Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordjes schreef:Is een slowfeeder gemaakt van een aanhangernet (action) handig of gaat dat snel kapot? En heeft iemand een beschrijving hoe je die het beste kan maken?
Of heeft iemand een beter idee?
ralphtdw schreef:maar 4 kilo in een medium hooinet? welke maat is dat dan of prop je hem niet helemaal vol.
mijn 2 bij 1 hooinet is onderweg ben zo benieuwd. is voor op stal. lekker vol proppen en eten maar.
Jotoma schreef:3x3 vind ik wel fijnmazig. Het verdubbelt hier de tijd dat het gegeten wordt. 2x2 vind ik ook paardje pesten.
Afgesproken met pensioneigenaar dat hij 's avonds 2 volle netten krijgt, ochtend een halve en na t binnenzetten een halve.
Tancreda4 schreef:Even een vraagje over netten die hangen, hoe kijken jullie daar tegenaan? Want dat lijkt mij toch een minder fijne houding voor de paarden qua nek en het eruit plukken?
Nu is plat in een bak ook niet heilig, die van mij kan daar ook flink aan rukken, maar lijkt mij dan nog een soort van 'beter' dan zo'n schuine hoofdhouding?
Hoe kijken jullie daar naar?
Hangend zou wel meer 'slowen'.....
Tancreda4 schreef:Even een vraagje over netten die hangen, hoe kijken jullie daar tegenaan? Want dat lijkt mij toch een minder fijne houding voor de paarden qua nek en het eruit plukken?
Nu is plat in een bak ook niet heilig, die van mij kan daar ook flink aan rukken, maar lijkt mij dan nog een soort van 'beter' dan zo'n schuine hoofdhouding?
Hoe kijken jullie daar naar?
Hangend zou wel meer 'slowen'.....
Tancreda4 schreef:Mijn paarden staan al jaren onbeperkt en hebben echt neit zo'n buik...... zij kregen wel heel arm hooi; veldbeem & engelsraai. Maar hadden echt niet zo'n hooibuik. Gewoon een gevulde buik maar niet te bizar.
Nu ik voordroog moet voeren is het een ander verhaal.... daar wordt ze wel wat buikeriger van (harde buik, maar scheten etc). Dus dat kan ik helaas niet onbeperkt gaan voeren....
Vind het wel lastig.... doe nu of 2 EJ netten over elkaar heen, of een 3x3 hooinet. Maar ze staat toch best een tijd zonder voer.... terwijl ze toch echt ruim 16 kilo voordroog krijgt.... meer wil ik niet geven, ze wordt nu al moddervet omdat de overgang zo groot is van jaren heel arm voer naar voordroog...
Maartje1990 schreef:Jotoma schreef:3x3 vind ik wel fijnmazig. Het verdubbelt hier de tijd dat het gegeten wordt. 2x2 vind ik ook paardje pesten.
Afgesproken met pensioneigenaar dat hij 's avonds 2 volle netten krijgt, ochtend een halve en na t binnenzetten een halve.
Nouja, zal dan wel per paard verschillen. 3x3 gaat hier heel snel 2x2 is hier echt geen paardje pesten hoor, ze zijn verrekte handig met hun lippen en zijn helemaal blij zodra ik met mijn ''worst'' de stal in kom
Sarah_Elise schreef:Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik heb een aantal keer netten voorbij zien komen die worden aangeraden, maar ik kan het niet meer goed terug vinden.
Welke netten (liefst maasgrootte 3 bij 3) zijn nou echt heel sterk? De netten van Barefoot met maasgrootte 2 bij 2 overleven het niet.. Ik heb 2,5 bij 1 meter nodig.