Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:01

kevje06 schreef:
als je interesse hebt (frankrijk) moet je gewoon bellen.
begon bij ons met noorwegen ook als een grap, een telefoontje en we wisten meer.
duur is het ja maar de bank heeft interesse, als wij maar met een goed plan komen.
dus dat zijn we nou aan het schrijven en dan afwachten.
paarden wil ik wel mee nemen maar zal geen hoofd inkomen worden, in noorwegen is het niet zo dat je daar makkelijk van kan leven.
misschien af en toe een buitenritje met een camping gast of met een bokker die op vakantie komt ;)

Ik moet zeggen er is hier gisteren avond wel wéér over gesproken.
Maar ik vakantie naar Noorwegen, en daar lekker buitenritjes maken, zie ik wel zitten hoor! :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:02

mijn paden zijn om deze reden van zand.
geen toestanden met maanlandschappen of iets.
zodra het gaat vriezen word het hier zelfs juist vlakker doordat ze het nog beter aantrappen.
ik heb wel vanmorgen de baan afgesloten en staan ze nu bij de stallen met het bestrate stuk wat sneeuwvrij is gemaakt.
het heeft hier best veel gesneeuwd vanacht en bobje had echt mega ijsklonten onder zijn voeten.
arme paard kon bijna niet meer op zijn pootjes staan.
dan maar een paar dagen met wat minder ruimte.
op deze dagen baal ik toch van die ijzers hoor,de andere staat op blote voeten en heeft nergens last van.
volgende ronde gaat er echt sneeuw beslag onder.....

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:13

mariska32 schreef:
mijn paden zijn om deze reden van zand.
geen toestanden met maanlandschappen of iets.
zodra het gaat vriezen word het hier zelfs juist vlakker doordat ze het nog beter aantrappen.
ik heb wel vanmorgen de baan afgesloten en staan ze nu bij de stallen met het bestrate stuk wat sneeuwvrij is gemaakt.
het heeft hier best veel gesneeuwd vanacht en bobje had echt mega ijsklonten onder zijn voeten.
arme paard kon bijna niet meer op zijn pootjes staan.
dan maar een paar dagen met wat minder ruimte.
op deze dagen baal ik toch van die ijzers hoor,de andere staat op blote voeten en heeft nergens last van.
volgende ronde gaat er echt sneeuw beslag onder.....

Maar waarom heeft bobje ijzers?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 15:13

De zandstukken worden hier ook maanlandschap , dus dan is het bij jou beter :P

Balen is dat inderdaad hè met ijzers , ben blij dat ik Rena er al jaren geleden afgehaald heb :)

Dinopino

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:03

Ik haal in de winter ook altijd de ijzers eraf. Alleen mijn ene paard kan niet zonder ijzers. Een vriendin van mij doet precies op de plek waar die ringen zitten voor onder het ijzer tegen de sneeuw, gewoon siliconenkit. Een handige en goedkope oplossing.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:04

Waarom kan je ene paard niet zonder ijzers DP? En waarom in de zomer wel ijzers en in de winter niet?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:47

Mijn paard is niet van suiker in tegendeel, ze staat altijd buiten.
maar is jong en ongerept, en racet overal overheen zonder erbij na te denken.

blijf het PP idee niks vinden, geef mij in de winter maar de hele wei.
en wie in de zomer ook hooi moet voeren weet niet hoor, maar wij hebben iets meer dan 2 hectare. en volop gras (teveel zelfs) dus ga dan echt geen hooi voeren in de zomer :s zal nog gekker maken.
hier hebben ze pas sinds 4 weken hooi..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:12

helaas geen 2 ha hier :(

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:57

Msophie ze bewegen meer op een grote wei dan een kleine wei maar leggen echt geen kilometers af. Het idee van de PP is ook voor juist niet zulke grote terreinen en er zijn ook paarden die helemaal niet de hele dag op gras kunnen. Prima wanneer dat voor jou paarden niet hoeft. Ik weet niet hoeveel paarden je hebt maar je kunt er ook prima voor zorgen dat ze een ommetje moeten maken om in de wei te komen. Het idee is er ook bij dat ze op verschillende ondergronden lopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:05

Nou hier 2 paarden die knap beroerd lopen als ze over harde oneffen ondergrond moeten. Dus ik hou het vlak en mestvrij. Ik stond vanochtend om 7 uur al strokorrelmot op de bevroren plekken te strooien. Jammer van het mooie zand, maar uitglijders heb ik geen boodschap aan.
Ik hoop ze dit jaar zonder HB/SB de winter door te krijgen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:16

DD ik zei ook expliciet bij voor paarden die geen hoef of beenproblemen hebben ;-). Hoop dat die strokorrelmot een beetje helpt. Stro bevriest toch ook gewoon en wanneer het mot is dan betekent het toch dat er vocht in zit en dan wordt dat dus toch keihard?????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:25

Nou het hielp iig tegen het glad zijn. Nu ligt er weer een verse laag sneeuw over en is het ook niet zo glad meer.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:34

Hier geen vlokje :D Wel afgelopen nacht een beetje en dat schiet mooie plaatjes

Heb er maar gelijk een kerstkaart van gemaakt {:)
Afbeelding

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:40

Dinopino schreef:
Msophie ze bewegen meer op een grote wei dan een kleine wei maar leggen echt geen kilometers af. Het idee van de PP is ook voor juist niet zulke grote terreinen en er zijn ook paarden die helemaal niet de hele dag op gras kunnen. Prima wanneer dat voor jou paarden niet hoeft. Ik weet niet hoeveel paarden je hebt maar je kunt er ook prima voor zorgen dat ze een ommetje moeten maken om in de wei te komen. Het idee is er ook bij dat ze op verschillende ondergronden lopen.

Ik zie mijn "magere" arabieren wanneer ze na de winter weer terug in training genomen worden overigens ook niet graag op te veel gras. Harde werkers ;) zie ik persoonlijk graag op (veel) ruwe vezels.
De paarden zelf ook trouwens: ik kreeg van de zomer een aanliggend stukje wei van de buurman "om kaal te laten eten"... de paarden wilden geen/nauwelijks gras, wel het hooi en de voordroog. Ze knaagden alleen gras als het hooi&voordroog op was.

Onze veulens zijn ook jong en onbezonnen... wij vinden het van essentieel belang dat zij leren sure-footed te zijn: niks is zo vervelend om op moeilijk terrein met paard en al onderuit te gaan later onder het zadel. Daarbij denk ik dat een paard zich eerder lelijk blesseert als ie niet (op jonge leeftijd) leert sure-footed te zijn.
Maanlandschap a.g.v. de vorst is zeer welkom hier ;)

Kortom, onze voorkeur gaat uit naar PP boven tig hectare weide.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:13

Hier ook liever de domme acties op wei/paddock paradise. Onder het zadel is het veel gevaarlijker.

Uitmesten gaat hier nog steeds trouwens, maar dan meer als hamertje tik. Vlasvork is nu onbruikbaar met alle bevroren hobbels en bobbels.

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:11

Ziet er prachtig uit.
Voor de paarden zal het zeker een klein paradijsje zijn.
Denk dat ik maar weer eens een staatslot ga kopen ;) , vrees dat dit namelijk voor mij altijd een droom blijft.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:45

paddock-snow-paradise :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:40

Mijn 'buiten'netten zijn bevroren ;( Ik krijg er nauwelijks nog hooi in zo stijf staan ze :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:55

soraya@ ik heb het hiet al meer over bob zijn ijzers gehad. ;)
bob heeft ze nodig,de andere niet en die staat dan ook lekker op blote voetjes.
soms zijn ze nodig he.

vanmorgen bleek het straatje voor de stallen ook 1 zooitje.
ondanks het zout [veel zout] is er vanacht zoveel gevallen dat ik een laag van 10 cm sneeuw heb liggen.
de rest waar niet gestrooid is nog veel meer.
en jawel,weer flinke ijsballen.......
mannetje is nu aan het ruimen en strooien.
vanavond gaan ze naar binnen,vanacht word het hier weer zo erg en ik zit niet op gebroken beentjes te wachten.
toch maar emigreren naar de zon dus. :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:05

DubbelDun schreef:
Mijn 'buiten'netten zijn bevroren ;( Ik krijg er nauwelijks nog hooi in zo stijf staan ze :D

Dat herken ik, dat is hier ook erg lastig... En heb er niet genoeg ze binnen te ontdooien ofzo, dus ik doe maar wat voorzichtig en probeer er toch wat in te krijgen.
En ponylief had ook een heel stuk van de deken stijf bevroren vanmorgen.

Mariska, sneeuwbeslag lijkt me een hele goede. Hier zit dat eronder, en mijn pony heeft geen enkel probleem, wandelt prima door de sneeuw.

Hier is de bak wel geregeld ongelijk bevroren. Maar eigenlijk merk je dan pas hoe snel de pony's handig worden en zich aanpassen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:12

daar ga ik ook zeker achteraan dyonne.
dit is niets zo. ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:46

Hier tikken ze zelf een gat in een bevroren plas om water te kunnen drinken..dat is kennelijk veel lekkerder dan water uit de kraan??? :( Gisteren stond Bram op een hele grote plas in de bak en ik zag hem glijen...hij verblikt of verbloosd niet en wacht tot hij er doorheen zakt en drinkt vervolgens uit zijn voetstap 8-) Ap deed vanmorgen hetzelfde met een andere plas...zucht...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:36

Krijg net een mailtje binnen: die ranch met 50 hectare in Frankrijk is al verkocht..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:01

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:11

DubbelDun schreef:

Hier ook, knopen ontwarren moet met tang, want die zijn ook bevroren (heb kleine netten). Ben hard op jacht naar grote voertonnen waar ik ze in kan hangen. Deksel open krijgen is makkelijker dan knoopworstelen.