Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje_M schreef:Ik hou 6 tot 8 weken aan, afhankelijk van hoe droog het was toen het van het land kwam. Maar denk dat het dit jaar langer ligt voor ik het nodig heb haha
Plantenexperts, is dit wat ik vrees dat het is?
[ [url=m/f3077y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tgfElJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarliesR schreef:Ik zag vandaag ook weer wat, dus moet morgen ook even weer een rondje gaan maken. Hier is gelukkig wel al heel wat minder dan vorig jaar! (Vorig jaar deed ik elke week wel een rondje).
Ik ben vandaag een Bokashi experiment begonnen![]()
(fermenteren van mest ipv composteren). Voornamelijk omdat je met fermenteren al veel sneller er weer wat mee kan (na 8 weken kan je er mee bemesten, als het langer ligt wordt het wel nog beter. Met composteren ben je al snel een jaar onderweg).
Eerst maar eens een simpel experiment zo of het bevalt. Zou mooi zijn als ik hiermee mijn eigen weides kan bemesten.
[ [url=m/sUYVz9.jpg]Afbeelding[/url] ]
En weer een advertentie geplaatst voor twee veulens in de opfok. Ben erg benieuwd of het dit jaar wel gaat lukken(vorig jaar werd het uiteindelijk toch een pensioenpaardje, helaas leeft die niet meer).
belle_boef schreef:Hoe werkt dit anders dan? Moet je iets toevoegen?
MarliesR schreef:belle_boef schreef:Hoe werkt dit anders dan? Moet je iets toevoegen?
Ja klopt, je besproeid met een EM mix, is een gefermenteerd goedje met bepaalde bacteriën enzo. Dat brengt (icm zo luchtdicht mogelijk afdekken) de fermentatie op gang. Ik strooi er nu ook nog wat vulkamin op om het gelijk te verrijken voor het bemesten straks.
MarliesR schreef:belle_boef schreef:Hoe werkt dit anders dan? Moet je iets toevoegen?
Ja klopt, je besproeid met een EM mix, is een gefermenteerd goedje met bepaalde bacteriën enzo. Dat brengt (icm zo luchtdicht mogelijk afdekken) de fermentatie op gang. Ik strooi er nu ook nog wat vulkamin op om het gelijk te verrijken voor het bemesten straks.