Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:29

Ja. Mijn was rond de 7/8 jaar en heb alles vernieuwd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:47

@abby: je mag pb'en hoor, maar mijn ervaring is wel dat het lastig is.
@aint: gaaf plekkie! Gefeliciteerd!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:58

Zapje schreef:
Ja ik vind het nogal wat, dat ze de boel bij jullie dan maar onder water zetten?

Knoop doorgehakt, Sol en Elska gaan enkele weken uit logeren en Noah en Pico blijven tot nader order hier. Gaat het water nog stijgen, moeten zij ook verkassen... nog maar even afwachten. Logeerplek had maar plaats voor twee.

Tja, over dat water... Rock Werchter he... festival gaat boven alles, gemeente haalt er ook pak inkomsten uit. De buren (van de weide en paarden) hun moestuinen staan ook compleet onder, groenten niet meer bruikbaar, water staat bijna tot aan de gevel van de woning.......

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:59

Wauw, mag dat zomaar, dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:00

Mooie plek Airnt! Ik ken je niet, maar aan je profiel te zien is het wel iets dat bij jou en je rijstijl past.

Bernette, gefeliciteeheeeeeeerd!!!

Abby ik heb geen ervaring met verborgen gebreken, maar zoals palousa al schreef is het niet zo heel makkelijk. Volgens mij is het zoiets dat er echt een gebrek moet zijn waarvan de verkoper op de hoogte is en die door de koper absoluut niet te zien is, of niet te onderzoeken is geweest. Als je dak bijv verrot blijkt te zijn en de verkoper houdt stug vol dat hij het niet wist dan is het volgens mij al geen verborgen gebrek. Daarbij zou je als koper dan vooraf onderzoek moeten laten doen naar het dak.

Bij ons is het schrikdraad wel zo'n beetje aan vervanging toe, maar ik hoop dat het nog een jaartje blijft hangen :D , het is wel zo dat er langs de kant van de weg ook hekken staan, dus mocht het draad breken dan kunnen ze allen maar naar het andere land of ons erf op lopen.

Solleke, ik vind het ook nogal heftig hoor, dat ze dat water gewoon even bij iemand anders op zijn terrein pompen..... Ik zou daar echt wel effies een "dingetje" van maken.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-16 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:00

Fabster schreef:
Wauw, mag dat zomaar, dan?

Tja, mogen... echt het halve dorp en de hele organisatie is in paniek omdat de weides van Werchter onder water staan. Die kijken niet naar moestuintjes :P is hier in België zelfs nieuws, één campingweide is al definitief dicht, dat water geraakt gewoon niet weg.....

Bernette: happy birthday!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:02

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:06

Maar kunnen jullie ke schade dan bij de organisatie verhalen, of hoe zit dat? De extra kosten voor het stallen van de paarden, bijvoorbeeld? Als er toch een pak geld verdiend wordt met dat festival, mogen ze dat wel even vergoeden....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:10

Geen idee. We hebben deze maandag sleutel van het nieuwe huis gekregen. We gaan zo snel mogelijk klussen en ze dan overzetten naar een heerlijke droge 2 hectare, hopelijk voor heel lange tijd :)

Het zal ook niet bewust zijn he, hoewel het logisch is dat als je water wegpompt het ergens anders naartoe gaat :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:11

Airnt mooie plek en een mooi paardje. En ridderspelen super. Ik ga wel naar fantasy festival en daar zijn vaak ook ridders te paard. Ik moet daar altijd wel even kijken super mooi.

Abby als het nog nodig is, mag je me altijd een pb sturen.

Ik heb net al mijn schrikdraad vervangen. Het stroom verschil tussen de oude en de nieuwe was best groot.

Het weer is hier een beetje wisselvallig. Af en toe een buitje, maar nog niet heel erg. Wel een plas in de bak. En als het zand nat is word het mij te glad. Dus hoop dat het snel weer wat droger is.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:13

Solleke succes! Al vrees ik wel dat je aan het kortste eind gaat trekken.

Abbey, wij kwamen ook wat verborgen gebreken tegen en hebben daar ook de rechtsbijstand op gezet. Uiteindelijk hebben de vorige bewoners wel degelijk meebetaald aan het oplossen van de problemen.

Ohjajoh ik zie je aan de hand van eerdere beschrijvingen van jezelf al helemaal als kasteeldame _O- you go girl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:24

Natalie36 schreef:
Solleke succes! Al vrees ik wel dat je aan het kortste eind gaat trekken.

Abbey, wij kwamen ook wat verborgen gebreken tegen en hebben daar ook de rechtsbijstand op gezet. Uiteindelijk hebben de vorige bewoners wel degelijk meebetaald aan het oplossen van de problemen.

