Citaat:
Zoefie, helpt de metacam niet?
Niet echt....Ik was er vorige week zondag mee gestart en ook met het geven van heel weinig hooi. Ik heb wel natural balance gekocht van Havens maar die ook niet echt durven voeren. Toen de zakjes metacam van de da op waren heb ik de da gebeld, en deze gaf aan dat het wel eens heel lang kon duren en dat ik geduld moest hebben
dat heb ik dus niet, dus ik had nog een pot metacam staan en ben op eigen houtje doorgegaan met de pijnstillers. Ik voer hem nu oud hooi gemengd met stro. Vandaag is een andere da geweest, ze gaf aan dat ik helemaal niet had moeten stoppen met metacam en ze heeft hem opnieuw een spuit gegeven. Hij krijgt nu 2x per dag 5mg ipv 1x per dag ik heb nu voor vier dagen zakjes, daarna moet ik bellen hoe het gaat. Zo zielig, hij komt zijn stal niet uit. Hij blijft alleen op de zachte mat staan maar ik moest wel koelen. Dus dat doe ik nu maar in de stal
De da vond het vreemd dat hij nu plotseling na 23 jaar hoefbevangen is (heeft hij nooit gehad en hij heeft maar heel weinig op de wei gelopen, samen met mijn fjord) De da gaf aan dat de fjord er eerder last van zou moeten hebben. Ze verwacht dat er een achterliggend probleem is, cushing of iets met insuline of of of, maar dat gaan ze onderzoeken zodra we de bevangenheid onder de knie hebben.... (oeps mega lang ego verhaal geworden....)
Vandaag nog even gaan rijden met mijn fjord....normaal staat Dirk dan altijd hinnikend aan de wei....ik misde zijn schreeuwende koppie
Hopelijk gaat het snel beter nu hij meer pijnstillers krijgt want dit is drie keer niets.