Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Psydoxy schreef:Ik zit ook te denken om eens strokorrels te proberen. Heb namelijk nog steeds geen stro van 't land en ben toch bijna door m'n stro heen van afgelopen jaar. In mijn stallen heb ik hardhouten vloeren en een gootje. Heeft er iemand ervaring met de korrels op hout en of de hele boel niet gaat verstoppen.
Met stro heb ik nog nooit geen problemen gehad, aangezien dit niet fijn genoeg is om m'n goot te verstoppen. De goot is wel afgedekt.
Ook heb ik een merrie en veulen. De merrie loopt 's nachts de halve marathon in d'r stal, nu ligt al het stro achterin de stal en moet ik 't iedere dag naar voren halen het is dan nog wel goed te gebruiken. Zou ze 't hele strobed niet iedere dag kapot gaan lopen?
In 't verleden heb ik ooit gehakseld stro geprobeerd en dat was geen succes.
Jibbel schreef:Ik wil hier ook graag even mijn licht opsteken.
Ik heb een paard met luchtwegproblemen en daarom staat ze sinds enkele maanden niet meer op stro. Dit gaat veel beter, maar ik ben niet helemaal blij met de bodembedekking.
Ze staat momenteel op rubber tegels met een halve stal met zaagsel. Dit ivm kosten voor de pensionstal en afvoer.
Nadeel is dat na een dag of 3 eigenlijk alles vies is en gaat stinken.
Ander nadeel is dat mijn paard wat altijd zo graag een dutje deed, nu niet meer gaat liggen, omdat ze dan op het rubber ligt en de zaagsel laag te kort en te dun is.
Nu zag ik de strokorrels als optie. Wat zijn de kosten hiervan per zak / pak en welk merk is het fijnste / welk type strokorrel (tarwestro / koolzaadstro)
En is het geschikt om te gebruiken bij paarden met luchtwegproblemen?