Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Buiten staan HOEFT ook helemaal niet gelijk te staan aan in de nattigheid te staan , mensen moeten echt eens van dat rare beeld af hoor
Als je paard in een goed ingerichte wei met schuilmogelijkheden staat waardoor het dier zelf kan kiezen of hij lekker binnen of lekker buiten staat , dan hoef je geen enkele zorg te hebben.
Als je lekker slaapt als het rotweer is en je beestje staat op stal , dan neem ik aan dat je ook een heel vervelend gevoel hebt als het heerlijk weer is en hij staat maar te wachten totdat die deur eindelijk eens open gaat
ninajojo schreef:Ik ben van menig dat het het fijnste voor het paard is wanneer hij zelf de keuze kan maken tussen binnen en buiten staan
kinel schreef:ken iemand die heeft een paard die moet `snachts op stal anders is hij devolgende dag totaal uitgeput. dit is nl. al eens uitgetest.
pmarena schreef:Verschrikkelijk
Onbegrijpelijk ook dat mensen dan gewoon niet willen zien hoe akelig zo'n plek is en er vaak nog heel erg enthousiast over zijn , want "het is zo gezellig daar !!" wat je vaak hoort
De naam zegt me overigens niks
pmarena schreef:Verschrikkelijk
Onbegrijpelijk ook dat mensen dan gewoon niet willen zien hoe akelig zo'n plek is en er vaak nog heel erg enthousiast over zijn , want "het is zo gezellig daar !!" wat je vaak hoort
De naam zegt me overigens niks
mirgino schreef:bij Flicka staan ze in de wintermnd binnen.
de zus van mijn vriendin heeft op Tinte gestaan en daar kon je voor 100 euro extra p/m de wei erbij huren
wel zelf in en uit zetten
en ik sta prima zeker weten ,maar een loopstal blijft toch het ideaal!
zoals mijn vader het vroeger had ,lekker altijd buiten en het eten droog.
Lovely schreef:pmarena, ik vind jou echt een beetje verblind door een bepaald stug idee dat je jezelf voorhoudt en ook nog eens bij anderen wilt doordrukken. Of drammen zoals je het zelf noemt.
pmarena schreef:Lovely schreef:pmarena, ik vind jou echt een beetje verblind door een bepaald stug idee dat je jezelf voorhoudt en ook nog eens bij anderen wilt doordrukken. Of drammen zoals je het zelf noemt.
Ik ben inderdaad verblind door het idee dat een paard de hele dag ophokken of op een natte wei zetten of een andere slechte situatie ècht niet kan , en wil anderen daar ook graag van overtuigen ja , dat klopt
pmarena schreef:Lovely schreef:pmarena, ik vind jou echt een beetje verblind door een bepaald stug idee dat je jezelf voorhoudt en ook nog eens bij anderen wilt doordrukken. Of drammen zoals je het zelf noemt.
Ik ben inderdaad verblind door het idee dat een paard de hele dag ophokken of op een natte wei zetten of een andere slechte situatie ècht niet kan , en wil anderen daar ook graag van overtuigen ja , dat klopt
Wammie schreef:Ik heb zelf een pony, op mijn oude stal ging hij sochtends naar buiten en savonds naar binnnen. Helaas ging mijn stal plat en moest ik naar een andere stal. Na lang zoeken sta ik nu op een stal waar mijn pony 2x in de week door kleine kindjes wordt gereden. Ik zelf natuurlijk elke dag kom voor beweging en in de zomermaanden mogen ze 3 uur in de wei. Meestal ging hij dan sochtends in de wei en als ik kwam dan was hij er nog 2a3 uur uit zijn stal. Als ik de verhalen lees op dit forum merk ik dat veel mensen niet reageren die ongeveer in dezelfde situatie zitten zoals mij. Ik ben er elke dag, krijgt elke dag te eten, krijgt elke dag zijn beweging, staat in een ruime stal waarbij hij altijd contact heeft met mede stalgenootjes.
Ik snap heus wel dat hoe meer beweging hoe beter het is maar ik vind het jammer dat het allemaal zo verwijtend overkomt. Ik heb in omstreken gekeken voor meer buitengelegenheden maar dan kwam ik of op een stukje stenen met een klein schuilstalletje ergens tussen de huizen of op een grote weide waar geen schuilmogelijkheden zijn. Bedenk dan wel dat in de winter het gras kapot wordt getrapt en er daardoor in de zomer toch ook minder goed gras aanwezig is. Bij ons gaan ze ongeveer in juni het land op, 3 uurtjes per dag tot midden oktober. Hier is geen schuilplaats en als het veel regent moeten ze er tijdelijk vanaf zodat ze de grond niet kapot trappen. Ik vind dit persoonlijk een goede reden want als mijn pony tot zijn kogel in de modder moet lopen 3 uur of in de snikhetende zon met horzels zonder schuilstal vind ik ook niet echt een goed idee.
Ik hoop dat ik hiermee mensen stimuleer ook hun zegje te doen ookal hebben ze niet de mogelijkheden zoals een weiland of een schuilstal. Bij zoveel stallen waar ik ben wezen kijken staan er paarden in stallen, waar zijn die mensen?
Lovely schreef:pmarena schreef:Ik ben inderdaad verblind door het idee dat een paard de hele dag ophokken of op een natte wei zetten of een andere slechte situatie ècht niet kan , en wil anderen daar ook graag van overtuigen ja , dat klopt
De fout die je maakt is dat jij besluit wat voor een paard van een ander het beste is. Zoals je zelf al aangeeft vind je het belangrijk om voor andermans paarden 'op te komen', maar je ziet over het hoofd dat je hulp en je mening helemaal niet worden gevraagd. Bemoei je gewoon met je eigen beesten en geef die het leven dat jij als ideaal hebt bestempeld, maar laat anderen gewoon met rust. Het is namelijk niet aan jou om te bepalen of iemand (die je helemaal niet kent) goed of slecht voor zijn/haar paard zorgt en het is nogal brutaal om jezelf die rol toe te dichten.