Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 21:58

Anoeska schreef:
geerke schreef:
yommie wil een paard wat ze aankan.....ik vind het niet juist om het paard te betichten van onacceptabel gedrag(onderschrift Kiwiko:Het paard maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem biedt.....)....even buiten het weven om...

Volgens mij wil ze gewoon een paard zoals haar verteld werd toen ze 'm ging kopen. Als bij thuiskomst blijkt dat het een heel ander paard is , met allerlei gedrag waar je niet op zit te wachten. Dan is het toch je goed recht om daar niet mee akkoord te gaan?

Heeft niets met aankunnen of niet te maken. Het was gewoon niet wat ze wilde kopen.

ja precies,en ik kan het prima met hem vinden verder,alleen de mensen die hem buiten zetten niet,hij is gewoon heel erg 1 kennig..
verder vind ik het ook niet grappig dat hij weeft,hij doet het gelukkig nu wel minder:) maarja als ik mijn andere paard weg haal doet hij het ,dus die laat ik maar zo lang bij hem staan... 8-)

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:02

Pony gelijk terugbregen, als je dit niet verteld is heb je alle rechten daarop, begin nooit aan een wevende pony!!

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:04

Dit valt onder verborgen gebreken.. ik zou igg contact opnemen met de mensen waar dr vandaan hebt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 23:21

SuperJasper schreef:
Dit valt onder verborgen gebreken.. ik zou igg contact opnemen met de mensen waar dr vandaan hebt

Had ik al gedaan 2 weken terug 8-)
mensen zeggen dat hij alleen weefde als hij moest wachten op ze eten :+
Willen hem niet terug nemen,maarja nu komen er alleen maar meer kosten voor hun :P

stalling juni 60 euro hij kwam 21 ste
stalling juli 220 euro
hoefsmit komt maandag 35 euro
stalling per 1 aug 320 euro
wormenspuit 15 euro

totaal :650 komt bij de 2850 als ze hem komt halen :+

totaal:3500 voor hun :D

en het loopt alleen maar op voor ze :D

patserke

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:09

word nog een duur paard:P...(ook al is ie dat voor een wever)

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:18

dat is dan iets minder om op bokt te zetten, die kosten e.d.
ookal heb je groot gelijk!

ik ben erg benieuwt hoe dit gaat lopen?
nog iets gehoord?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 23:11

Renee_vd schreef:
dat is dan iets minder om op bokt te zetten, die kosten e.d.
ookal heb je groot gelijk!

ik ben erg benieuwt hoe dit gaat lopen?
nog iets gehoord?

nee ,ik weet ook niet precies wat er gaat gebeuren nu..het zal nu wel naar de rechtbank gaan vermoed ik...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:52

Ehmm een goede zaak voor DAT IS JE GOED RECHT ? :D

Anoeska

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:55

Volgens mij heb je helemaal niets fout gedaan, en ik vind ook dat je in je recht staat. Maar als dit echt een rechtzaak wordt, dan zou ik toch gaan oppassen met details op internet zetten. Je doet niets fout, maar je weet nooit wat er tegen je gaat spreken in een rechtzaak. Gewoon een beetje extra voorzichting zijn, om alles risico's te voorkomen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:37

Anoeska schreef:
Volgens mij heb je helemaal niets fout gedaan, en ik vind ook dat je in je recht staat.

Ik vind ook dat ze in der recht staat!
Echter vind ik wel dat ze te weinig onderzoek heeft gedaan...
Paard stond zelf op een manege, als je meer had willen weten zouden er op een gemiddelde manege toch genoeg mensen moeten zijn die je wat over het paard zouden kunnen vertellen.
Ook zelf het paard uit de stal halen, poetsen, opzadelen, op het land zetten of bak, hoe het paard op andere paarden reageerd etc om te ervaren hoe het dier is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:03

SuperJasper schreef:
Pony gelijk terugbregen, als je dit niet verteld is heb je alle rechten daarop, begin nooit aan een wevende pony!!

pony???
Het is een gebouw van 1.80 schofthoogte....

