Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Hoeveel grond zit erbij?
MizzMontana schreef:Heb je genoeg opslag voor hooi waar het droog kan liggen? Dan zou ik voor een jaar halen.
Wij doen dat wel, rechtstreeks van het land af zo bij ons achter op de hooizolder.
Scheelt ons wel geld tov losse baaltjes bij de opslag van de voerboer ophalen.
Hier eerste jaar 270 baaltjes voor 2 paarden en een pony, dat waren wat kleinere baaltjes en lichter maar daar had ik van over.
Afgelopen jaar 130 baaltjes, echt hele lange, wel 1.5 x normale lengte, daar heb ik denk ik precies genoeg aan tot de nieuwe snede.
Die lange zware baaltjes wil ik niet weer, was echt zwaar om naar beneden te gooien vanaf de hooizolder en daarna weer beneden op te stapelen
Fangio schreef:Mijne (haf + shet) eten in de winter een klein baaltje per dag weg a 20 kg, dan staan ze snachts op stal, overdag in de paddock. Ik verbruik ongeveer een baal stro per week, maar mijn paarden zijn extreem zindelijk, mijn achterste meter stal wordt niet opgestrooid en daar poepen/plassen ze.
Nu in de zomer met 4u weidegang per dag eten ze nog ongeveer 10 kg hooi bij en verbruik ik geen stro aangezien ze 24/7 buiten staan.
MizzMontana schreef:Buiten neerleggen zou ik wel verpakte baaltjes doen.
Wij gebruiken houtvezel, wordt per pallet aan huis geleverd en de mesthoop hoeft niet zo vaak geleegd te worden.
Maartje_M schreef:Mag je wel een stal en schuur bijbouwen?
Wij hebben hooi van eigen land. Hier wisselt het echt per dag hoe veel er doorheen gaat. Ze staan nu op gras dus wordt er weinig hooi gegeten.
Ze staan hier in de schuilstal zonder bodembedekking.
asm_kayleigh schreef:Ik heb even een vraagje. We hebben een huis gekocht met grond waar plaats is voor een paard! Uiteraard komt er dan een klein vriendje bij.
Nu zit ik heel erg met de vraag hoeveel stro en hooi balen moet je nou kopen? Het zou dan zijn voor een paard (circa 160-170) en een shetlander. En is het dan aan te bevelen om elke maand te kopen of in te slaan voor een lange periode?
Hilary schreef:Lynn, hangen de staartharen naar beneden onder het nestje en kun je erbij? Even afknippen om stuntvliegende mussen te beschermenDoe ik hier ook, niet voor de mussen, maar omdat de staartharen anders in m’n nek kriebelen bij het uitmesten