Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:47

Hier altijd zwaluwen, we hebben wel eens 12 nestjes.
Om eerlijk te zijn is het dan niet niet meer leuk. Teveel schijt.
Nu zitten er denk ik 2 nestjes, dat is weer heel weinig.
En ook altijd met paardenharen er in. Nog geen zelfmoord vogels gehad :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:48

belle_boef schreef:
Judith, mag je daar het land al weer in? Of zit je nog aan NL gebonden.

Ik wel, omdat ik een visum heb. Enige voorwaarde is dat ik twee weken in quarantaine moet daar. Maar dat is ook wel te overleven.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:54

Libera schreef:
Hilary heb je zo’n laag plafond dan, of zulke lange staarten? :P

Hier ook zwaluwen in de schuur, zitten gezellig de hele dag te kwetteren <3

Vooral een laag plafond :)) Daarom hebben we ook pony’s tot 1.55cm en niet groter :)
Volgens mij hebben wij maar één nestje dit jaar, meestal 3 of 4. Maar moet zeggen dat ik nog niet heel goed gekeken heb, en in twee van de stallen bouwen ze hun nestje óp de TL-ombouw. Gelukkig hebben we het licht bijna nooit aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:04

Zwaluwen zijn leuk om naar te kijken, maar geven idd veel troep. hier heb ik ze in de daknok gehad, maar ik moest een plank op de kap van de buitenjaloezieën leggen anders liepen die vast op de mest.
Nu de muur/hout geverfd is 'plakken' de nesten blijkbaar niet meer, want ze zijn nu voor het 2e jaar al niet meer terug gekomen.
De stallen zijn te laag, ze vliegen wel eens in en uit, maar nesten bouwen doen ze daar niet.

@belle: dat is een sloot water, idd zonde.
Gebeurt mij regelmatig dat ik de tonnen laat overlopen, maar nooit zólang. Gelukkig hoor ik binnen wel dat er ergens water loopt.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:06

Even een vraagje. Wat zijn gangbare prijzen voor grote hooibalen zonder plastic? Het is goed hooi en strak geperst. Die grote langwerpige rechthoekige balen bedoel ik dus.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:06

Zo leuk altijd die zwaluwen <3 Hier ook een aantal nestjes. Geweldig om te zien die enorme hoeveelheden vogels boven de wei die vliegjes/muggen aan het vangen zijn!

En een winterkoninkje heeft een nestje van vorig jaar van de zwaluwen ingepikt en verder dichtgebouwd :D Daarvan zijn er in elk geval twee jonkies uitgevlogen. Achter op het land nog een nest van een specht in een oude dode boom. En de kraaien doen ook weer hun best. En héél veel musjes <3 <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 09:07

Meestal hoef ik er niet naar om te kijken wat er staat gewoon een automatische drinkbak maar eentje heeft een graskorf om en dat werkt dan niet. En natuurlijk vergeten een timer te zetten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 09:07

Truedreams schreef:
Even een vraagje. Wat zijn gangbare prijzen voor grote hooibalen zonder plastic? Het is goed hooi en strak geperst. Die grote langwerpige rechthoekige balen bedoel ik dus.

Geen idee je kan het beste op MP gaan vergelijken. Omgeving bepaald ook de prijs

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:09

Op marktplaats staan voornamelijk kleine baaltjes. Vandaar dat ik dacht ik vraag het hier even.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:43

Truedreams schreef:
Op marktplaats staan voornamelijk kleine baaltjes. Vandaar dat ik dacht ik vraag het hier even.

Ik betaalde 50 euro voor zo'n baal.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:35

MarliesR schreef:
Zo leuk altijd die zwaluwen <3 Hier ook een aantal nestjes. Geweldig om te zien die enorme hoeveelheden vogels boven de wei die vliegjes/muggen aan het vangen zijn!

