Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:34

Jammer dat ik in Brabant woon en dat het net tever weg is.
Had het met liefde gedaan en 1 herder meegenomen.
Is als politie Hond deels getraind voor ze kwam en ze kan er wat van.
Tenzij je een logé kunt gebruiken :')
Echt wat een brutaliteit zeg, ze blijven wel stug volhouden.
Ik ga ook voor groepswhatsapp !

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:35

Voor de veiligheid van de paarden moet je soms boven je principes gaan staan. Ik weet nog goed dat hier op bokt mij ook geadviseerd werd om de paarden weg te halen. En oh wat heb ik mijn kont tegen de krib gegooid. Het was mijn stukje wei, ik kan mijn paard toch niet op pension gaan zetten omdat 1 of andere kwibus gek wil komen doen. Ik zal wel nog meer veiligheidsmaatregelen nemen.
En na de laatste aanval heeft mijn dierenarts mij ontzettend streng toegesproken. Dit dier moet hier nu weg want bij een volgend nachtelijk bezoek gaat die dood, is het niet van de lichamelijke verwondingen dan wel van de mentale shock.
Baf, en dan sta je even snel met je voeten op aarde. Met pijn in het hart toch maar op de trailer gezet richting een pension/opfok, 40 minuten verder rijden.
Als resultaat heb ik inderdaad wel nooit de dader te pakken kunnen krijgen. Soms vind ik dat jammer, maar mijn paard als lokaas gebruiken voor die maniak, no way, dat was gewoon geen optie.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:37

Ik vraag me af waar je woont, ik wil wel helpen en woon in de buurt denk ik :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:38

Ik heb niet heel het topic gelezen, vanaf pagina 6 ongeveer alleen de berichten van TS.

Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd en ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm bang bent :(:)

Maar er is 1 ding en dat snap ik niet. Je zegt namelijk dat je de politie laks vind, maar eigenlijk vind ik dat ook van jezelf TS. Je voelt je nu niet serieus genomen door de politie en dat kan ik me voorstellen.
Maar als ik op een avond thuis kom en er blijkt iets niet helemaal in de haak te zijn, met alles wat daar aan voor af gegaan is dan bel ik de politie direct en ik weet zeker dat ze dan langsgekomen waren. Maar je bent gaan slapen en hebt de volgende keer eens de politie gebeld, heel veel zin heeft het voor hun dan ook niet meer om langs te komen. En als je dan oog in oog staan met een vermoedelijke dader, ga je eerst een heel verhaal op bokt typen en vervolgens "maar even" het algemene nummer bellen.
Ik kan me de reactie van de politie wel voorstellen. Zij zien niet wat er gebeurd is, maar gezien het feit dat jij geen 112 belt maar het algemene nummer, zal het misschien wel meevallen. Dat jij dat heel anders ervaart doet daar natuurlijk niks aan af ;)

Bij ons is vorig jaar in gebroken en zeker niet dat ik dan denk: Och de politie bellen we morgen wel hoor, ga nu eerst slapen. Nee ik heb tot 4 uur 's nachts met de politie in mijn keuken gezeten en de volgende morgen kon ik er tegen omstaan om de technische recherche te verwelkomen.
Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe bang en alert je bent. Maar reageer dan ook zo naar de politie ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:44

Wat een akelig verhaal ts en zeer frustrerend pfff :(:)
Wat IK zou doen is als ze steeds op dezelfde plek verschijnen een paar flinke bouwlampen op een paal hangen en zodra ze weer rondspoken daar ze VOL in de kijker zetten en foto's maken!

Mezelf tevens voorzien van iets waar ze van gaan grienen als je ze raakt (vul zelf maar in) ~~}>
En uiteraard niet alleen doen maar met een groepje mensen.
Ze zijn schijnbaar erg hardleers dus hebben ze ook een harde les nodig. _-:(

Wat een volidioten tegenwoordig,nog effe en we moeten net als in Amerika een wapen in huis hebben om onszelf tegen zoiets te beschermen pfff.
Maar ik zou ze niet al te aardig in ontvangst nemen,trommel wat sterke mensen op en eropaf want politie doet zowiezo geen zak >;) ,tenzij...............je al half vermoord ergens ligt jaaaaaaaaaa dán komen ze de held uithangen! :roll:

