jesito schreef:Dus als er een ziek (neem hoefbevangen) paard bij jouw staat zou je dat niet willen omdat het niet leuk is.
Mensen die aanpassingen willen voor hun paard willen daar vaak wel wat over bespreken wat prijs betreft.
tuurlijk is het fijn als de mensen gewoon mee doen met hoe het gaat op stal, maar soms is dat niet mogelijk, dat komt omdat het dieren zijn.
Niet alles loopt zoals je het graag zou zien.
Ik vind best dat een pensionhouder sellectief mag zijn zeker op een kleine stal.
Als iemand komt met een hoefbevangen paard en vraagt of dat kan, zg ik nee.
Als iemand hier staat en het paard raakt hoefbevangen, dan proberen we een oplossing te zoeken.
Maar zou het paard daardoor de rest van de jaren alleen moeten staan en de hele dag speciaal en apart voer moeten hebben, dan is het hier niet geschikt omdat de paarden het grootste deel van het jaar als groep leven.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met een paard achter laten en de rest de wei in. Dus als het voor de rest van het leven is, en ik heb hier niet toevallig nog zo'n paard wat ook de hele dag in de paddock moet, dan kunnen ze beter een ander soort stalling zzoeken waar er meer paarden alleen op het zand kunnen/mogen staan.
Mijn ideaal voor mijn paarden is 24/7/365 kunnen kiezen wat ze willen.
De weidegang moet ik helaas beperken vanwege bodemgesteldheid en dat ze dan veel te dik worden. Die concessies doe ik al.
Mensen die hun paard het hele jaar voornamelijk op stal willen hebben staan met maar een dagdeel buiten, of paarden alleen maar op een paddock, dat past niet in mijn gevoel van zo vrij mogelijk...
Ik heb ook wel overwogen om straks gewoon 2 boxen te verhuren en dat diegene dan zelf maar moet bekijken hoe en wat, maar ik ben bang dat ik me daar te betrokken bij voel, en het is hier toch mijn huis en mijn erf...
Je koopt een stukkie grond + bouwvergunning voor stallen en je huissie 500 meter verderop et voila, rap weilandje afbetalen opdat ie hypotheekvrij is en je paarden staan voor €25 - €50,-- per maand per paard , excl. dierenartskosten.
waar ik woon heb je niet de luxe om een stukje land te kopen alles wordt vol gegooid!

Zelfs een uurtje los? Nou nou.. Zo lang is dat niet hoor.