Stal gesloten met kerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:52

Mindim schreef:
GamblersCup schreef:
Maar de stalhoudster heeft toch een mondje gekregen? Dan kan ze die toch eens open doen? Dat men maar een afspraak maakt met hoefsmid als ze er zelf zijn, want zij doet het niet meer? Als de DA gebeld is, dan meld je dat bij de eigenaar en zeg je dat die maar zorgt direct naar stal te komen? Dat men maar op tijd met voer komt, omdat paardlief anders niks te vreten krijgt behalve hooi? Dat dekens wisselen een leuke service is, maar als het bij elk paard moet en 2 keer per dag, dat men zelf maar naar stal komt om dekens op of af te doen? Of dat er extra voor betaald moet worden omdat het veel tijd in beslag neemt? Als ze dat niet wil doen? En als die pensionklant daar allemaal geen zin in heeft, dat ie maar lekker een ander stalletje mag zoeken? Zo filter je die rotte appels er wel uit hoor.

Tja, weet je, wie zegt dat ze haar mond niet open trekt ;) Het is ook niet een persoon die dit allemaal doet, maar verschillende. En vaak op het laatste moment. En verder is het hier niet zo dat je je stal gelijk vol hebt staan en je al wel de inkoop voor het hele jaar hebt gedaan.
Vandaar dat ik ook zeg, dat het altijd niet allemaal zo simpel is als het lijkt ;)

Tja, je kunt doen alsof ik niet weet waar ik het over heb, met je knipoogjes, maar dat heb je dan tegen de verkeerde. Ik weet heel goed wat er achter de schermen gebeurt, ik weet heel goed wat het kost om in te kopen, en ik weet ook heel goed hoe je met zulke lastige pensionklanten omgaat. En je bek open trekken, daar heb je al 80% van de "problemen" (want ik zie het dekens verwisselen niet als een probleem, dat hoorde er bij mij gewoon bij) mee verholpen. Ik denk dus inderdaad dat jouw staldhoudster haar mond niet opentrekt. Eigenlijk zijn heel veel dingen gewoon zo simpel als het lijkt, maar wordt er een gecompliceerd probleem van gemáákt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:54

Mindim schreef:
Oja, mijn oude paard staat ook wel eens 30 uur binnen. Als het ijzelt krijg je die niet naar buiten.

Moet je niet willen ook met ijzel!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:54

gemma92 schreef:
sommige mensen zien het wel een beetje verkeerd: De paarden komen niet hun stal uit. Het is dus niet dat ik het een probleem vind om een dagje niet te komen maar het gaat erom dat de paarden 0,0 beweging hebben. Mijn paard komt er elke dag uit, ook als het stormt regent of vriest, dus zeggen dat ze dan toch ook binnen staat gaat voor mij niet op :o ..

Ik zie dus dat het inderdaad vrij veel voorkomt! Ik had er echt nog noooit van gehoord:')..

Edit: Ze wonen nie aan de stallen, maar je moet er wel soort van langs (huis ligt op zo'n 6m van het pad af) om op het erf te komen.
Ik hoorde dat ze het niet willen omdat ze dan gewoon even geen mensen op het erf willen. En natuurlijk respecteer ik dat die mensen ook rust willen voor een dagje maar ik had liever gezien dat we dan zoals eerder aangekaart is hier, met voeren bv even langs de paarden mogen om ze er kort uit te halen.

Jeutje, je paard staat 1 dag in het jaar binnen en krijgt 0,0 beweging.
1 HELE DAG! :roll:
Big deal?

Ze staan de rest van de 364 dagen gewoon buiten hoor, wat is nou 1 dag??
Of ze mogen de rest van de 364 dagen gewoon eruit gehaald worden.
Wat een gemiep.

Laat die stalhouder ook lekker een rustig dagje kerst vieren.
En op tijd?? Je hebt die waarschijnlijk in oktober gehoord, 2 maanden van te voren.
Lijkt me ruim genoeg?

Ik weet niet of ze het bij mij op stal een dagje dicht gooien vanwege kerst of nieuwjaar of wat dan ook.
Maar mochten ze dat doen, prima, ze worden toch wel goed verzorgd en van dat ene dagje zal mijn pony heus niet kapot gaan.

