het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:02

Hier is het droog en zonnig *\o/*

Vandaag mn eerste halve marathon lopen :=

@boemel, lastige keuze. Ben je ook niet bang dat als je ze nu splitst dat het 2 tegen 1 wordt en ze er straks niet lekker meer tussenkomt?
Misschien kan je dr bv alleen 's nachts splitsen zodat ze dan wel even echt kan rusten en op adem kan komen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:04

Hier is t ook droog en zonnig :)

Ja, daar ben ik inderdaad bang voor.
Gelukkig heeft ze een goede nacht gehad en zag haar mest er vrijwel goed uit.
Ze lijkt ook weer happy.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:12

Flubberboot schreef:
manzano schreef:
Ik heb standaard oogdruppels in de kast. Pony staat heel vaak met mega dik oog. Gedoe altijd.

Ik had dat ook voor Tet. Alleen net de tube kwijt. En dit beeld kenden wij nog niet. Wel vaker gehad dat het langzaam opkomt ofs, maar binnen een paar uur zo dik dat hij het oog niet meer openhoud? Vonden we toch iets eng. Gelukkig is het oog nu weer goed!

Lastige beslissing Marjan! Sterkte de komende weken :(:)

Snap ik. Ik ben het inmiddels gewend bij die van mij dus schrik er niet meer van. Al is het wel super sneu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:12

Wat verdrietig Marjan!! Heel veel sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:54

Moeilijke keuze maar begrijpelijk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:05

@boemel: mooi dat de mest er al beter uit ziet. Droog en zonnig hebben we hier ook gehad, met nadruk op gehád :)

Ik ben de schuur maar even ingedoken en vond nog een stukje afzaagsel van mijn kastdeuren. Met de kerst in aantocht kun je daar nog best wel iets leuks mee doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik twijfel tussen de rechter of de linker ??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 08:14

Misschien een rare vraag. Maar rennen jullie paarden ook veel door de wei? En dan niet voor het spelen, maar ik heb wat gezien, ik moet mijn energie kwijt? Guus rent best vaak vind ik zelf, van die oude kan ik mij niet herinneren dat die zoveel gerend heeft behalve soms even de gekke 5 minuten toen die jonger was. Maar voor mijn gevoel 1x per week of zo (oke hij stond toen wel alleen). Maar Guus rent echt elke dag en soms wel meerdere keren. Gooit met hoofd, oogjes op steeltjes en rennen en bokken maar. Ik twijfel alleen is het energie over en moet eruit of "aanstellerij" omdat ze "spoken" ziet.

Het is echt dat we binnen zitten en denken wat horen we nu, je ziet de hond dan al bedenkelijk kijken en als je naar buiten kijkt vliegt er weer een bruine stuiter voorbij.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:26

Mijn new flrest had dat en dat was pijngerelateerd.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 08:51

Belker schreef:
Mijn new flrest had dat en dat was pijngerelateerd.

Die houd ik even in mijn achterhoofd, dat is dan wel makkelijk te controleren met pijnstillers te geven een aantal dagen natuurlijk.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:59

joyce83 schreef:
Misschien een rare vraag. Maar rennen jullie paarden ook veel door de wei? En dan niet voor het spelen, maar ik heb wat gezien, ik moet mijn energie kwijt? Guus rent best vaak vind ik zelf, van die oude kan ik mij niet herinneren dat die zoveel gerend heeft behalve soms even de gekke 5 minuten toen die jonger was. Maar voor mijn gevoel 1x per week of zo (oke hij stond toen wel alleen). Maar Guus rent echt elke dag en soms wel meerdere keren. Gooit met hoofd, oogjes op steeltjes en rennen en bokken maar. Ik twijfel alleen is het energie over en moet eruit of "aanstellerij" omdat ze "spoken" ziet.

Het is echt dat we binnen zitten en denken wat horen we nu, je ziet de hond dan al bedenkelijk kijken en als je naar buiten kijkt vliegt er weer een bruine stuiter voorbij.