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:56

Citaat:
Paard stond zelf op een manege, als je meer had willen weten zouden er op een gemiddelde manege toch genoeg mensen moeten zijn die je wat over het paard zouden kunnen vertellen.
Ook zelf het paard uit de stal halen, poetsen, opzadelen, op het land zetten of bak, hoe het paard op andere paarden reageerd etc om te ervaren hoe het dier is.

Hier nog iemand die het paard kent van toen het nog op de manege stond. Ik heb lang zitten dubben of ik wel of niet moest reageren, omdat ik eigenlijk vind dat Yommie en Chantal hier samen moeten uitkomen, en anderen daar in principe niets mee te maken hebben. Alleen Yommie en Chantal weten precies wat er is besproken bij de verkoop/koop van het paard en hoe het gedrag van het paard eerst was en hoe het nu is. Desalniettemin vind ik het jammer dat Yommie niet het hele verhaal vertelt. Yommie heeft het paard namelijk nooit 'bezichtigd' (bij gebrek aan een beter woord) toen het nog op de manege stond, maar heeft het paard ongezien gekocht. Dus van te weinig onderzoek is zeker sprake, er is helemaal geen onderzoek geweest. Ze is niet op de manege geweest, heeft dus ook nooit proefgereden, of zelfs maar het paard uit stal gehaald of gepoetst o.i.d. Verder is er mijns inziens geen sprake van een verborgen gebrek. Ik heb het paard nooit zien weven, ook niet in de wei. Ik ben dus van mening dat het paard dit gebrek heeft ontwikkeld na de verhuizing (waarom weet ik niet, ik heb verder geen verstand van wevende paarden).

Ik hoop dat Yommie en Chantal er samen uitkomen want natuurlijk is dit voor Yommie vervelend maar het is ook voor Chantal vervelend. Als je denkt dat je paard lekker in de wei komt te staan en rustig recreatief wordt bereden en het blijkt om wat voor reden dan ook niet goed te gaan is dat ook voor jou vervelend.
Tot slot is het voor alle partijen prettiger als er respectvol met elkaar wordt omgegaan lijkt me. In sommige posts in dit topic wordt dit nog wel eens vergeten...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:47

Bella123 schreef:
Citaat:

Hier nog iemand die het paard kent van toen het nog op de manege stond. Ik heb lang zitten dubben of ik wel of niet moest reageren, omdat ik eigenlijk vind dat Yommie en Chantal hier samen moeten uitkomen, en anderen daar in principe niets mee te maken hebben. Alleen Yommie en Chantal weten precies wat er is besproken bij de verkoop/koop van het paard en hoe het gedrag van het paard eerst was en hoe het nu is. Desalniettemin vind ik het jammer dat Yommie niet het hele verhaal vertelt. Yommie heeft het paard namelijk nooit 'bezichtigd' (bij gebrek aan een beter woord) toen het nog op de manege stond, maar heeft het paard ongezien gekocht. Dus van te weinig onderzoek is zeker sprake, er is helemaal geen onderzoek geweest. Ze is niet op de manege geweest, heeft dus ook nooit proefgereden, of zelfs maar het paard uit stal gehaald of gepoetst o.i.d. Verder is er mijns inziens geen sprake van een verborgen gebrek. Ik heb het paard nooit zien weven, ook niet in de wei. Ik ben dus van mening dat het paard dit gebrek heeft ontwikkeld na de verhuizing (waarom weet ik niet, ik heb verder geen verstand van wevende paarden).

Ik hoop dat Yommie en Chantal er samen uitkomen want natuurlijk is dit voor Yommie vervelend maar het is ook voor Chantal vervelend. Als je denkt dat je paard lekker in de wei komt te staan en rustig recreatief wordt bereden en het blijkt om wat voor reden dan ook niet goed te gaan is dat ook voor jou vervelend.
Tot slot is het voor alle partijen prettiger als er respectvol met elkaar wordt omgegaan lijkt me. In sommige posts in dit topic wordt dit nog wel eens vergeten...