Kan hier zo boos om worden -:(- ,hier moet dat echt niemand proberen die krijgt een lesje die hij/zij NOOIT meer vergeet! }:)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:46

Fijn hoor, ik heb vannacht gedroom van een ongewenste bezoeker bij onze paarden die het op de staleigenaar gemunt had, heel eng allemaal, ik schrok letterlijk wakker. Dit verhaal doet mij geen goed, maar ik blijf toch volgen :(:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:59

Wat funnyhorses zegt klinkt bekend,
We gaan steeds meer op Amerika lijken, we hebben steeds meer vrijheid en de mensen kennen geen normen en waarden meer. En de politie is zeer laks, ja tenzij je heeeeeeeelllll belangrijk bent of indd half vermoord wordt ofz.
Ik vind dit zeer kwaliijk zeker omdat jij geen eens je eigen grond mag verdedigen of dit nou met geweld is of een duwtje.
Want we hebben in feite meer medelijden met de dader die een knal heeft gekregen als met het slachtoffer die aangevallen word of vermoord huis leeg geroofd.
Het moet toch niet zo zijn dat mensen die op JOU terrein komen meer rechten hebben dan jij, dit vind ik echt van de zotten.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 11:58

SAKKIA schreef:
Ik heb niet heel het topic gelezen, vanaf pagina 6 ongeveer alleen de berichten van TS.

Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd en ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm bang bent :(:)

Maar er is 1 ding en dat snap ik niet. Je zegt namelijk dat je de politie laks vind, maar eigenlijk vind ik dat ook van jezelf TS. Je voelt je nu niet serieus genomen door de politie en dat kan ik me voorstellen.
Maar als ik op een avond thuis kom en er blijkt iets niet helemaal in de haak te zijn, met alles wat daar aan voor af gegaan is dan bel ik de politie direct en ik weet zeker dat ze dan langsgekomen waren. Maar je bent gaan slapen en hebt de volgende keer eens de politie gebeld, heel veel zin heeft het voor hun dan ook niet meer om langs te komen. En als je dan oog in oog staan met een vermoedelijke dader, ga je eerst een heel verhaal op bokt typen en vervolgens "maar even" het algemene nummer bellen.
Ik kan me de reactie van de politie wel voorstellen. Zij zien niet wat er gebeurd is, maar gezien het feit dat jij geen 112 belt maar het algemene nummer, zal het misschien wel meevallen. Dat jij dat heel anders ervaart doet daar natuurlijk niks aan af ;)

Bij ons is vorig jaar in gebroken en zeker niet dat ik dan denk: Och de politie bellen we morgen wel hoor, ga nu eerst slapen. Nee ik heb tot 4 uur 's nachts met de politie in mijn keuken gezeten en de volgende morgen kon ik er tegen omstaan om de technische recherche te verwelkomen.
Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe bang en alert je bent. Maar reageer dan ook zo naar de politie ;)

Ik denk dat jij niet al mijn berichten hebt gelezen... Dan zou je geweten hebben dat we bij nader inzien idd 112 maandag hadden moeten bellen, zoals gisteren ook het geval was. Echter waren er binnen 2 minuten direct 4 man sterk om te zoeken met honden, iets wat de politie niet had kunnen doen in deze korte tijd. We hebben uiteraard niks gevonden. Er is nog altijd op maandag beter gezocht dan gisteren, toen we WEL 112 hebben gebeld bij het zien van de zaklampen. Over het optreden van 112 gisteren ben ik teleurgesteld ja. Ik moest ze praktisch meeslepen naar alle plaatsen. Daarnaast wilden ze gisteren niks met de voetstappen doen die vers waren, niks met de plastic zak doen die ik ze aanleverde welke in mijn woning lag, niks doen met de omgeving. We hebben staan tieren over het op moeten houden van dit gedoe, maar ze kunnen niks omdat het te vaag is.
Voel je echter vrij om met mijn gegevens de politie te bellen en te zorgen dat de TR hier ook komt hoor, als je dat denkt te lukken...