Je moet Pedro eens door de wei zien gaan! Die rent wanneer hij erin komt, wanneer hij er eventjes in staat, dan weer, dan weer, en als hij buikje vol heeft stat hij te soezen. Maar die is bij vorige eigenaren bijna nooit buiten gekomen en hier hele dagen. Hij heeft dit ook altijd al gedaan bij ons en het is echt pure vreugde bij hem.

Deed Guus dit altijd al of is dit iets wat er net bij is gekomen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 09:05

Nee bij ons heeft ze dit altijd wel wat gehad. Gaat wat met vlagen. Ze is vanaf maart 2022 bij ons. Hoe ze was bij de manege weet ik niet echt qua weidegedrag. De keren dat ik haar zag met halen stond ze rustig. Wel altijd kijkerig met nieuwe situaties.
In het begin had ik echt zoiets jeetje wat moet ze wennen van drukke omgeving qua paarden naar alleen met een oudje staan. Nu zie ik vooral verschil in de mais is af dus kan ze verder kijken. Dat moet dan weer een tijd landen dat er een verandering is. Maar met mais hoort ze weer vanalles.... Ze kan ook rustig staan te dutten hoor dat doet ze ook en rustig eten. Echt soms zou ik zo graag willen weten wat in haar bovenkamertje om gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:06

Hier wordt er niet gerend, maar de dames zijn al op leeftijd. Als ik Boon iets opjaag wil ze nog wel eens abnormaal hard de PP rondrennen.

Aan de andere kant... in de wei hier achter waar de ruinen staan is het regelmatig of het onweert, dan komt de hele club in stevige galop voorbij en dat meerdere keren per dag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:08

Het wisselt hier een beetje, maar ik zit ook niet de hele dag naar ze te kijken haha.
Als ze in de wei voor het huis lopen (langs mijn werkplek) zie ik ze regelmatig rennen. Soms om niks, soms om een voertuig dat langs komt (ook om niks dus :P). Soms ook weer dagen vrij weinig.
Met weersveranderingen (wind) zijn ze ook altijd wat meer rennerig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:12

Dan hebben ze 'de wind onder de de staart' zei een kennis van me altijd :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:15

Hier rennen ze bijna altijd wel de wei in.
Soms rennen ze uit plezier maar meestal als ze iets "engs" zien.
Mijn definitie van eng verschilt wel met die van hun :D

Mijn merrie is er ook zo 1 die altijd aan staat in haar hoofd. Idd maïs eraf is ander zicht dus daar reageert ze op.
Gisteren stond er een groene auto, nu een blauwe enzovoorts.
Lijkt mij vooral heel vermoeiend voor haar :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:33

Voordeel van de drukke weg hier is dat ze totaal niet kijkerig meer zijn op verkeer. Er moet wel iets met heel veel herrie langs komen willen ze nog reageren. Sinds de nieuw aangelegde verkeersheuvels (die te steil blijken te zijn) en het verkeer wat dus de snelheid niet genoeg matigt reageerden ze in het begin wel op alles wat van de heuvel af 'klapte' (aanhangers/lading etc), maar nu ook al niet meer.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 09:35

Karin_deB idd herkenbaar.

Was vooral in het begin wel heel handig, ik vergeet nog wel eens wanneer de containers aan de straat mogen. Nou als ze met buiten zetten ineens een meter naar rechts sprong zag ik dat de achterburen de containers aan de straat hadden, of oud papier of plastic en kon ik dat dus ook doen :')
Dat stond er namelijk gisteren niet!!!!! Dat is nu dus niet meer, na een jaar is dat normaal.

Of dat ik denk goh wat is ze toch onrustig aan naar de mais aan het kijken, loop ik langs de straat af zie ik drie dames ree staan achter de mais. Er is dus wel iets vaak, maar idd definitie van eng verschilt idd nog wel :+ Maar ze ziet ook echt alles. En vaak is het stomme dat je denkt daar gaat ze op reageren en dat is dan blijkbaar iets normaals..

