Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:07

wilma84 schreef:
[***], wat een leuke witte benen (en lief koppie) heeft je nieuwe.

Thanks! De meningen zijn verdeeld over de witte benen. Ik vind ze ook wel grappig, maar er zijn ook mensen die het oerlelijk vinden.....

Ze is over het algemeen erg lief en meegaand, daarom wil ik ook heel rustig aan doen met de trailer. Hoop dat ze er een beetje vertrouwen in krijgt.

Mooie foto monmaster! Daar wordt een mens toch gelukkig van?!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:23

Beterschap met de zieke Monmaster :(:) soms is het moeilijk inschatten als ze zich niet ziek tonen.
Mijn lange dagen zijn niet vrijwillig,ik slaap gewoon slecht.

[***]...weer lekker de boel uit elkaar getrokken :+ hopelijk geneest het nu wel zoals dat wenselijk is. :(:)

Ik heb het nooit zo enorm boeiend gevonden wat een ander van mijn paard vond,een goed paard heeft geen kleur en op een papier kun je niet rijden.
Je moet een klik hebben met zo'n dier,mijn 1e paard was een vos terwijl ik die kleur eigenlijk helemaal niet mooi vind.Maar wat moet je als het heel goed klikt...hem laten staan omdat de kleur niet bevalt...of de aftekening...of het gemis daarvan?Neuh...lekker genieten is het belangrijkste :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:51

Helemaal met je eens hoor Tink! De kleur interesseert mij ook niet. Vind sommige reacties van kennissen gewoon grappig. Laatst fietste er iemand langs en kwam even kijken en haar exacte woorden: "Wauw, gaaf beest, maar wat een achterlijke witte benen" :D .

Inderdaad is genieten het allerbelangrijkst.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:05

Met een extra paard in de wei zijn onze paarden ook ineens weer interessant voor de buurt :)
Iedereen stopt even om te kijken wat er bij is gekomen. Toch wel grappig om te zien.

Kwa uiterlijk maakt het mij ook weinig uit hoe ze er uit zien, maar heb zelf liever wat stevigere paarden dan van die scharminkels van dressuurpaarden die je af en toe ziet. Breekbare pootjes komen hier toch niet goed in de wei :D

Regen valt hier met buien, wel lekker voor de wei.

Zag nog een kru met jkk langs komen. Moet ook binnenkort echt gaan trekken voordat het echt helemaal in bloei schiet. De eerste knoppen zaten er al aan.
Het gras staat daar ook een goede meter hoog dus het is eigenlijk zonde dat er jkk tussen staat, anders had ik het vorige week laten hooien.
Nu laat ik het maar gewoon doorschieten tot vlak voor de winter denk ik, dan mag het weer kort de winter in.
Kan ik tot die tijd mooi zoveel mogelijk jkk eruit halen.
Als het dan weer kort is zijn de jonge dingen op de grond aan de beurt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:15

monmaster sterkte met je paardje :(:)

Kwa trailerladen zit het vaker in het koppie van de lader als het paard en als een paard er al verschillende keren normaal heeft opgelopen , blijf ik streng.
Ik vermoed omdat ze aanvoelen dat ik gewoon eis dat ze er op lopen, het daarom ook doen, je eigen lichaamstaal is enorm belangrijk.
Maar sterkte , vervelend met laden is echt niet leuk en weerhoud je er van leuke dingen te gaan ondernemen :(:)

Tika mocht vanacht los lopen en zo te zien is er geen moordenaar op het erf geweest.
Dit houden we gewoon nog even vol.

Verbaas me ook over de hoeveelheid gras op de wei.
Normaal (natuurlijk toen nog met 5 paarden) hadden ze het met een paar dagen wel kort gegeten maar nu blijft er ruim genoeg op staan en ze mogen er iedere middag 1.5/2 uur op.
Dan hebben ze hun buikje wel vol en gaan ze terug naar de paddock met hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:48

Citaat:
Kwa trailerladen zit het vaker in het koppie van de lader als het paard en als een paard er al verschillende keren normaal heeft opgelopen , blijf ik streng.
Ik vermoed omdat ze aanvoelen dat ik gewoon eis dat ze er op lopen, het daarom ook doen, je eigen lichaamstaal is enorm belangrijk.
Maar sterkte , vervelend met laden is echt niet leuk en weerhoud je er van leuke dingen te gaan ondernemen :(:)

Je hebt gelijk, waarschijnlijk is er al iets in mijn houding geweest waardoor ze niet wilde. Helaas heb ik geen idee wát :') . Ik doe iets fout, dus ik ga op zoek naar professionele hulp.

Ik onderneem inderdaad nog geen leuke dingen met haar vanwege het trailerladen. Afgelopen zondag was een oefening en blijkbaar is het nog niet goed.

Bij ons ook ontzettend veel gras.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:40

Leuk paard [***]! Ik vind het mooi die witte benen. Maar ben idd ook van het "een goed paard heeft geen kleur".

Ik ga misschien naar ruinen caily! Zit met vervoer. Ga misschien met de fiets, maar dat is wel gedoe. Ga jij ook? Is voor mijn paardje puur voor de ervaring.

