Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:26

Mijn merrie heeft ook ppid en jeukt ook heel snel, vooral van suikers, veel gras of voer met melasse erin

Die kittens <3 <3 Maar wie dumpt nu zoiets, arme diertjes. Wat fijn dat jij ze opvangt

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:39

DubbelFun schreef:
MarloesHJ schreef:
Een jurysport blijft wel een dingetje want ik had serieus op een onderdeel dat het tempo goed was, het andere jurylid vond het te snel en het derde jurylid vond het te langzaam. Eh ja, dat wordt lastig dan..

Misschien net als bij de opslag van tennis een snelheidsmeter voor de jury neerzetten en dan vooraf een gewilde snelheid afspreken ;)
Springen is dan een stuk duidelijker :D

Wel een ingewikkelde bedoening met meerdere paarden tegelijk in de baan en drie juryleden :P
Nee het blijft nu eenmaal een jurysport maar dit commentaar was wel bijzonder.
Puntentelling bij het springen vind ik dan weer niet te volgen…

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:09

Als er idd meer paarden in de baan zijn dan gaat dat idd niet werken, ik ging er vanuit dat je altijd alleen rijdt. Springen is gewoon elke balk er af 4 strafpunten toch ??

Hier net een beetje miezer; voelde wel lekker eigenlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:13

Ik reageer later even uitgebreider maar onze open dag was zooooo gaaf!

Springen, leuk. Zelfs dat durf ik weer :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:16

Ik deed het vroeger ook graag en nu af en toe in het bos nog over een boomstam oid al is Boon echt een kluns en raakt alles :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:23

@laurie
Sterkte, dat zijn de mindere berichten zeg :knuffel:
Wat een moeilijke keuze ook.

Symke
Wat rot dat je oudjes het niet zo goed doen.

Die kitten zo schattig.
Maar inderdaad wie doet dat nu.
Vroeger toen wij nog op de boerderij woonden ook regelmatig.

Greendragon
Fijn dat je paard weer een maatje heeft en dat het ook zo goed gaat.
En veel men plezier alvast.

MarloesHJ
Ja dat blijft altijd een ding dat jurysport
Maar nu idd wel heel vreemd

robijn
Wat leuk dat d eopen dag goed is geweest en dat je weer durft te sprngen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:34

Wat erg Laurie. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is voor jullie. Gezondheid gaat voor. Ik hoop dat je moeder snel opknapt en dat je een fijn baasje vindt voor de paarden die weg moeten. Ik woon bij je in de buurt en heb nu nog ruim 2 weken vakantie en ben fotografe. Mocht je mooie herinneringsfoto's/ verkoopfoto's willen, dan kan je me een pb sturen.

Stoer Robijntjah! Klinkt als een mooie dag.

MarloesHJ ... tja, snap dat je er niet zoveel mee kan. Irritant zoiets.

Hier ook een zachte miezer. Lekker voelt t.

Ik ga vandaag flink aan de slag in de tuin.
Ik heb planten van mijn moeder gekregen en kan bij een oud stalgenoot bodembedekkers ophalen.

Heb nu een mix weide bloemen ingezaaid op dat stuk, maar veel is uitgebloeid en platgeslagen, dus het ziet er niet echt meer uit.

Moet ook struiken gaan snoeien. De kozijnen worden donderdag geplaatst. Ik denk dat ze het fijn vinden als ze bij de ramen kunnen :D

Vanavond een nieuwe poetshulp op gesprek. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:04

boemel schreef:
Heb nu een mix weide bloemen ingezaaid op dat stuk, maar veel is uitgebloeid en platgeslagen, dus het ziet er niet echt meer uit.

Dat is mijn grote probleem met weidebloemen in de tuin; het gras wordt te hoog en je ziet de lagere bloemen niet meer of het gaat omvallen en verstikt dan de nieuwe bloemen en het geheel ziet er niet meer uit. Als je dan de oude bloei/hoge gras gaat maaien ben je vaak ook de nieuwe bloei kwijt.

Succes met het gesprek vanavond. Hopelijk heb je weer een goede klik.

