Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:57

Dat is even schrikken, veel sterkte!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:51

O bah, SVRL! Een maagtorsie is niet niks en een milt verwijderen al helemaal niet. Mijn man heeft geen milt meer. Maar daar moeten we echt goed rekening mee houden. Goed spuiten tegen teken in ieder geval, bij je hond dan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:27

Wat heftig, veel sterkte SVRL.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:26

Beterschap voor de hond SVRL.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:19

Op de vraag wat ik ermee wil.

Stalpaddock. Dus aan de stal vast. Kunnen ze in en uit.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 09:35

Arme hond, beterschap!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:47

Sterkte met de hond... wat een geluk dat jullie er op tijd een dierenarts bij hebben gehaald!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:49

Sterkte hoor, mijn hond is nu 8 dus vrees dat er langzaam ook meer risico op kwaaltjes gaat komen -O-

Zit hier ook langzaam dood te vriezen met een dikke trui en een dekentje, we hadden een 35 jaar oude cv en zijn al het hele weekend een nieuwe aan het installeren (die uiteraard compleet aan de andere kant van het huis zit) en het is nog maar 16 graden hier binnen. Moet je echt mij voor hebben :brr:

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:00

Oh bah een maagtorsie, sterkte voor de hond! Hoe kunnen ze dat krijgen trouwens?

Brrrr 16° Azmay, woon jij gewoon in NL of??

Idifix schreef:
miezelke schreef:
Ik heb al vanalles gehad op de hoeken - ook van het merk Gallagher - maar niks wat echt deugdelijk is. De meeste dingen gaan stuk op de grote kracht die erop zit. Op dit moment heb ik op elke hoektreinbiels een poortgreepisolator ingedraaid, zo'n achtje waar je 2 poortgrepen of andere dingen in kan hangen. Ik heb het lint dan ook telkens doorgeknipt zodat het van treinbiels naar treinbiels loopt. Dan heb ik elk uiteinde met een lintverbinder vastgemaakt aan het achtje, en één van deze lintverbinders is er telkens eentje waarbij je het lint kan aanspannen. Nogal moeilijk uit te leggen, zal er anders straks eens een foto van maken :)

Een foto is altijd handig. :D dank je

Het vervelende is zo een trein biels is vierkant en kan dus moeilijk op de hoek van die biels iets plaatsen. Ofwel denk ik niet ver genoeg na erover.

Dit heb ik al tegen gekomen.
[ [url=m/jh6sGK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hoe wij het nu o.a. hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na vele soorten hoekisolatoren te hebben geprobeerd ben ik hier tot nu toe wel het meest tevreden over. Met die verbinders zoals op foto 1 en 2 kan je het lint ook heel makkelijk aanspannen als het wat is gaan uitleuren.
Wat jij laat zien is eigenlijk nog beter - toch voor echt in de hoeken. Die haakse krachten op die hoekisolatoren zorgen er uiteindelijk altijd voor dat die dingen stuk gaan. Met het systeem op jouw foto heb je dat niet, en je kan 2 stukken dan simpelweg verbinden met lintverbinders of een gewoon stukje ijzerdraad.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 12-09-17 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:03

Ja ik woon in Nederland, de deur staat nu alleen te veel open want het materiaal ligt half buiten. Plus dat het een groot huis is en het buiten toch flink af is gekoeld he :brr: :brr:

Mooie oplossingen voor de hoeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:19

Sterkte voor de hond SRVL :(:) :(:) . Maagtorsie kan toch ontstaan door teveel in één keer naar binnen te schrokken?
edit:

grote rassen, honden met een diepe borstkas of honden die voor hun ras erg groot zijn, lopen meer risico.
reuen lopen meer risico dan teven.
maagtorsie komt het meeste voor op middelbare leeftijd.
honden die snel nerveus zijn, lopen meer risico

Mijn nu 8 mnd oude hond, kan soms ook zo schrokken, vind dat wel eng := . Anti schrok bak, kiept hij ondersteboven om met een noodgang de brokjes van de vloer te eten..... Zie mijn edit, het heeft dus niets met schrokken te maken :o .

Miezelke dat ziet er mooi uit!

Azmay sterkte! Ik heb (nou ja mijn man) de thermostaat ook ingesteld op een paar graadjes hoger. Heerlijk vanmorgen mijn badkamervloertje warm!

Ik hoop dat het probleem snel is opgelost voor je!
Hier ([***]) de laatste week een kleine 100 mm regen -O- en morgen de eerste westerstorm. Heb de paarden nog wel 24/7 buiten, maar het is nu niet meer leuk. De paarden hebben overigens wel een dek op. De pony niet, maar die lijkt een dek ook helemaal niet leuk of fijn te vinden. Pony heeft overigens ook al veeeeel meer vacht en meer vet dan de paarden.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:46

Maagtorsie is nogsteeds een groot raadsel waar het precies vandaan komt. Schrokken en lichaamsbeweging net na de maaltijd kan het bespoedigen, maar momenteel wordt gedacht dat een hond er genetische aanleg voor moet hebben om het te laten gebeuren. Ik heb een duitse dog gehad en in doggen (en andere honden met een grote diepe borstkast) hoor je het heel veel. En toch, sommige lijnen hebben het helemaal niet, anderen om de haverklap.