En een winterkoninkje heeft een nestje van vorig jaar van de zwaluwen ingepikt en verder dichtgebouwd :D Daarvan zijn er in elk geval twee jonkies uitgevlogen. Achter op het land nog een nest van een specht in een oude dode boom. En de kraaien doen ook weer hun best. En héél veel musjes <3 <3

Echt leuk! Hier zijn de zwaluwen van vorig jaar ook terug gekomen. Vorig jaar hebben we de staldeur open gemaakt. Het duurde niet lang voordat de zwaluwen dat ontdekt hadden.
Dit jaar zagen we ze ineens met z'n drieën tegelijk de stal in en uit vliegen. Ze maakten ruzie om het nest van vorig jaar :')

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:50

Truedreams schreef:

De prijzen zijn nu nog redelijk. Als het kan zou ik nu inkopen, hoe verder we de zomer in komen, hoe duurder de prijzen worden. Vooral nu er met dit droge weer niets groeit zullen de prijzen de pan wel uit gaan rijzen, gezien de boeren nu al een snee achter lopen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:48

Hier betaalde ik in de winter €80 voor een groot pak hooi

Wij hebben ook zwaluwtjes in de stal, ik vind het wel gezellig :D vies wordt het er wel van ja, Elevada had vandaag ook wat op haar neus :')

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:23

Ik kan ze kopen voor 50. En grote ronde zonder plastic voor 30. Of met plastic 40. Ik heb al een jaarvoorraad :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:24

Ik betaalde 65 euro voor een 2 meter baal 2 jaar terug maar inmiddels is dat 90 euro. Doe er 2 maanden mee dus vind het nog wel prima :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:37

50 / 55 euro vind ik een nette prijs maar er zijn hier adressen die veel meer vragen 65 tot 80 euro

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:28

Dan heb ik een nette prijs. Maar teveel hooi nu denk ik. Er komen nog een paar balen dit jaar.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:48

Jaaa, hier ook zwaluwtjes <3 Zo leuk! Onze eerste 'eigen' zwaluwtjes <3 :P

Gefeliciteerd met Floor :D :):) Was het gezellig vandaag?

Ik ook weer een mijlpaal... of nouja, ik... Dije en mijn vriend!!! Hij voelde de laatste tijd zó goed aan en geeft zo duidelijk aan dat ie meer wil, zo leergierig en blij :D Dus! Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en maar 's gaan hangen, gewicht boeide hem niets.. aanrakingen aan alle kanten, van alle kanten ook niet +:)+ Nou, ga maar 's zitten dan! Vond ie ook totáál niet spannend! :+: En een rondje stappen was alleen een beetje gek in 't begin, moest 'm echt even meesleuren _O- Maar na een paar passen viel het kwartje en liep ie chillie achter me aan <3 Wat een diertje <3 En mijn vriend maar glunderen haha, z'n eerste keer voor 't eerst op een paard zitten!! En dat na iets meer dan een jaartje paardrijden +:)+ Hij was zó blij!!!

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:21

Oh ja gefeliciteerd met Floor!

Wat goed van Dije! En je vriend natuurlijk haha

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:00

Prijs van grote balen vind ik lastig om te noemen. Meestal gaat het per gewicht / per ton... En de ene grote baal is de andere niet. Zit zoveel verschil in gewicht.

Wat leuk en stoer, gaaf Utopia.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:10

Leuk utopia! En gelukkig geen gekke fratsen :)!

Ik weet dat je met voorverpakt hooi moet wachten met voeren. Moet je gewone hooibalen ook zo lang laten rusten of kun je dat eerder voeren?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:15

Onverpakt hooi moet je ook wel even laten rusten inderdaad.

En gaaf Utopia! Ik heb er ook al flink wat ingereden, maar de eerste keer op blijft toch speciaal.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:16

Ook minimaal 6 weken?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:20

Ik wacht altijd minimaal zes weken met voeren inderdaad, ongeacht of het verpakt of onverpakt hooi is. :j Gewoon voor de zekerheid.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:25

Bedankt! Het is zaterdag in balen gegaan. Dus zou half juli wel al kunnen geven. Ik denk dat ik een paar kleine baaltjes meeneem met verhuizen. Die zijn van vorig jaar. Dan ga ik eind juli de nieuwe balen openmaken. Zit ik zeker safe :)