Iemand ervaring met hoelang een fysio de kans moet krijgen om verbetering te bewerkstelligen, want ik heb nu het gevoel dat ik alleen maar achteruit hol ;(
Lang leve de aspro'tjes en het feit dat ik met mijn hobby de aandacht er wat van af kan houden.
Het resultaat van vandaag... (Sheesham hout)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:13

Ik denk dat het ligt aan wat de blessure is en wat er voor staat.

Ik ben wel ooit over gestapt van fysio omdat mijn fysio destijds zei: bij pijn moet je niet doorgaan. Tjah, ik had altijd pijn (heupbreuk) dus dan zou ik niks meer doen. Leek me niet helemaal de bedoeling :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:16

Vorig jaar ging t wel goed met de bloemenmix. Dit jaar is het helaas veel minder mooi.

Dank je. Mijn vriend heeft net de videobeelden van de schoonmaakster gedownload en daarmee veilig gesteld. Je hoort het geld duidelijk rinkelen. -:(-

Ik houd bij alle behandelaars aan dat ik na 5x duidelijk resultaat wil merken en anders stop ik. Jammer van mijn tijd, geld en energie.

Ik heb dit jaar meer fysiotherapie gehad, terwijl t niet hielp, want hij veranderde steeds van behandeling om uit te proberen wat hielp. Helaas hielp niks.

Ik heb een Surinaamse masseuse in de buurt die ook reiki geeft.
Ze is echt een topper. Ik merk zoveel positief verschil. Sinds kort hoef ik geen brace meer om en ik zit ook beter in mijn energie :o

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:27

@Lynn, balen van je singel zeg! Het is idd wel slordig afgewerkt en die knik is zonde
@rover, wauw 800 baaltjes! Dat is de moeite waard zeg.
@Boemel, wat vervelend van Tess. Logisch dat je je zorgen maakt :(:)
Heb je snel geregeld dat gesprek met een nieuwe poetshulp!
@Laurie, beterschap voor je moeder! Sterkte met het besluit welke paarden er weg moeten, geen makkelijke keus :(:)
@greendragon, fijn dat je een maatje hebt gevonden en dat het zo klikt! Veel menplezier :D

Ik had voor de ruin een nieuw hoofdstel besteld. Vandaag binnen. Heel mooi en zacht maar te klein :Y)
Dus nu heeft de merrie een nieuw hoofdstel en bestel ik een maat groter voor de ruin haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:37

@karin: zonde dat het hoofdstel te klein is, maar mooi dat het de merrie past :)

@boemel: sterk bewijs als je het geld hoort rinkelen.

Ik heb er nu 3 gehad, dus nog vrij vroeg in de behandeling. De eerste heb ik wel effect van gehad, de 2e al minder en nu heeft ze ook mijn rug 'meegenomen' en ik heb totaal niet het gevoel van verlichting gehad. Sterker nog alleen maar meer pijn. Het probleem is uitstralende pijn vanuit de Ischias (beide kanten) die in een soort van golvende beweging elke xx dagen meer of minder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:40

En behandeld ze dan manueel of met oefeningen?

Ik heb de dag na mijn manuele behandelingen standaard meer last (nog steeds van mijn val van de trap in januari) maar over de gehele linie helpt het wel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:42

Ha ha Karin zo gaat dat hier ook altijd :D

Vervelend DubbelFun. Ik zou een afspraak maken met de huisarts. Wellicht een doorverwijzing nodig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:45

Voor mensen met langdurige pijn kijk eens naar een ceasar therapeut ik was door de pijn mezelf zo gaan verkrampen dat ik er zelfs een zenuw door geblokkeerd had. 6 behandelingen en was van de pijn af.

Boemel :(:) hoop zo dat t meevalt met Tess!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:22

Bij mij heeft de osteopaat het meeste verschil gemaakt. Ik heb wel foto’s van mijn onderrug en SI laten maken, omdat ondanks fitness onder begeleiding van een fysio, behandelingen fysio, osteopaat, shiatsu, oefeningen doen, aangepaste werkplek en geen idiote dingen doen mijn rugpijn aan blijft houden. Op de fotos was wel wat te zien. En dan krijg je de huisarts “nee, dat is niet de aanleiding van je klachten” en alle anderen “nou, dat zal best meespelen bij je klachten of ze mede veroorzaken”. Leuk.
Ik weet dat stress een grote rol speelt, dus als ik daar eens vanaf zou kunnen komen…
*slingert het warmtekussentje weer aan*

Laurie wat jammer dat jullie paarden moeten verkopen; wel helemaal begrijpelijk, want het moet qua werk wel te doen blijven, maar het blijft k*t. Geen optie om hulp in te schakelen in ruil voor les oid? Of voor verlaging van stallingsprijs?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:23

Ik ben naar de fysio gegaan omdat de HA dit aanraadde :) De fysio behandelt manueel en ik heb 'huiswerk'. Er is al eerder een xray van de onderrug gemaakt, maar daar was niets op te zien en wat ik lees is dat vaker het geval omdat die simpelweg niet duidelijk genoeg zijn. MRI zou beter zijn, maar daar zag de HA geen reden toe.

Maar ik heb net lekker een uurtje op de bank gelegen met een Aspro'tje en dat voelt al wat beter :) én ondertussen is de zon wat gaan schijnen :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:01

Nou de eventueel nieuwe poetshulp is niet op komen dagen. Morgen komt iemand anders langs.

Onze kat is al 1,5 dag foetsie. Begin me nu wel echt zorgen te maken.
Wilde vandaag een afspraak maken voor sterilisatie, maar dan moet ze wel terugkomen :(

Morgen heb ik les in lymfedrainage. Tess is mijn oefenpaard. Ben heel benieuwd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:24

Balen van poes en hulp Boemel.
Lymfedrainage is mooi werk.

Ik heb nu iemand die de opleiding Masterson massage doet. Ook heel mooi. Ik zou me daar ook wel in willen verdiepen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:43

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ga even googlen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:46

Is een zachte diepe manier met bepaalde grepen. Fiesta was echt extreem los na de behandeling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:26

@boemel: balen van poes en poetshulp.

Interessante kursussen.
Ik heb ooit eens iemand met een speciale 'dieptemassage' bij Boon gehad. Ik heb haar nog nooit zó kwaad gezien :oo . Ze vond er duidelijk niets leuks aan en ik mocht haar nog dagen op die plekken niet aanraken.

Het gaat weer goed warm worden vandaag al is er nu nog niet echt zon.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:33

Ik moet nog rijden en werken…. Als ik nu rij trek ik werk niet en na de vergadering is het te warm….. Dus ik rij maar niet. Misschien longeer ik haar vanmiddag wel even.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:26

Jeetje het is hier ook al goed warm.
Paarden staan op de wei met de bak erbij want daar is nog wat schaduw te vinden.

Vanmorgen de DA geweest voor enting en tanden.
Mn arme merrie had flinke spleten met een ontsteking, ze moet er wel pijn aan gehad hebben :(:)
Ze heeft nu een vulling en over 3 maanden weer controle.
Mogelijk is het nodig om de kies eruit te halen.

De overige 2 waren prima gelukkig!

Heb de zwembadjes al opgezet voor de kinderen straks.

Nu nog puf verzamelen om poep te scheppen en hooinetten te vullen haha.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:10

Lymfedrainage was leerzaam, maar best pittig. Ga zo meteen op mn andere paard oefenen.

Ik had het idee vanmorgen om 6 uur te gaan rijden. Idee is niet gelukt. Nu te warm, vanavond bezoek. Morgen weer een dag :D

Wat sneu die ontsteking Karin! Goed dat het nu behandeld is.

Mijn zadelmaker deed net bericht dat mijn zadel retour fabriek is. Het is het zadel van Tess en zij is kreupel, dus tja ...
Hij stuurt m nu per post en komt later als ze goed is terug.
Als ze goed is ... begin dr een hard hoofd in te krijgen. Ze loopt gewoon echt niet goed :(