Mooiste is als ik dan samen met oudje achter mij met hoofd over mijn schouder haar staan te bekijken van :(:)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:02

Hier hebben de paarden een fris momentje als ze de wei in mogen en als ik ze weer de paddock op roep.

Tess was voorheen vaak alleen aan het rennen en dat was duidelijk geen blij momentje.
Dat had met haar te maken met zenuwpijn.
Inmiddels zie ik het haar nooit meer doen.

Vanmorgen was Mirtje erg braaf. Favoriete dierenarts was er. Dat scheelt enorm. Afbeelding

MarloesHJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:13

Hier rennen ze soms maar zeker niet regelmatig. Ze lopen op hun gemak in stap de wei in. De paarden gaan op een drafje ‘s ochtends als er lekker nieuw gras staat maar ook alleen de eerste twee dagen.

En ‘s avonds de grote als hij mij al in stal hoort en ik ben niet snel genoeg maar dat is echt alleen als hij vind dat ik te laat ben.

Maar ik denk niet dat ze dagelijks rennen eigenlijk.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:25

boemel schreef:
Hier hebben de paarden een fris momentje als ze de wei in mogen en als ik ze weer de paddock op roep.

Tess was voorheen vaak alleen aan het rennen en dat was duidelijk geen blij momentje.
Dat had met haar te maken met zenuwpijn.
Inmiddels zie ik het haar nooit meer doen.

Vanmorgen was Mirtje erg braaf. Favoriete dierenarts was er. Dat scheelt enorm. [ [url=m/307N0T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach zie haar staan dan! Arme Mirtje! Hopelijk is het zand er snel uit!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:28

DubbelFun schreef:
Voordeel van de drukke weg hier is dat ze totaal niet kijkerig meer zijn op verkeer. Er moet wel iets met heel veel herrie langs komen willen ze nog reageren. Sinds de nieuw aangelegde verkeersheuvels (die te steil blijken te zijn) en het verkeer wat dus de snelheid niet genoeg matigt reageerden ze in het begin wel op alles wat van de heuvel af 'klapte' (aanhangers/lading etc), maar nu ook al niet meer.

Hier komt mega landbouw verkeer continu langs, dus dat rennen op een auto is ook gewoon onzin en een goed excuus :=

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 10:36

Arme Mirtje, fijn voor haar dat de favo dierenarts er was.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:01

Fijn dat het sonderen nu goed ging, is voor haar eigen gezondheid, begrepen ze dat maar

Joyce, hier heeft vooral de Spanjaard vaker de gekke 5 minuten en rent dan als een idioot door de bak en over de paden en probeert de anderen mee te krijgen
Oudje blijft gewoon staan en die zie je echt kijken van pfff nee dat hoeft voor mij niet meer. De andere 2 willen nog wel eens meedoen.
Ook sjiek om te zien hoe flexibel die kan zijn met zijn bokken met kung fu bewegingen en dan ben ik altijd heel blij dat ik er niet opzit.

Net met de benzine bladblazer de rijbak schoongemaakt, zo de bak eens slepen. Vanmiddag heb ik de verschoven les dus ik hoop dat het nu wel droog blijft

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:28

DubbelFun schreef:
@boemel: mooi dat de mest er al beter uit ziet. Droog en zonnig hebben we hier ook gehad, met nadruk op gehád :)

Ik ben de schuur maar even ingedoken en vond nog een stukje afzaagsel van mijn kastdeuren. Met de kerst in aantocht kun je daar nog best wel iets leuks mee doen :)

[ [url=m/fkxRwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VwWVTt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik twijfel tussen de rechter of de linker ??

Heel tof gedaan! De linker vind ik de meest geslaagde <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:51

@solleke: dank je :) Ik neig zelf ook naar de linker, maar dan wel met een echt kaarsje.