Ohjajoh ik zie je aan de hand van eerdere beschrijvingen van jezelf al helemaal als kasteeldame _O- you go girl!

_/-\o_ :') Whahahaha! Terut! Zullen vast wel genoeg van die zware gordijnen hangen om een jurk voor mij van te maken, Kvulden effe inschakelen dan... _O-

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:12

Fabster schreef:
En Airnt: ridderspelen?! Wel heel tof!

Ja zelfs dit weekend hier ook in het dorp.

Bij de kasteelruine op de heuvel, 10 minuten te paard van mijn huis.

daar ben ik ook maar ingelijfd in het bestuur van de beheervereniging.
druk om alles in orde te krijgen, gastboxen, harnasdelen, kleding naaien, gastkamers vrijmaken en inrichten... houdt niet op.

vanmiddag maar lekker ff rijden

Iemand wilde meer fotos, hier zie je een beetjje hoe klein mijn buitenbak is
http://vid1289.photobucket.com/albums/b ... xsgguq.mp4

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:19

Nou, petje af hoor Airnt. Ik heb 1 van mijn paarden zonder hoofdstel ingereden (dat vond hij maar niks, dus weet wat voor werk het is om hem mooi in stelling en buiging te laten lopen zonder teugels te hebben. Heel mooi! Een waardig ridder. Bent Branderup zal jou wel mogen, denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:29

Nou heel eerlijk; toen ik 12x24 mtr las, dacht ik, daar is die van mij in 5 passen doorheen, maar jij hebt ruimte zat zo te zien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:55

Airnt gaaf filmpje!
Inderdaad klein bakkie maar jij kunt er in vooruit.
Om een paard in te rijden lijkt het me wat lastig maar dit niveau lukt dat wel.

Paard stoppen zonder teugel kan ik ook en dan houdt het wel op :D
Kun je die van mij ook even de wissels leren, dat snapt hij nog steeds niet, verder zou het een goed ridderpaard zijn, cool, pittig en degelijk gebouwd.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:19

er is hier heel veel bos om in buiten te rijden, en ik heb nog een grasveld van 40x40+ dus dat met jonge paarden komt ook wel goed.

met jonge paarden doe ik veel zijgangen in de bak en dan lekker buitenrijden de berg op, krijgen ze spieren van

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:34

Heb het even opgezocht maar je woont echt ruim in Duitsland, niet net over de grens ofzo.
Wel prachtig wonen maar zo'n groot huis in je uppie , lijkt me ook niet erg prettig.

Hoe doe je dat met je paarden als je op reis bent?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:43

haha, wel grappig hoe ineens alle vrouwen aan je voeten liggen hier. :')

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:56

AbbyBlues schreef:
haha, wel grappig hoe ineens alle vrouwen aan je voeten liggen hier. :')

denk je?
was het maar zo.... *zucht*
spatter schreef:
Heb het even opgezocht maar je woont echt ruim in Duitsland, niet net over de grens ofzo.
Wel prachtig wonen maar zo'n groot huis in je uppie , lijkt me ook niet erg prettig.

Hoe doe je dat met je paarden als je op reis bent?

Ik heb een 'huiszweed' mijn schilknaap woont in de Zuidvleugel, dus die zorgt voor de paarden in mijn absentie en kan ze ook bewegen. was wel fijn dat er al appartementen in zaten zodat hij ook zijn vriendin gewoon kan uitnodigen enzo.

is gelijk ook een sparringspartner

Het drop is hier heel erg behulpzaam dus die willen ook wel helpen met mestafvoer, handwerk, schilderen, vakwerk, zaagsel fourneren enz. is wel prettig.

geeft ook de mogelijkheid voor gasten, ik heb nu zo'n 3 kamers ongeveer klaar voor gasten, dus dat helpt wel. nu nog de gastboxen

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:11

Wow een echte kasteelheer :P

Als ik nu maar niet getrouwd was en al een paleisje to be in Frankrijk had :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:25

Chasey schreef:
HuisJE? :D WAt een gaaf gebouw zeg! :D Cool!

Precies mijn gedachte!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:29

Dunya vandaag les op Buddy in de binnenbak.
Die huur ik nu elke woensdagmiddag een uur
Afbeelding

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:33

Welkom Airnt de kasteelheer met zijn prachtige 9 jarige spaanse hengst en mooie huis. :j

is die hengst je enige spaanse of heb je er meer?

Enne de meiden hier zijn een vakantie aan het plannen zodat ze met hun paarden op vakantie kunnen, hahaha. Toevallig geen ruimte voor ze over :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:03

Wordt wel een eind rijden dan!