Daarnaast zijn voor de paarden oa maatregelen genomen welke ik niet op internet ga zetten. Een aantal van jullie hebben dit wel in het topic genoemd. Dat dit een paar dagen later is, met zorvuldig waken in de nachten naar de stallen om de beurten lijkt me niet meer dan logisch. Daar doel ik mee op het feit dat het om 4 paarden gaat en een aantal van jullie wel heel makkelijk denken over het verplaatsen of een ander onderkomen vinden voor de paarden.
- een nieuwe stal is voor 4 paarden niet 1,2,3 gevonden
- ooit gedacht aan de kosten voor 4 paarden die dan extra erbij komen, een pensionstal is niet goedkoop en heb mn eigen huur uiteraard ook
- het verplaatsen op korte termijn
- hoelang moet ik ze weg houden? 1 week? 2 weken? Wat gebeurt er als ze terug zijn?
- de meeste weides worden momenteel gegierd, dus er zijn geen boeren waar je hoppa ze even neer kan zetten
- wat moet ik als de weide die ik gevonden heb zonder toezicht is? Dus precies wat linnie050 zei.

Daarnaast hebben we sloten op de hekken, nieuwe sloten op de woning, sloten op alle bijgebouwen en is er draad gespannen.
Tot slot houden we vanaf deze nacht met meerdere mensen buiten de wacht. De bokkers die mij gepbt hebben stuur ik daar zo wat over terug.

Dit is niet bot bedoeld, maar het stoot me wel tegen het hoofd als er wordt gedaan alsof ik er niet zwaar aan til. Daarnaast had ik al gezegd dat ik niet meer alles ging posten wat ik zou doen, ivm t openbaar staan van de maatregelen in dat geval.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:32

Beste TS,

Ik vind juist dat je duidelijk aangeeft dat je dit spooky vindt! En wel de juiste maatregelen treft. Dat je niet alles op internet zet is niet meer dan logisch.

Ik hoop van harte dat het snel wordt opgelost, en dat er een logische verklaring voor is waarom iemand rondzwerft op jullie terrein.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:29

sylva schreef:
Als er mensen zijn die binnen de drie noorderlijke provincies wonen en mee willen helpen om in shifts te posten vanaf ong 6 uur in de avond in tweetallen, dan heel graag! Ga proberen voor minimaal 7 achtereenvolgende dagen te gaan posten vanaf meerdere punten in koppels. Via pb wou ik vrijwilligers bij elkaar halen. Daarnaast schakel ik mn vriendenkring en goede kenissen en verdere familie in.

Let er wel op dat je de politie op de hoogte brengt... van die avond...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:56

Heel goed dat er vanaf deze nacht gewaakt gaat worden en wat super dat er bokkers zijn die daarmee willen helpen!
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt wie het zijn..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:43

Ik wil helemaal niet doen uitschijnen dat je er niet zwaar aan tilt, TS. Ik hoop toch echt dat mijn berichten niet zo overkomen.
Want zoals ik in een eerder bericht heb gemeld vind ik de paarden verplaatsen juist niet de gemakkelijkste en simpelste oplossing, maar wel de veiligste. Maar dat zijn inderdaad afwegingen die je moet maken, dat kan een ander niet voor je beslissen.

Veel sterkte TS! Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.

Ik lees even van het wacht houden. Super! Maar spreek wel goed af wat je gaat doen wanneer je hem tegenkomt. Want wat ga je doen? Meteen politie bellen en stil blijven, of je aanwezigheid kenbaar maken? Overdenk dit allemaal goed. Dit moet je hier niet openbaar in dit topic delen, maar zorg dat het voor jezelf en de anderen die waken duidelijk is wat ze moeten doen.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:11

Misschien is het niet mogelijk, of veel te duur, maar kan je je paarden niet tijdelijk ergens anders stallen? Zonder dat die mensen het weten? Hoop dat het snel opgelost wordt.. Beetje eng :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:18

Dat is al meerdere keren gezegt Sylbana en de ts heeft daar ook op gereageerd ;)
Ze heeft 4 paarden dus het is erg duur wil je die ergens gaan stallen.
En in zomaar een weiland staan de paarden zonder toezicht. Thuis heeft ze er nog zicht op.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:29

linnie050 schreef:
Dat is al meerdere keren gezegt Sylbana en de ts heeft daar ook op gereageerd ;)
Ze heeft 4 paarden dus het is erg duur wil je die ergens gaan stallen.
En in zomaar een weiland staan de paarden zonder toezicht. Thuis heeft ze er nog zicht op.

zie het nu pas idd ;-). Jammer..