Ik vroeg naar de hoefsmid. Ik zit er nog een beetje mee te puzzelen. Ze slijt erg scheef af dus moet wel vaak. Denk 6 echt max 8 weken. Hoefsmid gaf zelf eerst 3 maanden aan maar dat vind ik echt te lang.

Trailer staat op het verlanglijstje.

Monmaster beterschap!!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:50

@Zapje. Hier kan ik ok geen 12 weken wachten met de hoefsmid. Hier is het 8a10 weken. 10 weken is echt het maximum. Gewoon kijken naar je paard is het beste.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 14:10

Ik ga ook naar Ruinen, leuk! Wordt de eerste keer met Kyra.

Iemand hier had het over de psyllium slobber van de welkoop. Gisteren wilde Lola het niet eten en begon de moed me in de schoenen te zakken, maar met een halve kilo brok erdoor ging het vandaag in een keer naar binnen! Dus nu ben ik blij!

Verder heel druk, nu snel douchen en werken. Mn telefoon is ook nog eens kapot, alweer.

Afgelopen weekend wel genoten trouwens. 104km weg gereden. Had niet eens het idee dat Kyra het zo zwaar had, zo blij met haar! Tinkers kunnen heus wel wat

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:27

Met 104 km ben ik serieus onder de indruk hoor caily *D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:59

Ik ook ja! Op 1 dag?! :wow:

Ben net teeug van 20 km. Was zo n relaxte rit, dat ik gewoon wat andere routes ben gaan rijden! Op de heenweg schrok ze zich een paar x helemaal lens, dus ik was mijn route in gedachten al aan het inkorten. Maar daarna ging het wel goed, ook heel licht aan de hulpen en geen gedram! Zou er toch wat gebeuren? Vandaag was ik wel vliegenmasker vergeten, dus vol zicht en vol gehoor. Ze was wel extra kijkerig, maar niet schieterig. Zelf was pasjes galop tussendoor gedaan.

Heb me laten inspireren door hrt verhaal van James oo jouw profiel (ben even je naam kwijt). Ook geen soepele start, las ik. Dus dat geeft me hoop. Ik heb Caj nu 3 jaar en we maken nu 1,5 jaar kilometers. Dus wie weet wordt t nog eens wat :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:56

Nee toch...verspreid over een paar dagen denk ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:20

Denk ik eigenlijk ook. Was er geen 4-daagse.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:22

Leuk paard afab....
Bedankt voor alle beterschapswensen....
104 km.... Goed bezugh......

3 juli heb ik een clinic van Piet Bakker... Klassieke dressuur...
Heb mijn les van as zaterdag maar afgezegd... Kan niet trainenen en ik zou zelf ook niet een ziek paard op stal willen hebben.

Hier een hoop wind... Geen regen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:28

Hier worden de ramen weer gewassen :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:38

Wauw wat een mooie fjord voorbij zien komen, leuk kleurtje hier aan het wachten op de dierenarts ivm een hoestend paard. Hij hoest al een tijdje maar gisteren was het echt niet meer normaal. Dierenarts heeft er 2 maanden geleden al eens naar gekeken ben eens benieuwd....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:51

DubbelDun schreef:
Hier worden de ramen weer gewassen :D

Dat gebeurt alleen hier als de wind goed staat dat het onder de overkapping kan slaan. Maar nat is het wel en het is aardig aan het onweren, bah heb daar zo'n hekel aan maar dat komt van vroeger een hele nare ervaring.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:54

Ik heb vroeger ook eens een inslag gehad in het portiek waar ik woonde. Er stond een steiger voor de ramen om de boel te verven en toen slag de bliksem daar in dwars door de muur van de buren heen en door de gasleiding die daarachter liep.
Dat was wel even paniek voor de sleutel van de meterkast beneden gevonden was en de boel dichtgedraaid... ik heb ook nooit zo snel de brandweer voor de deur gezien :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:39

Oe heerlijk buitenritjes.

Vandaag een rot dag helaas. Er is niets mis met me dus ik moet maar maar de psychiater en revalideren. Terug bij af -O-
Blijken mijn paarden ook nog de hele dag zonder eten te hebben gestaan, pfft het wil maar niet.

Ik heb wel weer ontdekt waarom ik paardenrijden zo heerlijk vind. Gisteren even op een paard gezeten en hoe fijn om even niet te voelen dat ik moe was en nergens aan te denken <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:41

Azmay dikke knuf :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:42

spatter schreef:
Azmay dikke knuf :(:)

Ook van mij!

Hier nog steeds gortdroog..... Moet eigenlijk de plantjes met de sproeier water geven, maar ik heb geen zin. -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:46

Azmay wat een ellende zo zeg pff. Knuffel

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:16

Vitamine P en P-therapie zijn het beste Azmay :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:22

Hè, bah, Azmay! Nou weet ik niet waar je last van hebt, maar omdat je arts niks kan vinden, wil t niet zeggen dat er ook niks is, hoor! Mijn arts zag een tumor over hoofd.... Ik moest ook maar naar een psycholoog....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:26

Azmay schreef:
Ik heb wel weer ontdekt waarom ik paardenrijden zo heerlijk vind. Gisteren even op een paard gezeten en hoe fijn om even niet te voelen dat ik moe was en nergens aan te denken <3

Yep...heerlijk is dat!