Edit; Komt misschien wat agressief over lees ik nu.
Ik bedoel het eerder als verbaasd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:56

Ruim genoeg voor wat?
Om dan een andere stal te zoeken?
Eerst andere stal vinden, dan nog je netjes aan de opzegtermijn houden en dan ben je alweer even verder.

Bij goede verzorging hoort ook dat je dier buiten komt, en dat komt ie dan niet. Dus ja, ook die ene dag telt. Zelf wordt je ook niet graag dan die ene dag in de wc opgesloten, omdat het kerst is en je buren hebben liever niet dat je door het huis loopt.. Maar hey, zo lang je eten krijgt, wat is dan die ene dag. :+

Ik kan me er best in vinden.. Maar ik vind in oktober zoiets melden niet op tijd.. maar goed ik ben dan ook zo'n rare vogel die afspraken en regels graag van tevoren hoort in plaats van tijdens het verblijf.. :')
Edit: En als je dan dus om die reden verhuisd, dan verhuis je vaak en dan weet men ook alweer genoeg en hebben ze ook een oordeel over je, want dan verhuis je veel van stal :+

Ik ben ook vaak van stal verhuisd, niet omdat ik dat zelf nou zo grappig vond maar omdat het aanbod dan gewoon in verschillende opzichten beter is voor mij en voor de pony, niet omdat ik nou zo'n lastige pensionklant ben..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-13 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:58

GamblersCup schreef:
Tja, je kunt doen alsof ik niet weet waar ik het over heb, met je knipoogjes, maar dat heb je dan tegen de verkeerde. Ik weet heel goed wat er achter de schermen gebeurt, ik weet heel goed wat het kost om in te kopen, en ik weet ook heel goed hoe je met zulke lastige pensionklanten omgaat. En je bek open trekken, daar heb je al 80% van de "problemen" (want ik zie het dekens verwisselen niet als een probleem, dat hoorde er bij mij gewoon bij) mee verholpen. Ik denk dus inderdaad dat jouw staldhoudster haar mond niet opentrekt. Eigenlijk zijn heel veel dingen gewoon zo simpel als het lijkt, maar wordt er een gecompliceerd probleem van gemáákt.

Jouw ervaring doet er dan meer toe dan de mijne schijnbaar? Weet jij hoe ze er hier voor staan? Nee, daar weet je helemaal niets van. Jij gaat er vanuit dat mijn stalhouder niets zegt, gebeurt prima hoor. Dekens worden hier niet gewisseld en veel beleid is al aangepast.
Als jij denkt mij met een belerend toontje stil te krijgen, heb je aan mij ook de verkeerde.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:58

_Nancy schreef:
gemma92 schreef:
sommige mensen zien het wel een beetje verkeerd: De paarden komen niet hun stal uit. Het is dus niet dat ik het een probleem vind om een dagje niet te komen maar het gaat erom dat de paarden 0,0 beweging hebben. Mijn paard komt er elke dag uit, ook als het stormt regent of vriest, dus zeggen dat ze dan toch ook binnen staat gaat voor mij niet op :o ..

Ik zie dus dat het inderdaad vrij veel voorkomt! Ik had er echt nog noooit van gehoord:')..

Edit: Ze wonen nie aan de stallen, maar je moet er wel soort van langs (huis ligt op zo'n 6m van het pad af) om op het erf te komen.
Ik hoorde dat ze het niet willen omdat ze dan gewoon even geen mensen op het erf willen. En natuurlijk respecteer ik dat die mensen ook rust willen voor een dagje maar ik had liever gezien dat we dan zoals eerder aangekaart is hier, met voeren bv even langs de paarden mogen om ze er kort uit te halen.

Jeutje, je paard staat 1 dag in het jaar binnen en krijgt 0,0 beweging.
1 HELE DAG! :roll:
Big deal?

Ze staan de rest van de 364 dagen gewoon buiten hoor, wat is nou 1 dag??
Of ze mogen de rest van de 364 dagen gewoon eruit gehaald worden.
Wat een gemiep.

Laat die stalhouder ook lekker een rustig dagje kerst vieren.
En op tijd?? Je hebt die waarschijnlijk in oktober gehoord, 2 maanden van te voren.
Lijkt me ruim genoeg?

Ik weet niet of ze het bij mij op stal een dagje dicht gooien vanwege kerst of nieuwjaar of wat dan ook.
Maar mochten ze dat doen, prima, ze worden toch wel goed verzorgd en van dat ene dagje zal mijn pony heus niet kapot gaan.

