Ik heb vlonderplanken om de bovenkanten dicht te maken nu op maat gezaagd op de wei staan.Morgen wil ik ze er tegen aan schroeven.Maar ik denk dat ik het beste de gladde kant aan de buitenkant kan doen? Dat beitst ook makkelijker dan de kant met de groeven,en het staat mooier lijkt me. Links de achterkant v.d. plank en rechts met de groeven.
Ja idd. DubbelDun! daar had ik nog niet aan gedacht aan het vocht. Moet even kijken of ik ze eerst beits en dan vast schroef.Ligt eraan of me zoon morgen kan komen helpen.Kan hij niet, dan beits ik ze eerst,anders moeten ze er toch eerst tegenaan en dan beitsen.Mijn zoon heeft ook niet zoveel tijd om te helpen snap je.
ik snap maar ook zonder zoon moet het bevestigen lukken... boor 2 gaatjes in de planken en zet ze met een spijker een klein stukje vast (op de juiste plek) haal nu 1 spijker er uit en zet die vast met een schroef, dan de andere kant en je plank hangt
potdekselen is idd de delen iets over elkaar laten vallen, dit zie je vaak bij schaaldelen maar het wordt ook met gewoon recht hout gedaan. bij iets wat schuin loopt kun je dan mooi smokkelen, je krijgt dan een iets waaier vorm scheelt zaagwerk en je hebt ook gewoon 4 planken nodig
GamblersCup
Geplaatst: 22-01-14 22:53
Het gaat er steeds beter uitzien, en bijna af!
Ik schrok alleen even van het geld wat je er aan uitgegeven hebt... ik hoop echt dat niemand vervelend gaat doen en dat ie kan blijven staan! Ik had in dit geval voor 200 euro wat oude schuurtjes via marktplaats gezocht en die neergezet. Voor het geval het weer weg moet. En dan maar een goed slot er op en geen grote kasten er in.
Maar we gaan er even van uit dat het minstens 10 blijft staan!
Het ziet er prachtig uit, en met de bruine beits een stuk minder opvallend. Maar ik maak me een beetje zorgen om de coniferen die ervoor staan. Je weet toch dat deze giftig zijn voor paarden?
GamblersCup
Geplaatst: 22-01-14 22:58
De paarden konden er toch niet direct bij had ik ergens gelezen?
Dat kun je niet weten. In de buurt van paarden horen imo geen giftige planten te staan. Er hoeft er maar eentje uit te breken en een hapje te nemen. In de schuur staat ook voer, denk je dat de paarden dat niet doorkrijgen of al doorhebben?
GamblersCup
Geplaatst: 22-01-14 23:04
Kom op zeg, dan moet ik hier op de plaatselijke manege maar even vertellen dat de coniferen die als natuurlijke schutting rondom het terras staan weg moeten, "voor het geval er eentje uitbreekt"? En al het andere wat op het hof staat, wat gevaarlijk kan zijn? Paarden hier nemen nog geen hap van de coniferen, smaakt niet.
Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat je paarden niet uitbreken en inderdaad dat je schuurtje straks goed gecamoufleerd is.
Cassidy
Geplaatst: 22-01-14 23:07
Camoufleren kan met behulp van andere planten. En voor de rest is het idd eigen verantwoording. En bewust giftige planten neerzetten, tja, ik zie dat altijd wel als gebrek aan kennis. Kan een ander weer anders over denken. Maar je zou eens kunnen denken aan het signaal wat je uitzendt.
GamblersCup
Geplaatst: 22-01-14 23:08
Ik zorg altijd gewoon dat mijn hekwerk in orde is en dat de dieren niet uit kunnen breken
Cassidy
Geplaatst: 22-01-14 23:10
GamblersCup schreef:
Ik zorg altijd gewoon dat mijn hekwerk in orde is en dat de dieren niet uit kunnen breken
Altijd en nooit zijn twee woorden waarbij je altijd dient te onthouden dat je ze nooit gebruikt.
GamblersCup
Geplaatst: 22-01-14 23:13
Waar zeg ik "nooit"? Gewoon je zooi in orde hebben, daar gaat het om. Als jij je paarden de kans geeft om uit te breken, dan kunnen ze ook bij de buren de tuin leegvreten. Of de weg op rennen. Maar nogmaals, hier trekken ze allemaal de neus op voor coniferen, smaakt schijnbaar toch niet.
dames kan die discussie niet via pb. ts vind het jammer hoe je het nu verder dichtmaakt zeg, vind het niet echt erg mooi. waarom niet verder met de schuttingsdelen dichtmaken
Merry98
Geplaatst: 22-01-14 23:16
wauw even het hele topic bekeken maar wat een top idee om het zo te doen! En netjes gemaakt En met die planten camoufleren is ook een ideaal plan. Ik vind sinds het hok bruin is dat hij bijna niet opvalt!
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-14 23:58
Er staat een ruime omheining om het schuurtje heen,en mijn paarden hebben respect voor stroomlint,ze zijn er bang voor.Das een voordeel dus.En ze staan nu op het voorste gedeelte v.d. wei,dus nu kunnen ze er helemaal nooit bij komen.En nóg een voordeel,ze zijn bang voor het schuurtje.
StalNollie hoe zou ik dat met schuttingdelen dicht moeten maken dan? in stukken zagen?dan heb ik veel kleine stukken nodig,want dan moet je ze in dezelfde richting laten lopen [die planken].
Ik stond vroeger bij een weiland waarvan de helft was omheind met grote coniferen,nog nooit een paard daar dood gegaan.Paarden negeren planten/bomen die giftig zijn,mits ze genoeg te eten hebben.