Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

Anoniem

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:55

Joyce, als je de stapmolen niet gebruikt, kost die ook niks en dat is wel zo eerlijk tov een verhoging van het stalgeld vanwege de molen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:08

klopt, die variant zou ook mijn voorkeur hebben (aangezien ik zo'n ding ook niet gebruik), net als munten voor een solarium. Maar uiteindelijk moet het ding wel ergens van betaald worden.
Of je betaald voor het erin en eruit halen ipv het gebruik. Net zoals sommige stallen dat doen met weiland of paddocks.

Maar zouden jullie dan liever overal extra voor moeten betalen, of gewoon een hogere all-inclusive prijs?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:34

Montignac schreef:
Citaat:
Door het hele land kun je zien dat er prijsverschillen zijn van laag naar hoog. De geografische ligging zegt dus niet altijd persee iets over de te betalen kosten.

Citaat:
Toch wel een beetje hoor. Hier in de buurt zijn geen stallen die 210 euro vragen. Of ja, er zijn misschien wel plekken die zo goedkoop zijn, maar die zou ik niet de titel stalling willen geven. Onder de 300 euro kom je hier in de omgeving al in het kampersegment terecht.

Grappig dat ik vooral bij die laatste quote dacht 210 euro best prijzig te vinden. Nagelbijten / Gniffelen
Terwijl ik op een keurige pensionstalling sta met alles erop en eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:08

Chocotof, die laatste quote is van mij geloof ik Lachen.

Joyce, ik betaal liever los voor de dingen die ik echt gebruik.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 08:14

Ik betaal liever los. Ik sta sinds 1 december op mijn nieuwe stal. Ik betaal hier 235 euro all in, behalve de stapmolen, die betaal je los, 20 euro per maand en dan wordt hij er 3x per week ingezet, of 30 euro en dan wordt hij er 3x per week ingezet en voor de rest mag je hem dan onbeperkt gebruiken. Mijn paard gaat niet in de molen, dus vind het wel prettig dat ik er niet voor hoef te betalen. Op mijn vorige stal betaalde je 215 en dan inderdaad los voor het buiten zetten (1 euro per keer)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 10:39

Citaat:
Toch wel een beetje hoor. Hier in de buurt zijn geen stallen die 210 euro vragen. Of ja, er zijn misschien wel plekken die zo goedkoop zijn, maar die zou ik niet de titel stalling willen geven. Onder de 300 euro kom je hier in de omgeving al in het kampersegment terecht.

Citaat:
Grappig dat ik vooral bij die laatste quote dacht 210 euro best prijzig te vinden. Nagelbijten / Gniffelen

ik dacht al, heb ik dat geschreven?....

Mees1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:34

Ik ben net verhuisd van stal.
Sta nu op een stal met 2 binnenbakken, springmateriaal , buitenbak en de paarden gaan 's morgens allemaal een paar uur naar buiten. 5 maal per dag voer en mesten wordt ook gedaan. En dit voor 182,50.
O ja we hebben ook nog een wasplaats tot onze beschikking. Ik ben hier heel blij mee!!!!

Als ik soms de prijzen lees in dit forum....dan had ik kunnen stoppen met paardrijden....

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:38

Bij ons is het ook verhoogd, naar 95 euro per maand Haha! Dus ik heb nog niks te klagen als ik sommige bedragen hier lees Nagelbijten / Gniffelen .

Voor die 95 euro worden de paarden elke ochtend en avond gevoerd, persvoer en enventueel brokken (persvoer zit bij het geld in), je kunt opbeperkt van het stro gebruik maken en er zijn 2 binnenbakken, een buitenbak en een longeerbak. Verder nog wat dingen als een kantine, wasplaats, ruime parkeergelegenheid en trailerstalling Lachen Oja, en in de zomer weidegang, maar dan kost alles maar 75 euro geloof ik.

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:01

Nou
als ik het hier allemaal zit te lezen wordt ik niet vrolijk van
de prijs die ik nu betaal 388,- er zijn zoveel goedkopere stallen
maar niet bij mij in de buurt dan moet ik naar groningen verhuizen geloof ik
Monignac is heb een boek dat heet paard en recht
manege en pensionstalhouder mogen de prijzen volgens het landelijke prijs pijl 1 a 2 % verhogen
dus wat jij heb klopt kwa prijs niet

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:08

Chocotof schreef:

Haha, ik dacht bij die 210 euro ook dat diegene dat aan de dure kant vond maar dat is daar dus blijkbaar goedkoop.
Hier in prov. Groningen heb je voor 210 euro volpension met alles er op en er aan!!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:33

okido schreef:
Nou
als ik het hier allemaal zit te lezen wordt ik niet vrolijk van
de prijs die ik nu betaal 388,- er zijn zoveel goedkopere stallen
maar niet bij mij in de buurt dan moet ik naar groningen verhuizen geloof ik
Monignac is heb een boek dat heet paard en recht
manege en pensionstalhouder mogen de prijzen volgens het landelijke prijs pijl 1 a 2 % verhogen
dus wat jij heb klopt kwa prijs niet

In eerste instantie dacht ik dat ik 65 euro (20%) omhoog ging maar dat was een vergissing van mijn kant, in werkelijkheid is de stijging "maar" 2 % en dan is er een verhoging van 8 euro of zo...dus dat klopt wel..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:40