Nou dat lag niet aan mij dat ik daar niet heen kon,van chantal moest hij zo snel mogelijk weg,en had ze verder geen tijd dat ik zou komen...
miss een beetje dom van mij achteraf,maar dan nog had ik nog niet het gedrag van hem kunnen zien bij mij...
ik ging er van uit dat ze de waarheid vertelde kwa hoe die was..het enige wat ze niet heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden...
mijn dierenarts heeft zelf bevestigt dat hij dat weven niet bij mij is gaan doen,en dat hij dat niet opeens is gaan doen bij mij..plus dat chantal wist waar die terecht ging komen,en er meerder mensen hem zouden buiten en binnen zetten...
Ik kreeg 3 bladzijde getikt over amadeus, toen ze hem kwam brengen ,en niet eerder had ze mij van zijn gedrag verteld...
en al weefde hij alleen met eten ,dan nog had ze me dat moeten vertellen...

renske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:49

hier nog iemand die het paard kent toen het nog op de manege stond.
Vind het erg raar wat voor negatieve verhalen er hier staan over manege tinte zeker als je er nog nooit geweest bent!
veder over het paard ik ken hem als een sociaal paard mijn paard stond regelmatig los met hem en nog nooit heeft hij hem aangevallen of nukkig gedaan .
en het weven ik ben erg veel op stal en ik heb het hem nog NOOIT zien doen.
Tuurlijk is dit erg verveld voor zowel koper als verkoper ,maar om het dan zo met naam en toenaam op een forum te zetten schiet je niks mee op.
En over dat of de verkoper wel tijd had voor het paard nou dat had zeker wel het paard is altijd prima verzorgd.

Tip: als je nog eens naar een paard op zoek bent neem de tijd voor je iets koopt en ga eerst eens kijken of de klik er is.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:50

Bella123..

Yommie verteld gewoon het hele verhaal hoor en dat je hem nooit heb zien weven dan heb je niet goed gekeken Chantal heeft het zwart op wit bekend toen Yommie naar het weven vroeg dat hij bij haar ook al weefde alleen in haar ogen niet in ernstige mate zodat hij er kreupel op liep.. Dat hoorde ze dus een week na de verkoop..

:Y)
Laatst bijgewerkt door Zwaantje1985 op 27-07-09 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:53

Zwaantje1985 schreef:
Met andere woorden.. ik heb een gezwel maar niet zo groot dus eigenlijk is het niet zo erg..

Het komt voor dat paarden het pas gaan doen op een andere stal of er juist mee stoppen.
Imo had het bij de verkoop wel gemeld moeten worden..
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-07-09 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Enkele woorden verwijderd uit de post. Dit in overleg met de plaatser.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:01

Zwaantje1985 schreef:
Dat schreef ik niet hoor :n

Tuurlijk niet, dat heb ik zelf verzonnen _-:(
Dit is wel erg doorzichtig!
Erg triest om te liegen..

Met jou ben klaar, getver! :evaw:

[FZ] Eerlijkheid op bokt.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 14:02

renske87 schreef:
hier nog iemand die het paard kent toen het nog op de manege stond.
Vind het erg raar wat voor negatieve verhalen er hier staan over manege tinte zeker als je er nog nooit geweest bent!
veder over het paard ik ken hem als een sociaal paard mijn paard stond regelmatig los met hem en nog nooit heeft hij hem aangevallen of nukkig gedaan .
en het weven ik ben erg veel op stal en ik heb het hem nog NOOIT zien doen.
Tuurlijk is dit erg verveld voor zowel koper als verkoper ,maar om het dan zo met naam en toenaam op een forum te zetten schiet je niks mee op.
En over dat of de verkoper wel tijd had voor het paard nou dat had zeker wel het paard is altijd prima verzorgd.

Tip: als je nog eens naar een paard op zoek bent neem de tijd voor je iets koopt en ga eerst eens kijken of de klik er is.

dus als ik 1 keer had komen kijken had ik geweten dat amadeus mijn andere paard de hele dag stalkt? dat hij om wat voor reden dan ook gaat staan weven? dat hij de ruin van _anne aan zou vallen? dat niemand zijn halster om zou krijgen? en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan..

en een kwaad woord over manege tinte?? nou niet van mij...trouwens de manege eigenaar heeft zelf ook gezegt dat amadeus zag weven ,en chantal heeft dat ook toegegeven..dus dan houd het toch op...
ze heeft het verzwegen ,en daar komt het op neer....