Edit; Komt misschien wat agressief over lees ik nu.
Ik bedoel het eerder als verbaasd :P

Een ander vind het wel een probleem, dat kan toch? Dan is het niet leuk als je het pas te horen krijgt als je er al staat, als je het van te voren hoort kun je nog een andere keuze maken :).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:59

chelle_dora schreef:
Ruim genoeg voor wat?
Om dan een andere stal te zoeken?
Eerst andere stal vinden, dan nog je netjes aan de opzegtermijn houden en dan ben je alweer even verder.

Bij goede verzorging hoort ook dat je dier buiten komt, en dat komt ie dan niet. Dus ja, ook die ene dag telt. Zelf wordt je ook niet graag dan die ene dag in de wc opgesloten, omdat het kerst is en je buren hebben liever niet dat je door het huis loopt.. Maar hey, zo lang je eten krijgt, wat is dan die ene dag.

Nee niet om een andere stal te zoeken, tenzij je dat wilt natuurlijk :')
Maar ruim genoeg van te voren aangegeven dat ze dicht zijn.

Tja, ik snap niet waarom mensen zo vallen over 1 dagje in de stal.
Ze krijgen gewoon hun voer, dus ze staan niet te verhongeren of wat dan ook.

Als je een nieuwe stal gaat zoeken omdat de stal 1 dagje in het héle jaar dicht is.. :')
Vind ik dat toch wel vervelend voor je :j

Toen ik op zoek ging naar een stal, heb ik niet gevraagd of ze met kerst open of dicht zijn hoor..
Daar laat ik mijn keus ook niet vanaf hangen.
Ik weet dat mijn pony goed staat waar ze staat en dat de eigenaren goed zijn voor de stalhuurders en hun paarden én dat ze 6-7 dagen per week naar buiten gaan, dát is hetgeen waar ik mijn keus vanaf laat hangen bij keuze stal.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 05-11-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:00

Verhongeren zullen ze ook zeker niet (zorg ik zelf ook voor, want voor ik weg ga komt er een mega hooinet in d'r stal iedere dag) maar het gaat mij erom dat bij de basisbehoefte van je dier ook vrije beweging hoort. En tja, mijn pony heeft voor haar korte pootjes een grote stal, maar niet zo groot dat ze er een sprintje in kan trekken en een frisse neus kan halen en dat vind ik net zo belangrijk voor een dier als een schep voer...

Ik ben zelf niet om die redenen van stal verhuisd, maar als je voorkeur ligt bij je paard een dag te laten staan want het is kerst, dan vind ik dat niet vervelend voor jou maar voor je paard. Wij lopen die dag immers rond maar paardlief staat te wachten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:01

_Nancy, ik zou het vreselijk vinden als mijn paard een dag opgesloten zou worden, vanwege Kerst. Ook met kerst hoort hij buiten te zijn met zijn maatjes. Dat is wat IK wil voor mijn paard, mede ook omdat mijn paard niet gelukkig is op stal. Nou heb ik godzijdank nog nooit op een stalling gestaan, waar de boel dicht bleef met feestdagen. Mede ook omdat de stallingseigenaren zelf paarden hadden en daar ook met Kerst ook druk mee waren. En op mijn huidige plek staat mijn paard sowieso buiten met schuilstal en heb ik helemaal niets te maken met een stalbaas. Wat mij weer prima bevalt om diverse redenen, ik wil nooit meer anders :D .

Ook met Kerst zorg ik voor mijn paard (en de andere zes paarden die bij ons staan). Ik denk dat een ieder dat voor zich mag bepalen, hoor, maar jij of wie dan ook, hoeft dat een ander niet te bepalen. Ik weet allang dat er zat mensen zijn die er helaas geen probleem mee hebben dat hun paard(en) lang op stal staan. Breek me de bek niet open.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:03

Als een stal helemaal voldoet aan de eisen en je paard staat één dag (of laat het zelfs nog meerdere feestdagen per jaar zijn) binnen, wat is dan de reden om op zoek te gaan naar iets anders? Ik denk ook wel dat er hier een heleboel mensen wat roomser dan de paus zijn; tussen hier heel hard roepen dat je echt, echt, echt zeker op eerste kerstdag bij je paard bent en dat ook daadwerkelijk doen, zit nogal eens verschil. Prima als je het wel doet, ik ga zelf ook, maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om te verhuizen als de stal op 1ste kerstdag dicht is. Gesloten zijn betekent nog niet hetzelfde als geen verzorging krijgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:03

Misschien ligt het ook aan het soort stal waar je staat.
Als je op een doe-het-zelf stal staat, lijkt het me onmogelijk om de stal een dag dicht te gooien, want de paarden moeten wel gevoerd worden.