Ik heb niet gestemd omdat ik een andere oplossing hebt gevonden, maar er wel mee ben geconfronteerd.
Vorig jaar werd opeens het (kale) stalgeld van 80 naar 100 euri verhoogd, maar waarvoor? Stal bleef hetzelfde, geen verbeteringen oid. De rijbakverbetering hadden we 'los' betaald, dus dat kon het niet zijn.
Tevens werd het hooi/stro ook aardig duurder.
Al dat gedoe met pensionstalling werden we zó zat, dat we nu een huis hebben met stalling.
Deze stap hebben we genomen, omdat het pensionstallen inderdaad duurder werd, maar niet beter.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:48

@MarvanTom. dat is natuurlijk ook een oplossing al is dat niet voor iedereen weggelegd en ok niet een goede oplossing voor iedereen. Wij hebben hebben wel de ruimte voor de paarden aan huis maar ik zal er niet aan moeten denken! Minder facaliteiten en iedere dag zelf je paard "moeten" doen. Ik kies er nooit meer voor om de paarden bij huis te hebben staan maar ik moet toegeven dat het kostentechisch beter is denk ik...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:49

Ik zou wel willen, maar de buren zien me al aankomen met een paard in de tuin Huilen van het lachen
Nee, dat zit er voor ons voorlopig echt niet in, financieel.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:01

Montignac schreef:
@MarvanTom. dat is natuurlijk ook een oplossing al is dat niet voor iedereen weggelegd en ok niet een goede oplossing voor iedereen. Wij hebben hebben wel de ruimte voor de paarden aan huis maar ik zal er niet aan moeten denken! Minder facaliteiten en iedere dag zelf je paard "moeten" doen. Ik kies er nooit meer voor om de paarden bij huis te hebben staan maar ik moet toegeven dat het kostentechisch beter is denk ik...

Klopt helemaal!
Dat was ook onze beweegreden om het juist wel te doen. Wij zijn toevallig iets tegen het lijf gelopen wat ook betaalbaar was en prijstechnisch gezien de boel in juiste proporties houdt. Nu kan ik zelf beslissen of ik hooi koop van 4,50 per baal bijv. of van 3 euro en niet de stalprijs aan moet houden. Stalbodem hetzelfde. Kwaliteit en kosten heb ik nu zelf in de hand en dat is gewoonweg beter controleerbaar.
Ik geef er liever iets meer vrije tijd aan uit, dan andermans beurs te spekken. Geen 1 pensionstalling die er op toelegt hoor! Knipoog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:10

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:17

JaneJansen schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/stalling-e ... maand.html

Jeetje dit is een mooi aanbod!
(woon er alleen ver vandaan)

dit staat vlakbij waar ik woon, ong 20km, een erg mooi optrekje Tong uitsteken
aan een nu rustige weg,was vroeger de doorgaande weg en erg druk met alle verkeer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:46

ja, maar per paard zit je dan al op 100 euro aan vaste lasten en dan moet er nog strooisel, voer etc. bovenop en hoe zit het met kosten voor afvoer mest, voor stroom/water, etc?

Dan ben je met volpension voor 150 euro per maand echt niet slecht uit hoor Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:13

als pensionhouder ben ik zelf ook omhoog gegaan.
Noodgedwongen stalgeld was hier 185 all incl. en ik ben 10 euro exl btw omhoog gegaan.
hierbij zit gebruik binnen en buitenbaan uitmesten stro voordroogkuil brok binnen en buitenzetten en dagelijks uitmesten.

tot 1 oktober voerde ik ook muslie bij maar die kosten lagen zoveel hoger dan brok dat we per 1 oktober van muslie naar 100% brok zijn over gegaan.
Niet alleen de kosten van het hooi,stro en de brok zijn omhoog gegaan ook de afvoerkosten van de mest.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:05

Ik sta bij een boer die mooie 4x4 stallen heeft ik heb 2 stallen in gebruik 1 staan mijn 2 welshen in en 1 box mijn NRPSer
ik betaal 250 euro per maand (voor alle 3 de paarden )en alles word gedaan hooi stro alles zit er bij
ik ben zeg maar 300 euro kwijt met eten dus broken en zo
Er zit een mooie rijbak bij en binnen mange op 500 meter

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:08

Montignac schreef:

voor de prijs die jij betaalt mag je wel een kasteel voor je paard
(bij wijze van,..) hebben Bloos

wel gaaf voor je paard dat ie zo luxe mag staan,..
en voor jezelf natuurlijk ook superhandig,..

***** ben stiekem wel een klein beetje jaloers Haha! Clown *****

ik betaal rond 200 en mis (zelf) wel een klein beetje luxe,.. maar mn paard heeft het daar heel goed,.. daarom ga ik niet weg, hij is happy daar
(en kan ook niet meer betalen alleen),..
ALS ik weg ga is het naar iets waar iig een wasplaats bij zit (liefst met warm water,..) dat mis ik wel het meeste (als je regelmatig wedstrijden rijdt is dat gewoon lastig),.. maar vind dat maar eens,.. voor een leuke prijs

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:12

Nimber schreef:
als pensionhouder ben ik zelf ook omhoog gegaan.
Noodgedwongen stalgeld was hier 185 all incl. en ik ben 10 euro exl btw omhoog gegaan.
hierbij zit gebruik binnen en buitenbaan uitmesten stro voordroogkuil brok binnen en buitenzetten en dagelijks uitmesten.

tot 1 oktober voerde ik ook muslie bij maar die kosten lagen zoveel hoger dan brok dat we per 1 oktober van muslie naar 100% brok zijn over gegaan.
Niet alleen de kosten van het hooi,stro en de brok zijn omhoog gegaan ook de afvoerkosten van de mest.

ik wou dat ik die faciliteiten hier in Winterswijk had voor deze prijs was ik gelijk naar je toegekomen,... jammer dat het wat ver is,.. Bloos