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:04

superwoman schreef:
Met andere woorden.. ik heb een gezwel maar niet zo groot dus eigenlijk is het niet zo erg..

Je hebt t verkeerd ge quote denk ik .. :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:07

Yommie schreef:
dus als ik 1 keer had komen kijken had ik geweten dat amadeus mijn andere paard de hele dag stalkt? dat hij om wat voor reden dan ook gaat staan weven? dat hij de ruin van _anne aan zou vallen? dat niemand zijn halster om zou krijgen? en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan..

en een kwaad woord over manege tinte?? nou niet van mij...trouwens de manege eigenaar heeft zelf ook gezegt dat amadeus zag weven ,en chantal heeft dat ook toegegeven..dus dan houd het toch op...
ze heeft het verzwegen ,en daar komt het op neer....

Nee, dan heb je gezien dat het paard wel of niet normaal had gereageerd tegenover de andere paarden daar op stal.Dan had je geweten of je het paard makkelijk kon pakken en dat andere mensen er goed mee om konden gaan.Dan had je geweten of het gedrag bij jou was begonnen of daar al was. Dan had je dus ook een betere beslissing kunnen nemen om het paard te kopen of niet.

Nogmaals, zij had moeten zeggen over het weven bij het voeren!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:08

Citaat:
Nou dat lag niet aan mij dat ik daar niet heen kon,van chantal moest hij zo snel mogelijk weg,en had ze verder geen tijd dat ik zou komen...
miss een beetje dom van mij achteraf,maar dan nog had ik nog niet het gedrag van hem kunnen zien bij mij...
ik ging er van uit dat ze de waarheid vertelde kwa hoe die was..het enige wat ze niet heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden...
mijn dierenarts heeft zelf bevestigt dat hij dat weven niet bij mij is gaan doen,en dat hij dat niet opeens is gaan doen bij mij..plus dat chantal wist waar die terecht ging komen,en er meerder mensen hem zouden buiten en binnen zetten...
Ik kreeg 3 bladzijde getikt over amadeus, toen ze hem kwam brengen ,en niet eerder had ze mij van zijn gedrag verteld...
en al weefde hij alleen met eten ,dan nog had ze me dat moeten vertellen...

Ik heb iets anders begrepen over het langskomen en komen kijken naar het paard, maar zoals ik al zei zijn jij en Chantal de enigen die precies weten hoe het is gegaan. Natuurlijk had je dan het gedrag dat hij nu bij jou vertoont ook niet kunnen zien, maar dat kun je nooit als je bij een paard gaat kijken. Je had dan echter wel kunnen zien hoe hij was toen hij daar stond. Hoe kun je weten of een paard bij je past als je hem ongezien koopt? Je had ook kunnen aangeven dat je hem niet wilde kopen zonder dat je hem had gezien of wat dan ook, als er volgens jouw zeggen geen tijd was om hem te bezoeken. Ik vind het niet eerlijk dat je aangeeft "het enige waar ze niet over heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden". Mijns inziens heeft Chantal ter goeder trouw gehandeld, wat ik begrijp is dat het een heel ander paard is geworden nu hij bij jou staat. Ik geef jou daar niet de schuld van, er kunnen heel veel redenen voor zijn. Het paard stond in dezelfde rij boxen als de mijne, dus van 'niet goed kijken' is geen sprake, ik heb het paard dagelijks gezien. Als ze je 3 blz. vol over Amadeus heeft meegegeven lijkt mij dat juist heel netjes, ze wilde je zoveel mogelijk informatie meegeven.

Ik wens jullie allebei veel succes en hoop dat het paard uiteindelijk een plekje krijgt waar hij het naar zijn zin heeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:10

Zwaantje1985 schreef:
Je hebt t verkeerd ge quote denk ik .. :n

Ik kén jou niet, waarom zou ik dat verzinnen? Btw had ik al getemd

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:11

Deusie moet naar heusie!
Ookal duurt het een jaar. Hij krijgt het voor elkaar :D

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:13

superwoman schreef: