Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prisjee91

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:46

Vandaag is me eerste pallet met strokorrels van Strovan binnen gekomen. Nu is het zo dat ik nog een half baaltje stro over heb. Zal ik deze eerst opmaken of gelijk de strokorrels er in doen en af en toe wat stro vooraan leggen?

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:03

Jibbel schreef:
Thnx laddie, ik ga eens zoeken!

Ik heb voor beide paarden een HIT matras en daarnaast de Hippogold ,gewoon voor het idee,lekker zacht.
Dit matras is erg zwaar en ik heb geen problemen met urine die er onderkomt.Deze matten liggen bij de uitgang van de stal .De ruimte er omheen
vul ik op met Hippogold .De HippoGold geeft al een heerlijk bed ,dus eigenlijk zijn de matten niet nodig......het is alleen maar voor het idee ...
en het scheelt natuurlijk ook strooisel . :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:34

laddy, zijn jullie dealer van hippogold?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:45

Prisjee91 schreef:
Vandaag is me eerste pallet met strokorrels van Strovan binnen gekomen. Nu is het zo dat ik nog een half baaltje stro over heb. Zal ik deze eerst opmaken of gelijk de strokorrels er in doen en af en toe wat stro vooraan leggen?

Je kán strokorrels mengen met ieder ander strooisel, echter om zo effectief mogelijk uit te mesten, kun je het best even dat halve baaltje opmaken en dan volgende week met een 100% korrelstal beginnen.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:00

russel schreef:

HIHI,Nee hoor,maar ik zou er best aandelen bij willen hebben.
Het is gewoon heel erg fijn spul.Ik heb lang moeite gedaan om iets goeds te vinden en blijf hier beslist in hangen. ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:06

Even een vraagje,
Hier op stal mag volgens mij alleen tarwe stro op de mesthoop, mag dit er dan ook op?
omdat het samengeperst tarwe stro is?
En wij hebben hier een rooster met de in 1 cm er tussen, valt dit dat niet er tussendoor?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:16

Als het voor de champignonteelt is, dan kunnen ze daar niet veel mee. Je zou degene kunnen bellen die het bij jullie op komt halen, of het mag. Als er vlas en zaagsel op mag, dan zullen ze geen problemen maken van strokorrels.
De korrels vallen uiteen tot een motlaag, die valt wél door je roosters. Dit kun je opvangen door gebruik te maken van rubberen matten op de roosters.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:23

Oei dan word het denk ik niet voor ons..
Er mag alleen tarwe stro op de mesthoop, miss als ik het meng met het stro wat er nog ligt dat het niet opvalt? :=
Er ligt namelijk veel stro van de manege paarden etc.
En natte plekken moeten aan de zijkant neer gegooit worden zodat het kan drogen oid?
Moet de stal dan ook ooit een keer leeggehaald worden of vieze uiteengevallen korrels weggehaald worden?
Want mijn lijkt het dat als ik de drollen eruit haal er maar heel weinig stro spul meegaat. :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:25

Kijk anders even op mijn site: www.strokorrels.nl , daar vind je onder het kopje Paarden als het goed is, een hele uitleg over hoe je ermee kan werken.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:26

Prisjee91 schreef:

Ik heb de paarden ook op korrels staan, als ze binnen komen uit het land ligt er voordroog in de box en als ik naar bed ga geef ik ze nog een plakje stro voor de nacht. De ene eet het helemaal op en bij de andere liggen er nog een paar sprietjes de volgende dag. Die mest ik gewoon mee uit.
Ik vind dat het nadeel van die korrels, als het hooi op is hebben ze niks meer. Op deze manier denk ik dat de paarden het prettiger vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:18

laddie schreef:
russel schreef:

HIHI,Nee hoor,maar ik zou er best aandelen bij willen hebben.
Het is gewoon heel erg fijn spul.Ik heb lang moeite gedaan om iets goeds te vinden en blijf hier beslist in hangen. ;)

Niet bang dat ze dat op gaan eten?

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:44

Ze snabbelen er af en toe van,maar dit kan geen kwaad.
Ik gebruik de Hippogold al een hele tijd en de dame en heer hebben nooit problemen gehad.
Het is heel fijn stro,ziet er uit een beetje als vlas ,maar dan zachter .Het is een droge hap hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:45

Ik was op horse event en daar stond iemand met matten en die sprak ook over hyppogold. Zo een mat lijkt mij ideaal, heb een paard dat altijd alles naar achteren loopt en dan op het beton staat..voor de wintermaanden is dat niet fijn...

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:48

Mijn paarden liggen er altijd op ,het is ideaal :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:55

Volgend jaar worden mij stallen aangepast en 1tje krijgt er zeker 1, wij vonden het ideaal en eigenlijk best betaalbaar.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:00

De Bofkont!!!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:02

Ja hij wel, wij niet......weer euries die naar de paarden gaan.....zucht.

Maar mannetje zal er wel blij mee zijn.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:05

Ach ,je wordt er weer aan herrinnerd waarvoor en voor wie je naar je werk gaat.
Maar die innig tevreden snuiten maken een hoop goed hoor! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:11

Ik realiseer mij dat ik voor ze leef en dat is heel erg....heel erg....

Kom ik net van het voeren, iets te veel hooi voor de nacht want ik heb dan ook weer iets te veel mest de volgende dag....en dan zie ik die ouwe van mij die er als een jonge god uit ziet en die pup die zo mooi aan het worden is, dan ben ik trots en glim van binnen, mijn kids.....en wat kosten ze een berg geld...want ik werk eigenlijk alleen maar voor hun.........triest heel triest......maar wat moeten we zonder ze..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:19

Zonder ze ? Een andere leuke hobby zoeken die wat meer ontspanning geeft met wat minder geploeter ? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:23

Is die er dan? Bloemschikken??

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:27

Wat ben ik blij dat ik een prettige verslaving heb! ,22 bekkies om tevreden te houden,wat een lekker gevoel.
Elke avond voor het slapen gaan weten dat iedereen ontspannen de nacht in gaat.......................
En in de ochtend weer vroeg op om diezelfde hongerige bekkies weer tevreden te stellen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:30

22 is nog al wat....

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:38

Van klein naar groot ,gelukkig hoeven ze niet allemaal elke dag uitgemest.er zijn er 10 die mijn huis
bezetten waarvan 4 de bankstellen en wij mogen op de grond. _O- :)) :)) :)) :))

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:40

russel schreef:
Volgend jaar worden mij stallen aangepast en 1tje krijgt er zeker 1, wij vonden het ideaal en eigenlijk best betaalbaar.

PS ,is het een HIT Matras wat je aan gaat schaffen?