Maar ik stal zelf op een all-in stal, als ik een paar dagen niet kan, is dat geen probleem.
Ze komt wel buiten, ze krijgt wel voer, ze gaat ook weer naar binnen, haar stal wordt gemest..

Dus voor mij is het geen ramp als de stal een dagje dicht gaat.
Maar ik snap wel dat het een ramp is voor mensen op een doe-het-zelf stal, maar als je als stalhouders zo'n stal hebt, kún je je stal ook niet sluiten.

Maar voor zover ik begreep staat TS niet op een doe-het-zelf stal..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:04

mindim, niks belerend toontje. Jij doet alsof niemand anders ook maar een idéé mheeft wat er zoal bij komt kijken, omdat het bij júllie op stal niet goed gaat. Dat klopt gewoon niet. Er zijn ook mensen die het gewoon regelen met de klanten, je bent tenslotte de pensionhouder. Tenminste, dat was ik, en dat is jouw stalhoudster. Jij niet schijnbaar.
En de dingen die jij als problemen opnoemt, kunnen gewoon heel simpel opgelost worden. En als jouw stalhoudster er niemand uit kan gooien "omdat er net voor een jaar ingekocht is", is het financieel ook niet helemaal goed geregeld geloof ik. Maar als het verschillende mensen zijn die verschillende problemen veroorzaken, dan is het toch echt gewoon een kwestie van zeggen wat je wel en niet doet, en klaar. Kunnen ze zelf weten of paard eten krijgt of niet, of paard naar de hoefsmid gaat of niet etc etc. Als de hoefsmid er dan is, en de klant komt niet opdagen, mag ie weer weg en de voorrijkosten aan de klant sturen. Ook heel simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:06

Tja wat is all-in en wat is doe het zelf.. Hier is het dan denk ik half om half; er wordt wel gevoerd, maar uitmesten en buiten zetten en binnen halen moet je zelf doen (of laten doen door stalgenoten).
En dat is dan denk ik bij jou een stuk makkelijker, want buiten komen zit bij jou bij de stal inbegrepen en hier moet dat dus zelf. Dan heb ik inderdaad een stuk minder problemen mee. Vind ik het wel jammer, maar dan weet je dat je dier de basisbehoeften krijgt; eten, schone stal, vrij buitenspeel uurtje...

Komen ze hier ineens met het plan om de stal met kerst dicht te gooien, ben ik ook op z'n zachtst gezegd not amused.

xSogno

chevax schreef:
Als een stal helemaal voldoet aan de eisen en je paard staat één dag (of laat het zelfs nog meerdere feestdagen per jaar zijn) binnen, wat is dan de reden om op zoek te gaan naar iets anders? Ik denk ook wel dat er hier een heleboel mensen wat roomser dan de paus zijn; tussen hier heel hard roepen dat je echt, echt, echt zeker op eerste kerstdag bij je paard bent en dat ook daadwerkelijk doen, zit nogal eens verschil. Prima als je het wel doet, ik ga zelf ook, maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om te verhuizen als de stal op 1ste kerstdag dicht is. Gesloten zijn betekent nog niet hetzelfde als geen verzorging krijgen.

