Een aantal pagina's terug ging het over de Ej netten en dat de nieuwe versie niet naar wens is bij veel mensen.. Ik heb laatst een aantal nieuwe gekocht en mijn paard weet er wel raad mee!
Ik leg ze vast in een palletbak en hang ze op in de stal, beide varianten krijgt ze leeg...
Dat breng mij op een vraag... (Die waarschijnlijk al vaker gesteld is, excuses hiervoor...) De mensen die onbeperkt hooi geven: op hoeveel kg komt dat bij jullie?
Laatst heb ik ontdekt dat alleen slowfeeders (die niet erg slowen) bij mijn hafje juist averechts werken. Toen ik alleen nog uit netten voerde, at ze met gemaakt 55 kg hooi weg en de volgende dag was alles op...
Nu doe ik een groot deel los in een bak, de rest in netten (om meerdere voer plekken te kunnen creëeren, zonder dat ze van de grond moeten eten of heel veel verspillen door het vies te maken), hiermee krijgt ze 35/40 kg hooi per dag en heeft ze de volgende dag altijd nog een beetje over. (Niet mega veel, maar 1 a 2 keer per week hoef ik een klein netje niet te vullen)
Nu is dit mega veel en heeft ze een giga hooi buik..

(Zoals jullie zien houdt ze van modderbadjes!)
Hebben jullie paarden ook zo'n giga buik?
En hoeveel kg is bij jullie onbeperkt?
Ze staat 24/7 buiten in een paddock Paradise achtig ingerichte (zand)paddock, waarbij ze dagelijks veel moet lopen om van het eten naar het drinken te komen.. Daarnaast wandelen we een aantal keer per week.
Ze heeft nergens vet: hals is normaal, geen vetbulten, geen hartjeskont... Alleen heel veel buik 
Spoiler:
als ik hiervoor een ander topic moet openen, snap ik dat ook wel hoor... Het is nogal een lang verhaal geworden..