Zoiets was ik idd van plan. Kunnen ze de hele dag scharrelen en hapje en drankje doen. Tis toch te weinig gras om ze volledig van te voeren dus er moet sowieso iets bij.
@yess: leuk! Je hebt een opa en oma huisje gekocht Is vast iets leuks van te maken, nette stallen erbij! @DD: daar ben ik dus ook een beetje bang voor, handpaarden lijkt me heel leuk, maar of dat een goed idee is met een oude dame die graag hard wil?
Als alles werkt heb je heerlijk de tijd om uit te vinden hoe je het uiteindelijk wilt hebben. Fijn is dat!
pol013
Geplaatst: 10-04-15 09:58
dd: het gaat hier ook niet bepaald om 2 shetlanders https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/t31.0-8/11133880_849676175068516_1296717815773255384_o.jpg De bruine is mijn rijpaard. Die is super betrouwbaar en ook redelijk onverstoorbaar als mijn puppy voor de 300ste keer in 5 minuten probeert om zijn tanden in ons te zetten. Die donkerbruine is bijna 3. Mijn grote voordeel is dat mijn rijpaard mee begint te helpen om dat ding op te voeden en er wel een soort van respect begint te ontstaan. Hij is echt een paard waar anderen zich heel graag bij aan sluiten. En ik heb vooral nog een lang touw nodig en alleen stap voorlopig als we het bos in gaan.
yes: dat huis moet ik ongeveer wel kennen. heb ik Wagenberg gewoond. ga even kijken. *edit* sterker nog. Dat huis ken ik heel precies. Met hardlopen vaak genoeg voorbij gekomen. Leuk plekje
Tinky12
Geplaatst: 10-04-15 10:13
Leuk Yes Hihi...die kast in de slaapkamer...die heeft hier ook gestaan
Handpaardrijden heb ik ook wel gedaan,woonde wel toen nog in Amsterdam.Heb hier ook over zitten denken maar ik ben al een week zoet met een rustig ritje met een...laat staan dat ik er nog een meeneem.Sloop ik mijzelf
Yess gefeliciteerd! Leuk plekje! Heerlijk he dat euforische gevoel als het eindelijk rond is
Ik realiseerde me gisteren dat mijn paarden als weer bijna een half jaar thuis staan. Tijd gaat weer snel. Geniet er iedere dag van en met dit mooie weer nog meer
Maandag komt de zandleverancier van mijn bak kijken, het blijft te mul en gaat maar niet goed zitten. Hij was de duurste aanbieder maar zei écht goed zand te hebben geschikt voor goede rijbodem. Hoop dat hij iets kan betekenen...
Odetje92
Geplaatst: 10-04-15 10:32
Mooi Yess! Fijne basis heeft het huis al voor de paarden, alleen inderdaad nog wat updaten naar je eigen behoeftes
DubbelFun
Geplaatst: 10-04-15 10:35
@daan: vraag hem eens wat voor zand precies, want zó bijzonder is zand nou ook weer niet
@yess: wil je tegels snel opknappen, zonder er meteen een hoop geld(en tijd) aan kwijt te zijn dan kun je ze verven met speciale tegelverf, in elke kleur die je hebben wilt is dat te mengen.
Mijn douche/wc is van gewolkt groenig
naar lila gegaan
pol013
Geplaatst: 10-04-15 10:51
hier ook een tegelverf make-over
Laatst bijgewerkt door pol013 op 10-04-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Vivat
Geplaatst: 10-04-15 10:51
Yess wat een gaat plekje als die meubeltjes eruit zijn is het al een heel ander gezicht denk ik en als alles functioneert kun je prima beetje bij beetje aanpassen en veranderen dat doen wij ook zo rijk zijn we niet dat alles in 1 x kan
Tinky wat een gave foto's in je topic heb met mijn vorige paardjes ook zo gereden, ging op de 'oude' van 1,72 en puppy van 1,62 mocht mee als handpaard voor mijn gevoel had ze er enorm veel van opgestoken. Heb ook eerst in de bak geoefend stap draf galop ging allemaal, buiten de bak deed ik alleen stap en draf. scheelt misschien ook dat ze gek op elkaar waren dus zelf vonden ze het ook top om samen mee te mogen
sandra8
Geplaatst: 10-04-15 10:52
Gefeliciteerd Yess. DubbelDun dat is een goeie tip. Wij zijn ook bezig met een huis waar alles nog jaren 70 is , bruin oranje en groen. Als het doorgaat worden er eerst stallen geplaatst en bak aangelegd en ja dan moet de rest ff wachten
pol013
Geplaatst: 10-04-15 10:53
leuke foto's tinky
spatter
Geplaatst: 10-04-15 11:12
tinky leuke foto's! Ik wil met mijn veulen als handpaard gaan oefenen dit jaar maar had bedacht haar gewoon vast te maken aan de merrie die ik rij. Merrie sleept haar dan wel mee en losrukken gaat dan niet lukken. Op schouderhoogte zou toch geen probleem moeten geven.
VogeltjeM
Geplaatst: 10-04-15 11:16
Geweldige tip van die tegeltjesverf!! Dat ga ik echt onthouden!!
pol013: ik heb bij equiplay een leadrope op maat laten maken van 5 meter zit qua lengte precies tussen de normale leadropes in. Niet zo lang dat je superveel touw in je handen hebt, maar wel lang genoeg dat ze kunnen schrikken zonder dat het einde van het touw daar al is. en ik heb er per ongeluk 2 besteld, dus als je er ééntje wilt overkopen... mooie rode kleur
heb nu ook een leadrope (ofwel gewoon een extra lang touw) van 3 meter oid. precies genoeg om een knol een sprint te laten nemen zonder dat ik gelijk los moet laten. ook echt ideaal als ik er gewoon naast wandel buiten. bedankt voor je tip. Zal er aan denken als ik toch lengte te kort kom.
Ja en volgens de leverancier is er nogal wat kwaliteitsverschil en hij claimde dus het echte goede zand te hebben.. We wachten het maandag maar af.
Coberlina
Geplaatst: 10-04-15 12:27
Hier vanmorgen maar weer een aantal weidepalen bij gezet en een draadje extra gespannen. Mijn jongste merrie is blijkbaar ineens heel hengstig, hing gans met haar zijkant tegen de draad. (Plots geen stroom meer op?), en achter het draadje stond de hengst feest dus! Gelukkig op tijd gezien dat hij de draad ook al half had afgebroken. Hij hing er over met zijn hoofd / hals en zat met zijn neus al onder haar buik tussen haar benen Nu kunnen ze gelukkig niet meer aan elkaar!