Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:30

ik vraag ook aan mijn nieuwe bijrijdster een vergoeding aan het begin van de maand! maar betaal hier dan voor haar weer de lessen van! meer om wat zekerheid te hebben en niet dat ze dan ineens volgende week niet meer komt!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:25

Vinden jullie dat kinderen ook moeten betalen om een pony te verzorgen? En hoeveel dan? Niet dat ik kinderen heb of een pony die een verzorger nodig heeft. Maar voor het idee..

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:27

100 euro is heel erg veel! zeker als je dan ook nog moet uitmesten. Ik zou even verder zoeken, want 100 euro per maand voor een paardje die niet van jouw is vind ik echt veel te veel!:O

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:27

Ik heb een verzorgpaard maar heb geluk dat ik er zoveel op mag rijden . Ik zorg er maandag,dinsdag,woensdag en donderdag voor en in het weekendmag ik ook rijden of ga ik met de eigenares met het paard wandelen! Ik hoef geen stal te doen en betaal 115 per maand, binnenkort weer 100 door stalverandering :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:28

anneschr schreef:
100 euro is heel erg veel! zeker als je dan ook nog moet uitmesten. Ik zou even verder zoeken, want 100 euro per maand voor een paardje die niet van jouw is vind ik echt veel te veel!:O

Bij ons in de regio vragen ze tussen de 100-160 euro :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:29

Het is niet vreemd om een bijdrage te betalen als je iemand anders zijn paard mag verzorgen/rijden, maar het blijft natuurlijk altijd een tegenstrijdig belang. Aan de andere kant zorgt iemand er wel voor dat, als jij als eigenaar geen tijd hebt, iemand anders het voor je doet.

Maar even ontopic: ik vind 100 euro wel echt iets teveel voor 2/3 keer rijden EN je dan ook nog is de stal moet uitmesten. Is natuurlijk niets mis mee, maar dan wordt het wel echt teveel.

Ik heb vroeger altijd verzorgpony's gehad en betaalde hier ook voor. Meestal rond de 50 euro per maand, met een keer een paard die ik verzorgde voor extreem hoge bedragen (durf ik niet eens op bokt te zetten..).

Edit: en het ligt er ook echt aan hoor of iemand het vraagt. Vaak zie ik dat mensen die genoeg geld hebben echt geen bijdrage vragen, maar mensen die dan net iets minder geld hebben en de zorg echt willen delen wél weer geld vragen. Sommige eigenaren zijn allang blij dat er iemand voor hun paard wil zorgen omdat ze zelf echt niet kunnen!!

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:32

laura123456 schreef:
anneschr schreef:

Bij ons in de regio vragen ze tussen de 100-160 euro :)

Jezus! :? bij ons in de regio vragen ze helemaal niks hihi :o

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:38

Ik vroeg voor 1 dag per week 50 euro
2 dagen per week 75 euro= per maand. Wel kwam er vaak voor dat er extra dagen bij kwamen zonder extra kosten voor de leaser.

Dit was voor een paard waarmee je kon dressuren, springen en buiten rijden.

Stal was van alle gemakken voorzien= geen stal werkzaamheden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:05

Sababber, ik liet mijn bijrijdsters voor mijn shet niets betalen in 1e instantie. Ze mochten 7 dagen in de week de pony als 'eigen' beschouwen. Ik was erg blij dat ik zelfstandige bijrijders kon vinden die de pony zo vaak konden doen én ook nog eens fatsoenlijk konden rijden ;). Later wilde ik wel een kleine bijdrage vragen (€25,- p. week voor een onbeperktaantal dagen) maar toen heb ik de pony verkocht aan zijn bijrijdster :P . Voor mijn paarden wekt dat toch iets anders.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:51

Sees schreef:
Sababber, ik liet mijn bijrijdsters voor mijn shet niets betalen in 1e instantie. Ze mochten 7 dagen in de week de pony als 'eigen' beschouwen. Ik was erg blij dat ik zelfstandige bijrijders kon vinden die de pony zo vaak konden doen én ook nog eens fatsoenlijk konden rijden ;). Later wilde ik wel een kleine bijdrage vragen (€25,- p. week voor een onbeperktaantal dagen) maar toen heb ik de pony verkocht aan zijn bijrijdster :P . Voor mijn paarden wekt dat toch iets anders.

