier gewoon palen met lint en als er een beslist om ermee te gaan lopen....