Als je op een (gedeeltelijke) DHZ stal staat moet je wel. Ik denk dat dat meesten zijn die er over vallen dat het paard anders niet buiten komt, dus ik denk dat je er echt wel mop kan vetrouwen dat mensen gaan als ze zeggen dat ze gaan. Ik iig wel .

chevax

Re: Stal gesloten met kerst

We hebben het toch niet over een DHZ-stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:10

GamblersCup schreef:
mindim, niks belerend toontje. Jij doet alsof niemand anders ook maar een idéé mheeft wat er zoal bij komt kijken, omdat het bij júllie op stal niet goed gaat. Dat klopt gewoon niet. Er zijn ook mensen die het gewoon regelen met de klanten, je bent tenslotte de pensionhouder. Tenminste, dat was ik, en dat is jouw stalhoudster. Jij niet schijnbaar.
En de dingen die jij als problemen opnoemt, kunnen gewoon heel simpel opgelost worden. En als jouw stalhoudster er niemand uit kan gooien "omdat er net voor een jaar ingekocht is", is het financieel ook niet helemaal goed geregeld geloof ik. Maar als het verschillende mensen zijn die verschillende problemen veroorzaken, dan is het toch echt gewoon een kwestie van zeggen wat je wel en niet doet, en klaar. Kunnen ze zelf weten of paard eten krijgt of niet, of paard naar de hoefsmid gaat of niet etc etc. Als de hoefsmid er dan is, en de klant komt niet opdagen, mag ie weer weg en de voorrijkosten aan de klant sturen. Ook heel simpel.

Dat is niet mijn bedoeling, er is ook gewoon een andere kant aan het verhaal dat ik even belicht. Bij mij op stal gaat het prima, dit waren voorbeelden hoe pensionklanten ook kunnen zijn en zoals gezegd, zijn wij niet de enige stal waar problemen zijn met pensionklanten.
Ik sta hier in een gebied met veel aanbod en ja, je hebt je stal niet zomaar weer vol.
Hoe het hier financieel geregeld is weet jij niet. Er wordt ingekocht, dat wordt voorgeschoten. Als jij je bezetting uitdunt, dan heb je een investering gedaan die je er dat jaar niet uit krijgt. En niet voor iedereen is dat prima.
Voorrijkosten hebben we hier niet voor een hoefsmid.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:11

chelle_dora schreef:
Tja wat is all-in en wat is doe het zelf.. Hier is het dan denk ik half om half; er wordt wel gevoerd, maar uitmesten en buiten zetten en binnen halen moet je zelf doen (of laten doen door stalgenoten).
En dat is dan denk ik bij jou een stuk makkelijker, want buiten komen zit bij jou bij de stal inbegrepen en hier moet dat dus zelf. Dan heb ik inderdaad een stuk minder problemen mee. Vind ik het wel jammer, maar dan weet je dat je dier de basisbehoeften krijgt; eten, schone stal, vrij buitenspeel uurtje...

Komen ze hier ineens met het plan om de stal met kerst dicht te gooien, ben ik ook op z'n zachtst gezegd not amused.

Zelfs al moest ik zelf uitmesten en buitenzetten, dan vind ik het nog niet erg als de stal 1 dagje dicht gaat om kerst te vieren..
En ik vind het in oktober melden niet 'ineens', maar ruim van te voren :j

En wat iemand (naam even kwijt) al zegt, tussen zéggen dat je gaat en ook écht gaan, zit een heel verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:12

Als ik naar TS haar stal kijk in haar profiel, dan staat dat paard daar keurig. Ik zou dat persoonlijk niet laten schieten voor 1 dag in het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:14

Tja ik zeg dat ik ga, want ik ga ook echt :+ Ik ga alleen niet naar m'n paard als ik in het ziekenhuis lig, en ook dan zorg ik ervoor dat ze buiten komt, uitgemest wordt en zelfs gepoetst wordt.

Tussen zeggen dat je gaat en ook echt gaan, dat heeft mijn inziens niets te maken met het besluit van een stalhouder om de stal dicht te gooien. Als iemand die dag dan alsnog besluit niet te gaan, is een mazzeltje voor de stalhouder dan.. Maar ik vind dat die keuze wel bij de eigenaar van het paard moet liggen en niet bij de stalhouder.
Er kan onderling ook een hoop geregeld worden, zoals een stalgenoot die bijvoorbeeld als ze er is een deel van de paarden buiten zet. Zo heb je ook geen grote toestroom en weet je ook dat het dier gecontroleerd wordt en nagelopen wordt.. En buiten komt :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:15

Wij zullen wel moeten, want er is niemand anders die voert en water aanvult ;-). We zijn met z'n vieren, dus wel toerbeurten gelukkig. Maar ons rooster wat we het hele jaar al aanhouden, gaat gewoon door. Dus ook met Kerst en alle andere feestdagen. In weer en wind. :j

Ik vind het een heerlijke afwisseling met Kerst. Even lekker buiten met de paarden, heerlijk toch?