Heel veel sterkte. Maagtorsie is echt vreselijk.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:48

Hoe is je hond de nacht door gekomen SVRL? Sterkte!

Wij hebben het ook zo gedaan op de hoeken miezelke. :j Bevalt tot nu toe prima.
Brrr koud, Azmay! Balen dat het nu buiten zo koud is ineens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:00

Onze meid is de nacht goed doorgekomen en mag vanavond naar huis komen. We zijn zo opgelucht. Ghazira is nu 10 en ze schrokt al heel haar leven haar eten binnen. We hebben er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dit zulke nare gevolgen kon hebben. Moeten straks dus goed overleggen hoe we dit kunnen voorkomen in de toekomst.
Ons meisje heeft geluk gehad dat we al na 10 minuten door hadden dat er iets goed fout zat. Denk dat ze max een half uur na de eerste symptomen al bij de dierenarts was. Even voor 7 begon de ellende, even na 9 was ze al geopereerd. Maag was toen al blauw, gelukkig zonder blijvende schade, maar voor haar milt was het dus al te laat. Is gewoon eng dat het zo snel gaat. Ben je niet thuis, dan is je hond gewoon dood.
Vanavond krijgen we meer uitleg over de nazorg. We weten al wel dat ze zeker tot morgen niet mag eten of drinken om haar maag de kans te geven om te genezen. Vandaar dat we ze straks pas mogen halen, kunnen ze haar nu nog aan het infuus houden. Wil dus wel zeggen dat ze tot morgen enkel aan de leiband buiten mag om te voorkomen dat ze aan de plassen gaat drinken. Niet leuk voor haar, maar daar moeten we nu toch even door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:06

Fijn dat goed gegaan is! Nu inderdaad even doorzetten, het is voor haar eigen bestwil.

Het is volgens mij niet het schrokken dat een torsie veroorzaakt. Ik dacht ook altijd van wel, maar zoals ik het lees en zoals abby ook zegt, schijnt het met genetische aanleg te maken te hebben. Heb je een grote hond?

Goed dat jullie er zo snel bij waren +:)+ +:)+ +:)+ . Sterkte de komende dagen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:46

En dan is daar ons 'foutje' veulen.
Wat zijn we blij met haar. Gelukkig een makkelijke en fijne bevalling

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:47

Van schrokken hebben we bij de honden geen last. Onbeperkt brokken in de bak. Ideaal.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:49

Gefeliciteerd Anke, knap ding zo te zien <3

Diva vond het toch te warm, die had net haar deken met liner uitgetrokken. Alles mooi heel en dicht, ben eigenlijk heel benieuwd hoe ze het nou doet :+

Fabster

Ach, wat een schatje, Anke <3 . Waarom was t een foutje?

AbbyBlues

Anke schreef:
En dan is daar ons 'foutje' veulen.
Wat zijn we blij met haar. Gelukkig een makkelijke en fijne bevalling

[ [url=m/xXufal.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een scheetje <3
Gelukkig dat alles goed is gegaan.

Mel is nogsteeds dik. Geen idee of er nu wel of niet iets in zit. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:04

Was niet bedoeling dat ze vorig jaar gedekt zou worden. Was een ongelukje. Dus ben heel blij dat alles goed is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:20

Oh wat een schatje! Blij dat het allemaal soepel is verlopen.

Onbeperkt brokken gaat hier echt niet werken.........

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:43

SVRL Heel veel sterkte met de hond :(:)
ik heb ook een Duitse dog gehad en in die tijd werd juist geadviseerd om een hond in 1 x zijn eten te laten opeten en dan rust.
Ze moest van ons dan een half uurtje in haar mand, rustig verteren.
Ze heeft gelukkig nooit iets gehad van zoiets en 10.5 jaar geworden, toen was ze op.

Azmay sterkte met de kou :(:)
Hier ook frisjes vanwege verbouwingen.
Eindelijk komt de nieuwe keuken in zicht.
Daarvoor moest een deur verplaats worden, zat verkeerd en die is nu verplaats, nu de afwerking nog.

Anke gefeliciteerd, bukskin zo te zin , mooi!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:23

Wat een pech met de hond, een spoedig herstel voor haar. Goed en snel gehandeld

Anke gefeliciteerd met het veulen, jammer van het weer voor haar, leuk kleurtje ook

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:37

Is een appaloosa.