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:34

xZiva_ schreef:
Ik ken iemand die beveiliger is met hond, die kan ingehuurd worden.
hij heeft een politiehond :))
stevige vent, kei gezellig en deinst niet snel terug (net zo min als z'n hond := )
ik kan jullie eventueel in contact brengen.. Moet je maar even pb'en als je interesse hebt, dan kan ik je zijn gegevens geven, en aan hem vragen of ie dat wil doen :)

misschien een goed idee TS?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:38

Jammer dat ik zo ver weg woon (nh) anders had ik zeker komen helpen Ts! Ode aan alle bokkers ea. die Ts helpen! :j

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:41

jeetje wat heftig weer ts.. Hoop echt elke keer als ik dit topic zie dat er staat: hij is opgepakt! Maar helaas -O-
Vind het heel knap van je dat je zo sterk blijft! Posten zou ik wel goed mee uitkijken dat jullie niet worden afgeleid, want misschien dat hij dit ook in de gaten gaat houden?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:20

Oh meid, ik wou dat ik je kon helpen. Ik woon wel in Groningen maar heb 2 kleine kinderen en zit vast aan (bed)rust na de val van een paard (nier gescheurd).
Ik hoop dat je een flink team op poten krijgt en deze mafkees te pakken krijgt. Succes! En denk goed om jezelf hoor.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:58

Heel veel succes! Ik hoop zo dat jullie hem krijgen. Het moest allang afgelopen zijn met dit gestoorde gedoe. Licht je de politie in dat jullie zelf ook gaan posten?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:15

Bah het lijkt wel een film. Ik hoop dat de daders snel worden gevat!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:16

Krijg er echt de kriebels van!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:18

Sylbana schreef:
xZiva_ schreef:
Ik ken iemand die beveiliger is met hond, die kan ingehuurd worden.
hij heeft een politiehond :))
stevige vent, kei gezellig en deinst niet snel terug (net zo min als z'n hond := )
ik kan jullie eventueel in contact brengen.. Moet je maar even pb'en als je interesse hebt, dan kan ik je zijn gegevens geven, en aan hem vragen of ie dat wil doen :)

misschien een goed idee TS?

Die gedachte had ik ook al...maar TS had daar verder niet op gereageerd.
Als ze een beveiliger moet gaan huren word het wel duur.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:34

In dit geval wil hij het misschien wel gratis doen? Onder het mom van extra training ofzo

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:40

Jeetje wat een heftig verhaal. Ik heb je topic doorgelezen en ik kan me niet eens indenken hoe je je op dat moment gevoelt hebt. Bij ons is ook wel eens ingebroken en ik heb het ook gehoord, maar dacht dat gewoon iemand hier thuis was. Inderdaad wordt er laks gehandeld door de politie, ik snap dat je nu heel veel onmacht hebt en bijna eigen rechter wilt gaan spelen.
Heel goed dat je camera's hebt besteld en dit is ook wat ik je wilde adviseren. Zijn er geen mensen in je buurt die je willen helpen? Familie of vrienden kennen misschien iemand groot en sterks die daarvoor in te huren valt. Iemand die in de avonduren een oogje in het zeil houdt.
Sorry als ik er overheen gelezen heb maar is hij / zijn hun ook in jouw huis geweest en zijn er spullen meegenomen? Weet je zeker dat het alleen om de paarden gaat? Ik snap dat verplaatsen geen optie is en je het bijna gewoon moet "afwachten" .. Ik vind het echt heel vervelend dat de politie (overal trouwens, ook hier op Curacao) pas handelt nadat het echt uit de hand is gelopen. :n
De veiligheid van jou en je paarden staat voorop maar daarbij is het toch ook achterlijk dat je geld uitgeeft aan van alles en nog wat omdat een of andere idioot het op jouw paarden heeft gemunt.
Heb je altijd een camera bij de hand als je je paarden gaat voeren? Kan maar net zijn dat je hem ineens wel goed in het zicht hebt. Al wil je natuurlijk het liefst zo ver mogelijk uit zo iemand zijn buurt blijven.. En is er een weg rondom de wei of in de buurt? Heb je nooit auto's verdacht langzaam zien langs rijden o.i.d? Nooit eerder mensen gehad die naar je paarden keken en wat je niet helemaal vertrouwde?
Ik vind het echt een heel heftig verhaal TS, en ik hoop dat hier snel een einde aan komt. Je in je eigen huis niet veilig kunnen voelen is echt heel erg. Succes en sterkte.