het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:37

Ik heb vanmiddag mijn rijbak voor een stukje afgezet en daar de paarden ingezet. Daar was Indy vooral heel blij mee en zo konden ze allebei toch ff droog hun beentjes strekken.

Afbeelding

Ook heb ik 2 stukjes afgezet in de paddock omdat die gewoon te slecht zijn. Zo erg als nu is het nog nooit geweest. Ik kreeg de prikpaaltjes bijna niet in de grond omdat het na een paar cm diep keiharde droge klei is! Het water kan niet wegzakken!

rover_

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:28

Mooi gemaakt Fudge. Voor hier denk ik niet handig, ook een clown waarvan ik verwacht dat ze de bak open gaat houden…

Hoop lampjes gezien; hier juist geen fan van hoofd lamp als er knutten zijn. Word er helemaal gek van die vliegen erop af en heel je gezicht dan vol. had van die kleine lampjes met magnetisch hoesje, die maakt ik vast aan mijn jaszak of heuptasje. Ideaal; heeft het alleen nu begeven dus aan het rond kijken. Nu tijdelijk een pen maar ongewone batterij. Werkt ook prettig, maak ik aan heuptasje vast.
Heb weer wat besteld wat je aan sluiting van je rits vast kan maken, verwacht ik volgende week. Benieuwd of dat wat is.

Smerig weer hè ….niks aan. En dan dit weekend nog de klok dan is het helemaal snel donker. Snif.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:07

@Dais: de kleigrond even open trekken werkt goed als het water niet weg komt. Zelfs bij zand is dat op zijn tijd nodig als er veel op gelopen wordt, maar bij klei helemaal.

@boemel: ze krijgen met binnen hooi dus wel lekker hun beweging :D

@rover: dat van die knutten en hoofdlampjes klopt. Dat kan ik me nog wel herinneren, bij mij vooral net onder de rand van mijn petje.

Hier weer een klein wereldje met die mist, maar het is (nog) droog, dus Jasmijn haar deken afgedaan en lekker hooi in de buitenbakken.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:13

Ik weet niet meer wie het zei maar kan me idd ook voorstellen dat je je hoofdlampje omlaag moet draaien. Ik ga toch nog eens nadenken voor een alternatief.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:27

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:30

Vandaag besloot ik om eens gek te doen en na 8,5 uur te stoppen met werken. :D

Het zonnetje scheen en ik heb heel fijn op Diekke gereden, terwijl Mirtje en Tess aan het rondbokken waren op de wei

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:40

Goed besluit Boemel.

Dat is idd nat Dais.

Wij waren met Q vandaag bij de kliniek die gaat opereren maar werden niet blij. De arts voelde onder het gladde weefsel nog ander weefsel, wat zich vertakt naar de binnenkant gehemelte. Het zit ook op een dusdanige plek onder het oog op het jukbeen bij zenuwen en traanbuis en met dusdanige formaat dat ze het “cosmetisch” moeten afwerken…… Oftewel, ze wordt geopereerd en dan gaan ze kijken wat er nu exact zit.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:41

Marit op de een of andere manier werkt jouw linkje bij mij niet :?

Haha boemel hoe laat begin jij met werken, als je er 8.5 uur op hebt zitten én de zon nog schijnt?

Belker ik heb denk ik gemist waaraan die geopereerd moet worden, maar dat klinkt in ieder geval niet erg positief..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:52

Dat viel vandaag mee Kim W, 7.30 begonnen, 16.45 gestopt. Werkte thuis :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 07:56

Afbeelding

Sorry deze vond ik wel grappig :D

Blijf steeds verbaast hoe snel de plassen weg kunnen zijn na regen. Blijft alleen wat glibberig. Bij ons in de buurt hebben ze een stuk wei aangepast naar rijbak, die zag er gisteren nog erg goed rijbaar uit. Mocht ik ooit weer aan het rijden thuis komen ga ik daar wel eens vragen wat ze precies hebben gedaan. Zover ik het weet uitgegraven en dan een flinke laag zand.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:02

Ha ha ja grappig.

Nou, ik verbaas me momenteel vooral over hoe snel er weer plassen zijn.
Gisteren mooi weer en alles droog, paarden lekker in de wei.

