Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Re: [Centraal] Welke stal moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:53

Als je paard er nog net zoveel (of meer) uit kan als op de stal waar je nu staat, dan zeg ik doen.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:57

Oef, ik neig er wel steeds meer naar er echt gewoon voor te gaan..!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:29

Je moet het jezelf en je paard gewoon gunnen. Dat geld gaat toch wel op...

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:32

Haha, jij weet het mooi te relativeren Nikass ;)

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:52

Nou, na nog een nachtje slapen twijfel ik ineens weer. Veel mensen om mij heen schrikken van de prijs voor de andere stal en vinden het wel echt belachelijk veel geld. Het is ook wel erg veel geld en ik weet niet goed waar ik goed aan doe. Twijfelmodus weer aan dus... :(

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:58

Snap heel goed wat je bedoeld maar luister naar je gevoel. Ga anders een weekje op proef of een maandje. Als je dan al denkt, wat een geld! Kan je beter op de plek blijven staan waar je nu staat.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:12

Op proef kan niet, dan zit ik met dubbele kosten en ik heb een opzegtermijn van een maand. Lastig. En na een week weet ik ook niet zeker of het het geld waard is natuurlijk. :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:30

ik zeg altijd; bij twijfel NIET doen. Werkt voor mij altijd het beste. Je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:33

Zet voor jezelf alle voor en nadelen van beide stallen op papier naast elkaar. Luister naar je eigen gevoel, 10 mensen vragen is 10 meningen krijgen. Niemand weet beter dan jijzelf hoe jouw paard in elkaar steekt en wat jij er zelf financieel aan kan en wilt besteden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:28

Brendaaaa schreef:
ik zeg altijd; bij twijfel NIET doen. Werkt voor mij altijd het beste. Je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt.

Ja maar ze twijfelt niet over de stal zelf, maar alleen over de prijs. Waarvan ik begreep dat ze hem op zich wel kan betalen.
Ik vind het ook veel geld maar ik kan het idd relativeren omdat het in mijn regio een bodemprijsje is...

Daarnaast heb ik zelf op een stal gestaan met een zeer zware rijbak. Ik kan je vertellen het vergalde volledig mijn rijplezier. Mijn paard liep alleen maar te ploeteren om er überhaupt doorheen te komen, laat staan dat ik nog meer activiteit van haar kon vragen om dressuurmatig goed te lopen. Dan het risico op blessures... daar zit je echt niet op te wachten.
Mij zou het die 100 euro pm waard zijn om echt volop te kunnen genieten met mijn paard!
Waarom wel investeren in goed voer, goed tuig enz en dan in een rottige bak gaan rijden?

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:10

Precies, de plek zelf is echt top. Daar twijfel ik niet aan. De prijs is flink.
Maar ik heb mijn besluit gemaakt en ik ga het doen. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:29

Gefeliciteerd! Je krijgt er vast geen spijt van! Heel veel plezier, wanneer ga je over?

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:33

Ik denk per december, dat moet ik nog even goed afstemmen! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:34

Goed om te horen. Veel plezier!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:34

Je kunt je iig verheugen op de hele winter kunnen rijden in een goede bak *\o/*

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:36

Precies, dat is echt fantastisch!! Alles is gewoon gaaf daar, ben er heel blij om!

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:29

Hoi allemaal, ik wilde bijna een topic openen maar gelukkig vond ik op tijd dit centrale topic ;)

Ik hoop op een paar goede tips want ik vind het allemaal erg lastig om te kiezen!

Het verhaal: Ik heb sinds 1 oktober mijn lease paardje overgenomen, dus ik ben trotse eigenaar van mijn allereerste eigen paardje! Ik vind het super, maar ook doodeng, zeker als ik ga nadenken over een verhuizing...

Het probleem: Reistijd, ik woon/studeer/werk in Amsterdam en mijn paardje staat in Lunteren (bij Ede/Wageningen). De afgelopen 2 jaar ben ik +/- 2 keer per week naar Lunteren gegaan, waar ik 2 uur over doe met het OV, enkele reis(!).