Ja ik denk dan je neemt met een kind van een ander op je pony risico.. en verantwoordelijkheid kennen de kinderen niet echt.. uitzonderingen daargelaten. Dus uit dat oogpunt snap ik het heel goed.. aan de andere kant kunnen kinderen zelf nooit veel bijdragen..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:09

Alleen al de titel van dit topic: tarieven...

Ik heb geen tarief: als je goed voor mijn paarden bent, blijf je.
Zo niet dan is het heel snel opzouten geblazen.
Ik wil er geen geld voor.
De hulp en de betrokkenheid met de paarden op zich vindt ik genoeg en kunnen wij op die dagen iets anders doen wat ook nodig is, zoals boodschappen en huishouden of familiebezoek.

Tarieven...
Het moet niet gekker worden hoor!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:17

MarvanTom schreef:
Alleen al de titel van dit topic: tarieven...

Ik heb geen tarief: als je goed voor mijn paarden bent, blijf je.
Zo niet dan is het heel snel opzouten geblazen.
Ik wil er geen geld voor.
De hulp en de betrokkenheid met de paarden op zich vindt ik genoeg en kunnen wij op die dagen iets anders doen wat ook nodig is, zoals boodschappen en huishouden of familiebezoek.

Tarieven...
Het moet niet gekker worden hoor!

Dan klinkt vergoeding of bijdrage toch iets vriendelijker.. iets meer vrijwillig.. ik vind het ook belangrijker dat het goed klikt en de paarden het goed hebben en de spullen netjes blijven dan de centen..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:14

Ja, Sababber.
Ik ben misschien zo'n zeldzaam persoon die er geen geld voor vraagt, maar wel wil dat ze met de paarden heel goed omgaan en mee bezig zijn.
Als er een keer iets sneuvelt, tja kan gebeuren, maar dat vindt ik dan meer mijn risico.
Dat had mij misschien ook kunnen gebeuren, maar als iets echt te stom is qua gedrag van de verzorgster dan moet dat zonder morren wel vergoed worden.

Als je een bijdrage vraagt, wordt het ook zo'n verplichting, alsof je je paard 'verhuurt'.
Stel dat je paard kreupel is en er niet gereden kan worden, moet je dan geld terug geven?
De verzorging blijft hetzelfde, er kan alleen ff niet gereden worden.
Dan lijkt het rijden belangrijker dan het paard, zeg maar.
Tja, ik vind dat allemaal zo'n gedoe waar ik dus niet aan begin.

Je komt voor het paard lijkt mij en niet voor financiële steun aan de eigenaar om te kunnen rijden op een privé-paard, omdat je de manege wel gezien hebt en denkt zo verder te kunnen komen.

Olympico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:22

Je kan natuurlijk zeggen dat het te duur is maar de eigenaar zoekt dan gewoon een ander. Ik heb ook een verzorgpaard daar betaal ik 35 euro voor om 1 keer per week de pont te verzorgen en rijden of longeren. Er zijn maar heel weinig verzorgpaarden gratis! Groetjes Sterre

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:29

Voor wat jij mag en moet doen zou ik persoonlijk E75,- rekenen.

E100,- vind ik net iets te veel omdat je ook moet mesten. Mijn verzorgers betaalden altijd E100,- voor drie keer per weke rijden. Ze mochten dan springen/ dressuur/ naar buiten/ freestyle etc.. En ze hoefde niet te mesten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:33

Dan heb ik geluk gehad :D
Ik verzorg al 1,5 jaar ruim geloof zelfs langer? een FjordxFries. Sunny, daarbij in de weide staan ook 2 shetjes en 1 draver. Ik ben bezig met sunny alles leren en dit jaar in te rijden, ze is nu 4. Ik heb NOOIT wat hoeven te betalen, toen ik een deken voor haar kocht als lief/cadeau was t gelijk van je krijgt geld van me ! maar dat heb ik geweigerd.

Ik mag doen wat ik wil met de paardjes, of ik ze nou zou rijden, wassen ,wandelen in t bos of wat dan ook. Maar dan heb ik ook al een band me tde eigenaren opgebouwd en ook laten zien dat ik niks anders als verantwoordelijk omga met hun paardjes en eigendommen.