Vandaag regen, regen en nog eens regen :(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:07

Ja echt heel veel regen, was vannacht wakker om half 3 en het goot toen al. Is gewoon niet te doen zo

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 08:32

Nou krijg nu zelfs een app van mijn man... Oudje was nog niet klaar met eten dus had gevraagd of hij ze buiten wilde zetten en hij vond het toch wel heel nat buiten of ze binnen konden blijven en dan vanmiddag even eruit.. Maar dan vooral omdat het spekglad is nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:12

Gisteravond met voeren was net de laatste plas weg na 2 dagen, maar helaas vanochtend was hij dubbel zo groot weer aanwezig ;(
Ik heb ze naar buiten gedaan, maar wel in de tent gevoerd en beide met regenjassen mét hals op.

@belker: dat klinkt niet best. Sterkte!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:16

Idd het is weer nat…. Paddock is nog droog en wadi staat mooi vol. Alle klusjes buiten al gedaan. Straks nog hooinetten vullen en in huis aan de gang.

KimW Questa had een bultje onder haar oog en dat werd groter. Eerst uitgesloten dat het vanuit de kies kwam, toen punctie en dat was goedaardig. Wel doorverwijzing naar een kliniek om het weg te laten halen. Alleen deze kliniek constateerde dat er ondefinieerbaar weefsel onder zat. Zacht, bewegend en wisselend van vorm. Dus als ze onder narcose gaat zetten ze de echo erop om het beter te kunnen zien en dan gelijk te opereren.
DF klopt, we zijn ook ongerust.

Lief van je man Marian.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:23

Dat plaatje is wel accuraat.

Wat een kakweer.

Net mn kinderen uitgezwaaid, schoolreisje naar de efteling.
Ik ga zo maar eens buiten de klusjes doen, hardlopen en het huis poetsen. Jippie :')

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:28

Het is echt weer vreselijk met al die regen en de voorspellingen beloven nog niet veel beterschap komende tijd.. wel perfect weer om nu lekker overdag te slapen na een nachtdienst :z

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:48

Mijn paarden hebben nu goed door dat ze een regendeken op hebben en trekken zich niks meer aan van miezer. En de gehele track heeft een stevige ondergrond dus ik ben blij. Ze lopen lekker rond van voerplek naar voerplek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:56

Belker schreef:
Idd het is weer nat…. Paddock is nog droog en wadi staat mooi vol. Alle klusjes buiten al gedaan. Straks nog hooinetten vullen en in huis aan de gang.

KimW Questa had een bultje onder haar oog en dat werd groter. Eerst uitgesloten dat het vanuit de kies kwam, toen punctie en dat was goedaardig. Wel doorverwijzing naar een kliniek om het weg te laten halen. Alleen deze kliniek constateerde dat er ondefinieerbaar weefsel onder zat. Zacht, bewegend en wisselend van vorm. Dus als ze onder narcose gaat zetten ze de echo erop om het beter te kunnen zien en dan gelijk te opereren.
DF klopt, we zijn ook ongerust.

oh dat klinkt niet fijn. :knuffel:
Hopelijk weten ze snel wat het is en kunnen ze goed behandelen.

Oh echt ja wat een prut weer.
Ik vind regen niet erg, maar zowat elke dag hele dagen wordt wel wat flauw

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:23

Ik heb de zuidwester maar aangedaan met uitmesten, want droger lijkt het niet te gaan worden. Boon had er weliswaar weer een mooie torenflat van gemaakt, maar dankzij de nieuwe baal houtkrul was het toch nog een uitgraafexpeditie :) Volgens mij kan ik zo aan de slag bij een prehistorische opgraving :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:22

Ik heb vanmiddag een high tea. Daar is het echt weer voor.
Paarden zijn gedaan, hooinetten liggen gevuld klaar, hapjes staan klaar dus mijn man mag ze vanmiddag even op de wei zetten en daarna voeren.
Huis is ook aan kant.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:29

Ik heb vanmiddag les met beide paarden :+ maar het lijkt er op dat het in elk geval niet zo hard meer gaat regenen maar meer miezeren.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:31

Goed bezig Belker. En inderdaad ontzettend geschikt weer voor een high tea.

Ik pas een paar dagen op de 6 maanden oude Border Collie van vrienden. Lief dier.
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:08

Lekker bezig Belker!
Geniet van de high tea.

Succes met lessen Marloes!

Wat een dotje Malenka <3

Ik heb vanmorgen in de stromende regen alle buitenklussen gedaan.
Daarna wezen hardlopen en nu in bad.

Na de lunch nog wat boodschapjes en dan aan de poets in huis.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:09