Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:52

Afwachten dan maar...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:39

Boemel, die schoonmaakster. Zeker confronteren met het doorzoeken van je kastjes.

En rover 800 pakjes :wow: hoeveel hectare?
Wat een ruimte neemt dat in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:40

Hard gewerkt rover.. blij dat we ze daarom voortaan in grote balen doen :D
Hier tegenover waren ze gisteren ook bezig, die hadden er ook enorm veel.

Hier een ergernis van iemand die hooi heeft gereserveerd en het geld over zou maken.
uiteraard nog niet gebeurt.
Berichtje gestuurd, ja zal ik morgen doen kreeg ik terug, dat was gisteren....nog niks dus...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:49

@boemel: op naar de volgende geïnteresseerde dan maar.

Hier is Boon begonnen aan de zomerverharing en Jasmijn is ook nog lang niet door haar geschoren winterhaartjes heen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:14

800 pakjes hooi. Phoe, geen sportschool meer nodig :D

DuoPenotti, altijd zo irritant als mensen hun afspraken niet nakomen.

De poetshulp melde terug dat ze niet snapt waar ik het over heb, dat ze alleen maar schoon kwam maken.
Ik heb gereageerd dat ik graag samen met haar de camerabeelden ga bekijken.

Oké ... was haar antwoord.
Heb nu geen zin in verdere communicatie.
Ga zo een eind fietsen en met een vriendin naar een leuke markt. Even gedachten verzetten.

Tess liep duidelijk onregelmatig net in de wei. Dat geeft me zorgen.
Ze heeft nu 3,5 week rust. 1,5 week geleden injecties gekregen.
Het ging even beduidend beter. Dus deze terugval vind ik erg verontrustend.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:18

boemel schreef:
800 pakjes hooi. Phoe, geen sportschool meer nodig :D

Misschien wel een fysio of een masseur… Ik ben vrijdag door m’n rug gegaan bij het uitmesten van de wei, stomme lange gras ook… Gisteren even laten masseren en dat doet gelukkig wel wat maar het is nog niet wat ik hoopte.

Ben benieuwd wat die schoonmaakster te zeggen heeft over de camerabeelden…

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:57

Ze had vast niet verwacht dat er een camera stond :7

En was balen van Tess zeg! Wellicht gek gedaan in de wei?

800 is wel echt veel ja! Wel fijn dat je het dan ook gelijk gehad hebt voor de rest van het jaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:00

Als ik goed begrepen heb zijn die niet 100% bevestigend, dus de 'bluf' komt nu van 2 kanten :)

De fysio is hier tegenwoordig ook een wekelijks bezoekje, maar ik merk ook nog niet echt dat het iets doet. Behalve de dag nadat ik geweest ben en de ergste 'mishandelings'pijn is over lijkt het even beter te gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:26

Maar ook al is het bluf bij een vermoeden, blijft gek dat de kasten open zijn en er dingen weg zijn en als vertrouwen weg is, komt dat niet meer goed. Je moet iemand kunnen vertrouwen om diegene vrij door je hele woning te laten lopen. Misschien wil ze die beelden nu ook niet meer zien en blijft ze weg.

Net 2,5 uur gereden, is heerlijk weer en er waren amper dazen Ik ben er wel nog af moeten springen voor het misging. Hij had jeuk en schuurde zijn neus aan de voorbenen maar blijkbaar nam hij daarbij de linkerteugel ook in de mond en bij het hoofd omhoog gooien kwam daar druk op en als reactie daarop kwam die omhoog en hield zijn hoofd schuin. Ik kon niks doen toen ik erop zat en hij werd heel onrustig. Ik ben er maar af gesprongen half steigerend en kon gelukkig die teugel loskrijgen en toen was het meteen weer ok en konden wij verder rijden

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:46

Wat jammer van de singel Lynn, echt slordig…zou me daar ook aan ergeren. Hopelijk lossen ze het netjes op.
Schrikken dat de teugel vast kwam te zitten; goed gereageerd van jou. Gelukkig dat daarna weer gelijk goed ging.

Ben benieuwd of ze de beelden nog wil zien Boemel; als ze slim is dan houdt ze het hierbij…

Iets meer dan 2 hectare en zijn vaste pakjes dus echt mooie opbrengst. Wel geluk met deze loonwerker; hij heeft een speciale klem waarmee hij de wagens laadt. Dus dan hoeven we het alleen te lossen. Anders zou ik het niet zien zitten hoor…

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:47

Heel veel beterschap MarjanB! Nierbekkenontsteking klinkt echt zo pijnlijk :(:)

Door je rug gaan is ook echt naar Hilary, hopelijk gaat het snel iets beter!

800 baaltjes is een mooie opbrengst rover!

Oh wat balen dat je singel zo is afgeleverd Lynn_Nikita... Dat de afwerking ietsje minder is is misschien nog wel overkomelijk, maar ik zou ook echt niet blij zijn met zo'n vouw in de vulling. Ik heb vorig jaar een singel gekocht die achteraf ook zo'n knik kreeg zodra hij om de buik ging, mijn paard wilde er gelijk al helemaal niet mee lopen.

Wat lastig zeg Boemel, kan me voorstellen dat je, ondanks dat je het niet 200% zeker weet, toch een belangrijk stukje vertrouwen kwijt bent. Echt een heel naar gevoel als iemand in je kasten heeft lopen rommelen. Hopelijk valt het met Tess mee en kun je vandaag op de markt een beetje afleiding vinden.

Ik heb geprobeerd jullie bij te houden de afgelopen maanden, maar we hebben hier een beetje roerige tijden achter de rug en vorige week kwam mijn moeder een aantal dagen in het ziekenhuis terecht. Er zullen een aantal paarden verkocht moeten worden omdat het voor ons tweetjes echt teveel wordt nu. We willen ook niet teveel afhankelijk zijn van hulp. Maar voelt echt dubbel, we zijn nooit goed geweest in verkopen :o Ze zijn hier bijna allemaal geboren dan ken je ze ook al zo lang...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:03

Oh jeetje laurie dat is heftig! Kan je moeder wel volledig herstellen?

Wat voor een paarden moet je verkopen? Mocht je een brave pony hebben dan weet ik misschien wel een fijn huisje.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:10

Denk idd het vertrouwen met schoonmaak komt niet meer terug. Ben wel benieuwd wat haar reactie is op het openen van de kasten? Extra goed afstoffen ook binnenin?

Oe heftig Laurie, zeker als je allemaal al zo.lang hebt!
Ik heb paar maanden terug de zelf gefokte enter verkocht, voelt nog heel lastig, ze is zo leuk....
De twee oudjes doen het niet zo, oudste ruin gaat slecht, ppid, net op medicijnen maar gaat niet super nog. Oudste merrie nog x proberen drachtig maar nog niet gelukt.
De shetlanders, het veulen is leuk maatje v mijn quarter veulen. Ga ik ze houden of toch niet......

Hopelijk knapt je.moeder goed op en kunnen jullie genieten van de paarden!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:14

Wat moeilijk Laurie om een deel van je paarden te moeten verkopen. Sterkte!

Vervelend dat je oudjes het niet zo goed doen Syrië, hopelijk verbetert het na gewenning van de medicijnen. Hoeveel krijgt hij? Er zijn dierenartsen die gelijk hoog inzetten en daar kunnen paarden slecht op reageren.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:17

Afbeelding
Komt de middelste thuis v zijn werk op boerderij, daar vier kittens gedumpt. Wonen nu eerst bij ons
Super aanhalig, waarom doet iemand dat.....
Twee mogen er blijven maar welke

Onze dierenarts zei idd gelijk op hele pil prascend maar op aanraden van bokt heb ik het opgebouwd. Vandaag v eerst een hele.
Vglmmij geen bijwerkingen gehad.
Maar hij heeft nog steeds jeuk.
Kwam niks uit bloedonderzoek, we kunnen geen beestjes vinden dus dan denk je van de ppid
Dat gaat nog niet beter.
Dus hij ziet er nogal door de ratten besnuffeld uit

Of zal ik hem toch maar wassen met iets tegen mijt of luis ofzo?
V zekerheid?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:34

Jeuk kan ook vanuit voer oid komen. Vaak moeilijk aan te tonen wat de oorzaak is. Ken veel paarden die schuren zonder dat er iets aantoonbaar is.

Arme kittens! Gelukkig hebben ze een goed plekje nu <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:54

Ik hoor vaak van paarden die jeuken/schuren door het gras; 's winters op de paddock nergens last van.

@symke: wat een leuke kittens... en idd hoe kun je zoiets nu ergens dumpen. Al kijk ik nergens meer van op sinds ik een vriendin gehad heb die bij een dierenkliniek woonde (waar een asiel naast zat). Daar stond regelmatig van alles in een doos naast de voordeur.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:55

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan op een kinderboerderij. Eerste rondje ‘s morgens was checken of er nog ergens konijnen / cavia’s oid los liepen die niet bij de kinderboerderij hoorden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:00

Dat zijn idd ook van die plaatsen waar graag iets geloosd wordt ;( alhoewel ik ook wel eens konijntjes in het bos gezien heb die daar niet hoorden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:32

Ja bizar echt dat mensen dat soort dingen doen.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:38

Bennie heeft sinds vandaag een nieuw vriendinnetje!
We hebben een zwarte shetlander gekocht. Merrietje, beleerd voor de kar.
Morgen halen we een sulky op, we hebben haar mentuig ok meegenomen. Mooie nieuwe uitdaging. Geen men-ervaring hier. ;-)

De kennismaking ging heel soepel, een uurtje later stonden ze al samen gemoedelijk in de paddock alsof het nooit anders is geweest. Echt heel fijn...
Ik heb mijn advertentie voor een pensionpaard gelijk offline gehaald.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:53

Wat leuk!! En fijn!
Gefeliciteerd!

Foto!!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:59

greendragon schreef:
Bennie heeft sinds vandaag een nieuw vriendinnetje!
We hebben een zwarte shetlander gekocht. Merrietje, beleerd voor de kar.
Morgen halen we een sulky op, we hebben haar mentuig ok meegenomen. Mooie nieuwe uitdaging. Geen men-ervaring hier. ;-)

De kennismaking ging heel soepel, een uurtje later stonden ze al samen gemoedelijk in de paddock alsof het nooit anders is geweest. Echt heel fijn...
Ik heb mijn advertentie voor een pensionpaard gelijk offline gehaald.

Wat leuk!
Ook dat je gelijk de sulky uitdaging aangaat!

En ook dat ze zo leuk samen gaan :j

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:09

@Greendragon, fijn dat je een maatje hebt gevonden!
@Boemel, wel heel vervelend van de schoonmaakster.
@Laurie, sterkte met de verkoop. Het blijft lastig en ik zou het zelf ook niet echt kunnen.

@De rest, sorry ik houd het niet zo bij momenteel. Leuke kittens gezien nog trouwens.

Hier zijn we bezig met een kunstmeststrooier tweedehands te regelen voor achter de tractor. Maar goed, dat loopt nog niet zo vlot.

Gisteren weer op wedstrijd geweest met de IJslander. Echt wat een top paard blijft het toch. In de eerste proef moest ik als derde binnen maar nummer twee had wat problemen met een geluidsbox en waterbak naast de baan. Mijn IJslander ging er heel netjes langs met slechts een kleine bemoediging van mij. Tijdens de baan verkennen vond hij dat nog een spannende hoek.
Ik vond de punten wat laag zelf maar het commentaar van de vorige proef zag ik deze proeven niet meer terug op de protocollen dus dat was wel fijn.
Een jurysport blijft wel een dingetje want ik had serieus op een onderdeel dat het tempo goed was, het andere jurylid vond het te snel en het derde jurylid vond het te langzaam. Eh ja, dat wordt lastig dan.

We moeten gewoon nog meer kilometers maken en dan komt het wel goed. Wel een viergangenproef in een hogere klasse gestart en ik was daar best tevreden over! In die klasse blijf ik in elk geval, geen reden om de proef lager te blijven starten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:22

MarloesHJ schreef:
Een jurysport blijft wel een dingetje want ik had serieus op een onderdeel dat het tempo goed was, het andere jurylid vond het te snel en het derde jurylid vond het te langzaam. Eh ja, dat wordt lastig dan..

Misschien net als bij de opslag van tennis een snelheidsmeter voor de jury neerzetten en dan vooraf een gewilde snelheid afspreken ;)
Springen is dan een stuk duidelijker :D