En als er iets nodig is hoef ik maar te gillen en t is er binnen no time zonder kosten van mijn kant, al haal ik wel altijd alle snoepjes en eventueel borstels en halsters maar dat vind ik gewoon leuk en logisch ook al hoeft het niet van hun. Ik hoef ook niet te mesten, ook het scheren destijds (hadden overal eitjes en regenschimmel leek t wel) hoefde ik niet te betalen. En ik mag komen hoe vaak ik wil per week, behalve zondag hihi

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:41

bij de ene waar ik al bijna 4 jaar kom daar hoef ik nooit iets te betalen. Wel heb ik eens een keer een dekje gekocht, of antischuurshampoo, wou ze me meteen terug betalen maar dat heb ik geweigerd. Ik vind het normaal dat ik iets koop voor dat paard want ik mag als ik wil iedere dag komen en ik mag doen wat ik wil, ik mag alleen niet rijden als er niemand(niet dat ik nog heel fanatiek erop rij beestje is 30) is en ik mag de bossen niet in, maar verder mag ik der als eigen paard beschouwen.

En bij de ander betaal ik 50euro p/m. Dit vind ik een redelijk bedrag, ik doe haar 5 dagen in de week. En mag hier alles mee doen wat ik wil. Zolang ik er maar goed voor ben. Ik vind het ook niet erg om er voor te betalen want ik heb hier nu in een jaar tijd veel meer geleerd dan 5 jaar op de manege rijden.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:44

Ik vind dat het ook ligt aan de stalling waar je paard staat, als het paard op een dure manege staat en ze rijden 2 à 3 keer per week, zonder mesten en voeren etc. Dan is 100 euro een wat normalere prijs, dan dat je op een goedkoper stalletje staat waar je zelf moet uitmesten dan is 100 euro echt te duur!

Wij zelf doen als diegene ons paard hogerop brengt, dat positiever voor ons is en wij daar veel aan hebben dus betaald diegene niets.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:45

Ja inderdaad jacquelineee_ kleine dinge haal ik ook gewoon ook al hoeft t niet, maar ik vind wel leuk om te doen zo kan je t paardje eens verwennen met n wasbeurt of nieuwe borstels of iets. Ik mag rijden en alles als de eigenaren niet thuis zijn. Die zijn allang blij dat ik voor de paardjes wil zorgen :D
Sunny is 4 in mei, Vera is 8 ongeveer de draver, Shetjes zijn Elina 24(alleen poetsen en wandelen nog mee) En haar zoon shet is Pascal van ongeveer 8 ook en gaat ook altijd mee wandelen. Die is nooit beleerd of voor de kar geleerd.

Vergeten te melden: Ik zou hier ook 50 euro max betalen maar dan wel zeker 3 keer rijden in de week en dan wil ik ook niet hoeven mesten. Ik vind zeg maar je helpt elkaar, de eigenaar heb geen tijd/zin/andere reden om het paard te rijden en verzorgen, en de verzorger helpt. De boel aanvegen etc vind ik geen probleem dat is logisch maar echt mesten enzo, vind ik dan weer overdreven. Maar dat is hier in de regio :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:58

Ik betaalde voor mn vorige vzpaard 65 euro voor 1 x p.w met uitmesten van stal en bak.
Vond het aardig wat geld dus mee gestopt. Kwam ik later via mp op advertentie hebben wat gepraat en ze vroeg 175 euro voor 2 dagen.

Dus nu zoek ik niks meer kost hier belachelijk veel geld.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:54

Dat is echt belachelijk veel, kani_ejj. Hier in de buurt kun je voor kleine € 200,- al een paard leasen en dus elke dag rijden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:59

175 voor 2 dagen? wie was het? t paard op hoogste niveau springen en/of dressuur? 175 is be-lach-elijk veel ! daar kan je inderdaad een paard voor leasen, vaak ook bij jouw thuis zetten of op een all in stal

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:44

Mioux schreef:
175 voor 2 dagen? wie was het? t paard op hoogste niveau springen en/of dressuur? 175 is be-lach-elijk veel ! daar kan je inderdaad een paard voor leasen, vaak ook bij jouw thuis zetten of op een all in stal

Dat kan je nergens op baseren, ligt maar net aan de regio ;) hier beginnen stallen bij 210 zonder een buitenbak. Dat is afhankelijk van de prijs van de grond in een provincie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:46

heb t ook voor over hier he ;) hihi maar zeg het 175 vind ik veel te veel voor 2 daagjes rijde

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:46

Mioux schreef:
heb t ook voor over hier he ;) hihi maar zeg het 175 vind ik veel te veel voor 2 daagjes rijde

ooh okee haha ;) moet toch maar eens gaan verhuizen :P