Maar ik blijf erbij dat ik vind dat paarden ELKE dag buiten horen. Ook met Kerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:15

chelle_dora schreef:
Tja ik zeg dat ik ga, want ik ga ook echt :+ Ik ga alleen niet naar m'n paard als ik in het ziekenhuis lig, en ook dan zorg ik ervoor dat ze buiten komt, uitgemest wordt en zelfs gepoetst wordt.

Tussen zeggen dat je gaat en ook echt gaan, dat heeft mijn inziens niets te maken met het besluit van een stalhouder om de stal dicht te gooien. Als iemand die dag dan alsnog besluit niet te gaan, is een mazzeltje voor de stalhouder dan.. Maar ik vind dat die keuze wel bij de eigenaar van het paard moet liggen en niet bij de stalhouder.
Er kan onderling ook een hoop geregeld worden, zoals een stalgenoot die bijvoorbeeld als ze er is een deel van de paarden buiten zet. Zo heb je ook geen grote toestroom en weet je ook dat het dier gecontroleerd wordt en nagelopen wordt.. En buiten komt :)

Maar je hebt altijd mensen die perse zelf willen gaan en dan heb je hoppa je stal weer vol met kerst.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:18

Mindim schreef:
Als ik naar TS haar stal kijk in haar profiel, dan staat dat paard daar keurig. Ik zou dat persoonlijk niet laten schieten voor 1 dag in het jaar.

Precies wat ik dacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:18

Twiggy2008 schreef:
Wij zullen wel moeten, want er is niemand anders die voert en water aanvult ;-). We zijn met z'n vieren, dus wel toerbeurten gelukkig. Maar ons rooster wat we het hele jaar al aanhouden, gaat gewoon door. Dus ook met Kerst en alle andere feestdagen. In weer en wind. :j

Ik vind het een heerlijke afwisseling met Kerst. Even lekker buiten met de paarden, heerlijk toch?

Maar ik blijf erbij dat ik vind dat paarden ELKE dag buiten horen. Ook met Kerst.

Hier komen ze ook elke dag buiten. Ik weet dat wanneer ik niet met kerst kom, hun stalletje evengoed wordt gedaan en er gewoon 5 keer gevierd wordt. Misschien komen ze niet buiten (die ene wel, die heeft een loopstal met paddock), maar de tweede kerstdag wel weer. Als ik op een stal stond die verder perfect is voor mij en mijn paard de rest van het jaar, dan doen we die dag wel water bij de wijn.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:45

Tot er een topic wordt geopend waarin iemand schrijft dat de hond de hele dag op de wc moet blijven en zijzelf lekker kerst gaan vieren. Hond moet niet zeuren want hij krijgt gewoon zijn porties eten daar.. En het is maar een dagje hoor, gaat ie niet dood van! En ik zorg dat ie het daar heel goed heeft, krijgt een frisse mand na een halve dag en een extra kluif. Prima geregeld toch? Eet smakelijk.. Nou moet je kijken hoe de bokt reacties dan zijn... Wellicht zeggen mensen weer dat het niet hetzelfde is, maar is dat wel zo? Lekkere kerstgedachte, ikke ikke ikke.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:15

Hanneke84 schreef:
Tot er een topic wordt geopend waarin iemand schrijft dat de hond de hele dag op de wc moet blijven en zijzelf lekker kerst gaan vieren. Hond moet niet zeuren want hij krijgt gewoon zijn porties eten daar.. En het is maar een dagje hoor, gaat ie niet dood van! En ik zorg dat ie het daar heel goed heeft, krijgt een frisse mand na een halve dag en een extra kluif. Prima geregeld toch? Eet smakelijk.. Nou moet je kijken hoe de bokt reacties dan zijn... Wellicht zeggen mensen weer dat het niet hetzelfde is, maar is dat wel zo? Lekkere kerstgedachte, ikke ikke ikke.

Het gaat om één dag op 365. Als het hond/paard het de rest van het jaar super heeft, wat maakt die ene dag dan uit?

Verbaasd me trouwens wel, dat mensen hier vallen over één dagje binnenstaan. Maar ondertussen rent iedereen wel naar de KNHS-instructieweken waar ze de hele week binnenstaan. Beetje krom?