Best knap dat het écht niet meer gaat over de beginpost. Alhoewel knap... het is Bokt, had ik kunnen weten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mayo schreef:Ik zat eens wat rond te struinen op internet en kwam tegen dat paarden bij sommige stallen in de zomerperiode maar 2 of 3 uur op de wei mogen. Dit wel ivm te weinig weide beschikbaar en dus voor behoud van de weide. Maar toch kreeg ik hier een dubbel gevoel bij. Mijn paard staat in de zomerperiode 24/7 buiten.
Wat is voor jou het minimaal aantal uren dat je paard de weide op 'moet' van jou in de zomerperiode? Zou je op te weinig weide-uren een stal niet uitkiezen?
Ben benieuwd naar jullie meningen
, oke hier komt ie:
)Mayo schreef:Goh, ik zal nogeens een topic openen
Best knap dat het écht niet meer gaat over de beginpost. Alhoewel knap... het is Bokt, had ik kunnen weten

Wat kunnen mensen toch boos worden om zoiets simpels.
Want voor bijna elk is makkelijk een oplossing te vinden. Maar mensen doen liever gemakkelijk en proberen niet naar iets beters te streven. Het is zoiets raars een stal. Wij mensen leven eigenlijk maar ongeveer 14 uur per dag, de rest slapen wij. De meeste paardenhouders realiseren zich niet dat een paard niet op die manier de dag door brengen. Paarden rusten gedurende de dag en daadwerkelijk slapen doen ze een stuk minder dan ons. Een paard staat zich dus vaak de hele nacht te vervelen. Ook op dressuur/spring stallen kunnen de paarden het grootste gedeelte van het jaar gewoon snachts en overdag buiten. Maak daar dan gebruik van.
Mayo schreef:Goh, ik zal nogeens een topic openen
Twiggy2008 schreef:Flugeltje, dat ligt er aan hoe je paard erbij staat buiten.![]()
Bij ons komt geen mens in de buurt namelijk. Ze staan te ver van de 'bewoonde wereld' om het zo maar te zeggen. Er kunnen geen auto's bij, hooguit over het erf, maar dan moeten ze me een partij moeite doen, bovendien zou dat direct gezien of gehoord worden door zowel de honden als de bewoners.
Maar ik zou zelf wel moeite hebben met een weiland waar jan en alleman kunnen komen. Godzijdank heb ik dat probleem niet.

Ninx schreef:vibabu schreef:Nee, JIJ vindt dat 2 a 3 uur fout is.... er is geen wet beschreven die zegt dat dit fout IS.
Ik vind namelijk belangrijk dat een paard wat een paar uurtjes buiten staat (in een goed weiland, een goede paddock e.d.), goede voeding krijgt, contact met andere paarden heeft, leuk en afwisselend werk krijgt, aandacht krijgt en ga zo maar door.
2 a 3 uur is fout.. dat leidt geen twijfel.
Alle andere zaken die jij noemt lijken mij vanzelfsprekend, jammer dat het dan niet vanzelfsprekend is dat een paard iets langer dan 2 a 3 uur zou mogen genieten van die paddock/ weide/ andere paarden...
Een paard dat wel wat meer buiten staat leidt niet automatisch een triest en verwaarloosd leven hoor![]()
JoviBan schreef:Mayo schreef:Goh, ik zal nogeens een topic openen
Je kunt ook gewoon meedoen met de discussie die er (logischerwijs) ontstaan is, ipv tussendoor telkens even laten weten dat jij toch echt de TS bent.
Ben je niet tevreden hoe 'wij' discussiëren..
Mayo schreef:Goh, ik zal nogeens een topic openen
mvs schreef:Van mij mag je je mening geven hoor. Bij discussie hoort ook dat mensen vaak blijven vasthouden aan hun eigen standpunt en proberen de ander daarvan te overtuigenBen je niet tevreden hoe 'wij' discussiëren..
dan zeg ik welkom doe je verhaal, het topic loopt niet meer zo hard als eerder dus tijd zat
bedoel ik overegens echt niet sarcastisch hoor, ben juist benieuwd wat een 'nieuw' iemand hier van vindt
en bovendien heeft ook niet iedereen hier heeft gesmeten met woorden als dierenbeul en etc.
Maarja kan me voorstellen dat dat aan je voorbij is gegaan als je zo in jezelf opgaat 
Paperboy schreef:[Misschien moeten ze jouw eerst uitleggen wat discussieren is, dat is namelijk wat anders dan constant je eigen mening aan een ander opdringen!
Kan me goed voorstellen als je een topic opent en elke keer weer dezelfde verhalen moet lezen van dezelfde mensen dit je strot uitkomt.
Zou weleens leuk zijn als andere mensen ook eens de kans krijgen om hun verhaal te doen, maarja wie heeft er nu zin om beledigd en voor alles en nog wat te worden uitgemaakt............. jammer hoor!!!!
JoviBan schreef:Paperboy schreef:[Misschien moeten ze jouw eerst uitleggen wat discussieren is, dat is namelijk wat anders dan constant je eigen mening aan een ander opdringen!
Kan me goed voorstellen als je een topic opent en elke keer weer dezelfde verhalen moet lezen van dezelfde mensen dit je strot uitkomt.
Zou weleens leuk zijn als andere mensen ook eens de kans krijgen om hun verhaal te doen, maarja wie heeft er nu zin om beledigd en voor alles en nog wat te worden uitgemaakt............. jammer hoor!!!!
Jij hebt een leuke manier van discussieren zeg.