Ik ben al even rond wezen neuzen in de omgeving, en er zijn voldoende opties, maar ik kan gewoon niet kiezen! Mijn paardje is al wat ouder en staat nu 24/7 in een paddock paradise. Ik zie hem graag zo veel mogelijk buiten met voldoende ruwvoer. Dus het idee van een stal moet ik wel nog echt even aan wennen... Zelf heb ik niet zo veel nodig, een plekje voor mijn tuig en een begaanbare bak; en een buitenritje op zijn tijd vind ik wel erg leuk.

#1: 'Prachtig maar iets te ver'
40 min. reizen, 24/7 buiten met inloopstal, bak + verlichting aanwezig, semi onbeperkt ruwvoer, geen krachtvoer (tenzij zelf geven), 1 keer per week helpen met mesten, prima uitrijdmogelijkheden

#2: 'Gezellige meiden en goede uitrijmogelijkheden'
30 min. reizen, overdag in de rijbaan, verlichting + sproeiers aanwezig, 2 keer per dag ruwvoer + krachtvoer, weekenden zelf mesten, ruiterpad practisch vanaf het erf

#3: 'Mooie plek met veel clinics e.d.'
50 min. reizen, 27/7 buiten met inloopstal, mooie en supergrote bak met verlichting, semi onbeperkt ruwvoer, geen krachtvoer, all in, amper uitrijdmogelijkheden

#4: 'Verlaten ponyclub gerund door oud baasje'
20 min reizen, overdag op het land, rijbaan op 5 min. stappen, longeerkraal op terrein, 4 keer per dag ruwvoer + 2 keer krachtvoer, all in, beperkte uitrijdmogelijkheden

De prijzen liggen wel redelijk dicht bij elkaar, dus dat maakt niet zo veel uit ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:04

Zou voor optie 5 gaan :j . Andere opties vind ik sowieso te ver reizen. En alleen in een rijbaan buiten kunnen komen lijkt me voor het paard niet leuk, zeker zomers niet. Zolang die 4x ruwvoer ook wel echt goede porties zijn en hij bijna onbeperkt eten krijgt. All in dus je hoeft niet per se ieder dag heen als je het druk hebt met je studie. En die plekjes bij ouwe boertjes zijn vaak juist het leukst.
Edit optie 4 ja inderdaad.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 21-10-14 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:18

sogno, ik denk dat je optie 4 bedoelt.
Ik zou ook voor optie 4 gaan klinkt voor het paard beter en dichterbij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:26

Ik zou ook voor optie 4 gaan, voor zover ik dat kan inschatten op basis van je informatie. :)

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:56

Ohja, en een nadeel van #4 is dat er maar 1 ander paard is... De andere stallen hebben kuddes tussen de 6 en 11 paarden. Maar ik neig inderdaad wel naar de laatste optie. #2 valt eigenlijk wel af op grond van het beperkte aanbod van ruwvoer.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:23

Ik zie dat je in Amstelveen woont. Misschien is deze stal een optie voor je? http://www.demiddenhoeve.nl/home/
Hier heb ik gestaan toen ik in Amstelveen woonde. Echt een hele fijne stal.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:41

Thanks voor de feedback :)

@Mickyl: Ben daar wezen kijken ja, zit alleen nu tot maart in Amsterdam Noord. Plus ze hadden op dit moment geen plek... Zag eruit als een leuke plek :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:48

Optie vier gerund door oud baasje? Wat als deze man te oud wordt en dan? Een paard hoeft geen probleem te zijn alleen sneu als het niet klikt of als de een gaat rijden de ander flipt ivm alleen achterblijven. Dat is een risico toch.

Ik zou zelf voor optie 1 gaan of blijven staan waar je staat, beter iets verder maar goede faciliteiten waar je niet iedere dag heen hoeft dan dichterbij met toch beperkingen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:13

Ik vind optie 1 de enige optie :)
Optie 2 heeft geen goede buiten mogelijkheden
Optie 3 is ver en heeft geen uitrijmogelijkheden
Optie 4: ik zou met één paard samen staan te weinig vinden. Je paard staat dan steeds alleen als de ander aan het rijden is/naar de kliniek moet enz en de paarden ontwikkelen een symbiotische relatie (risico)

Optie 1 is ook nog wel ver maar wat een verschil al met twee uur enkele reis. Wel jammer dat je uit die omgeving weg moet. Optie 5: richting Lunteren verhuizen :)
Hoe deed je dat destijds met leasen?