Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:29

@Lynn, verdrietige situatie!
Wat voor shet was het ook alweer? Grote maat, geschikt voor kinderen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:09

DF, mijn ijsco, ook 24 had zich zaterdag mega verstapt, eindigend op zijn knieeen en heeft nu een warme kroonrand. Die heeft nu gewoon vakantie. Hetzelfde als bij jou en Boon.

Heerlijk van de meidoorn snoepen.
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:39

Tegen zulke heftige hengstigheid helpt alleen regumate goed is mijn ervaring. Ik heb het ook een tijdje gegeven omdat mijn merrie door allerlei ruinen besprongen werd. En ik kon telkens de osteopaat of de dierenarts bellen! Apart zetten kon toen niet, later wel en kon ik er mee stoppen. Moet wel zeggen dat het, ondanks dat ik het dus al jaren niet meer geef, ze minder heftig hengstig is.

Ze was trouwens wel veel liever en stabieler en rustiger in haar hoofd zonder al die vele hormonen.

Wat een bijzondere leuke plek voor een nestje, maar wat als je nu wilt longeren? ;-)

Zwaluwen zag ik 9 april voor het eerst! Helemaal blij om ze weer terug te zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:51

Hahaha logeren gaat voorlopig niet lukken......
Doe ik ook bijna nooit, dus ik vind het geen enkel probleem.
Anders investeer ik gewoon in een nieuwe lijn.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:25

Zou ik ook doen [***]!

Eendeneieren <3
Afbeelding
En met moeder eend
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:27

Ik moest even goed kijken jinte voordat ik moeder eend ontdekte :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:35

Ja ze zit echt goed verstopt! Ik ging de eitjes aan onze klant laten zien en dacht ook even 'huh, waar zijn ze nu?' En toen zag ik moeders pas zitten. Dus de hond mag voorlopig niet los achter en wij houden ook gepaste afstand. Wel een rare plek, we zitten op zich redelijk dicht bij de Maas maar dan moeten ze toch nog een stuk lopen en een weg oversteken

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:37

Wij hebben hier een wild eende koppel in de tuin. Ze komen elke dag. In de avond vertrekken ze weer. Ze zijn flink aan het paren en ik hoop stiekem dat ze de eitjes hier neerleggen.

Die foto vsn het steigeren. Wow. Zonder zadel ook.

Hier druk bezig met de wei. Aan de verpachter toestemming gevraagd voor een schuilstal. Even flink duimen. Ik ben op onderzoek uit geweest en in 2020 heeft de gemeente hier 2x een vergunning afgegeven voor een schuilstal in een wei.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:59

Die eend zit goed verstopt!

Dat nestje wel heel schattig, maar niet echt stevig.
Denk dat ik daarom weg zou halen voordat er eitjes zijn. Zodat ze een beter plekje zoeken voordat het kapot valt met vogeltjes er in.

Utopia, wat verveend zo hengstig. dat is inderdaad weer een andere uiterste dan het niet zien.

Hier hebben de honden vandaag een duif gevangen.
Dat domme ding was op stal gevlogen en zat dom bij het raam, ja dan is het raak.
Doen ook echt alleen de duiven hier, nooit andere vogeltjes.

Zwaluwen ook alweer gespot weekje terug.

Vanmiddag zadelpasser geweest en gelukkig kunnen rijden zonder regen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:04

@DP: én je huidige zadel mag blijven of was je juist bezig voor een ander??
@jinte: mooie kleur eitjes en zijn er ook aardig wat zo te zien.

Hier al een paar keer een paartje Mandarijn eenden in de vijver gehad. Hij is ook wel knap om te zien :D

@kvulden: was het met die hete/droge zomers tegenwoordig niet zo dat ze verplicht zijn om een schuilmogelijkheid toe te staan in het kader van dierwelzijn ??

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:08

Gave foto’s Utopia!

Mooie schutkleur die eend. Sta je raar te kijken Jinte.

Leuk gezicht Belker!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:11

Mijn huidige zadel mag blijven :j
Moet alleen opnieuw gevuld worden, maar dat wist ik al.
Reed nu met een gelpadje omdat ik de kussen te hard vond.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:19

Wauw die eend zie je amper zitten, de schutkleuren werken

Toeval bestaat niet, besef ik mij steeds vaker. Kennis van mij is haar paard verloren deze week. Ik had daar helemaal niet aan gedacht tot een ander mij erop wees en vroeg of dit geen match kon zijn. Terwijl ik het berichtje lees en ik mijn dochter vertel dat ik een idee heb, kreeg ik van die kennis een apje met wat vragen over Max ( ik had op fb een kort berichtje geplaatst over de shet). Ik zat op dat moment al in de auto op weg naar de pony om hem op te halen.
Lang verhaal kort, hij is opgehaald en rechtstreeks naar haar gebracht 2 straten van ons huis af. Ze zijn zo lief samen en hebben beide hun weidegenoot verloren deze week. Dit paard ( bonte) heeft een hartje op zijn rechter bil, Max heb ik geschoren met.... jawel een hartje op zijn rechter bil

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:29

@lynn: wat fijn dat hij nu al bij een maatje staat. Hopelijk kan hij daar nog heel lang blijven... en ook fijn dat het dichtbij is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:30

Lynn_Nikita schreef:
Wauw die eend zie je amper zitten, de schutkleuren werken

Toeval bestaat niet, besef ik mij steeds vaker. Kennis van mij is haar paard verloren deze week. Ik had daar helemaal niet aan gedacht tot een ander mij erop wees en vroeg of dit geen match kon zijn. Terwijl ik het berichtje lees en ik mijn dochter vertel dat ik een idee heb, kreeg ik van die kennis een apje met wat vragen over Max ( ik had op fb een kort berichtje geplaatst over de shet). Ik zat op dat moment al in de auto op weg naar de pony om hem op te halen.
Lang verhaal kort, hij is opgehaald en rechtstreeks naar haar gebracht 2 straten van ons huis af. Ze zijn zo lief samen en hebben beide hun weidegenoot verloren deze week. Dit paard ( bonte) heeft een hartje op zijn rechter bil, Max heb ik geschoren met.... jawel een hartje op zijn rechter bil

Bijna alsof het zo moest zijn :)

en super schattig die eendeneieren <3 binnenkort dus baby's!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:30

Ooh wat fijn Lynn.... <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:33

Wat fijn Lynn, idd alsof het zo had moeten zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:48

Wat fijn Lynn! Dat heeft inderdaad zo moeten zijn!

Die eend, prachtig met die schutkleuren! Hier zit ook een drietal, maar die zijn zo slim op achter het hek hun nest te hebben, naast de sloot. Ze maken iedere ochtend een rondje door de tuin
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:49

@maatje: dat is een interessant gezinssamenstelling :D 2 woerden en een vrouwtje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:15

Oh wat leuk die eenden. Die zitten hier veel in het natuurgebied.

Wij hebben ons meteen uitgeleefd met de loader. Alle dakplaten en stalmatten mooi op pallets. Ruimt lekker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:36

Wat fijn LN dat je een mooi plekje voor Max hebt!

Ik ga het nestje niet weghalen. Er zit zo al zoveel werk in..... Ik ga er vanuit dat de natuur het zelf regelt.

Robijntjah lekker alles netjes!

Leuk Maartje_M, en slim dat ze achter het hek zitten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:40

DubbelFun schreef:
@maatje: dat is een interessant gezinssamenstelling :D 2 woerden en een vrouwtje :D

Ja ik verbaas me er ook over :') maar ze hebben het heel gezellig samen haha

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:06

Ik kom heel even van onder mijn meeleessteen vandaan :o

Heb een aanbod gekregen van iemand voor zand uit de afgraving van een kelder. Volgens de grond sondering is het 'heterogeen matig- tot goedgepakt zand'. Zouden het dan tegen transportkosten mogen hebben, tot 310 kuub, maar komen wel toe met een 120 kuub ongeveer :'). Zouden jullie die gok durven wagen? We zitte' zelf met zandleem en dat wordt wel glad als het nat is droogt wel snel op dat wel. Het land is jaren gebruikt voor mais en is dus behoorlijk uitgeput waardoor veel van de toplaag weg is. Het zand zou dan erbovenop komen, een 5 a 7cm dik ongeveer. Ik ben geneigd het te proberen al is het maar om ons 'gat' te vullen, wat denken jullie?

Edit, is voor de paddock en track en eventueel voor de rijbak indien de zand daarvoor geschikt lijkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:13

Wat fijn Lynn, dan heeft het zo moeten zijn! Scheelt ook weer een extra verhuizing.

DF ja telde zo snel 10 eitjes! Dus ben echt heel benieuwd. Vind t zo leuk <3

Maartje wat leuk die eenden. Had ze bij ons op het terrein nog niet eerder gezien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 21:25

Flynnieman schreef:
Ik kom heel even van onder mijn meeleessteen vandaan :o

Heb een aanbod gekregen van iemand voor zand uit de afgraving van een kelder. Volgens de grond sondering is het 'heterogeen matig- tot goedgepakt zand'. Zouden het dan tegen transportkosten mogen hebben, tot 310 kuub, maar komen wel toe met een 120 kuub ongeveer :'). Zouden jullie die gok durven wagen? We zitte' zelf met zandleem en dat wordt wel glad als het nat is droogt wel snel op dat wel. Het land is jaren gebruikt voor mais en is dus behoorlijk uitgeput waardoor veel van de toplaag weg is. Het zand zou dan erbovenop komen, een 5 a 7cm dik ongeveer. Ik ben geneigd het te proberen al is het maar om ons 'gat' te vullen, wat denken jullie?

Edit, is voor de paddock en track en eventueel voor de rijbak indien de zand daarvoor geschikt lijkt

Ik weet niet hoeveel meters je er mee aan wil leggen maar zand is altijd handig. Al maak je er eerst een mooie heuvel van tot je weet hoe het je bevalt. Maar voor een rijvak ben je wel veel nodig