Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:26

We zitten op zandgrond, die is gekeerd (dus aarde afgraven, zand uitgraven, aarde er weer in, zand er bovenop). Het zand wat je nu ziet is dus het zand dat hier in de bodem zit. Ik weet niet hoe diep ze hebben gegraven om te keren, maar als ik de grondboor pak zit ik met 50-70 cm (afhankelijk van welke plek in de wei ik sta) al op het zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:49

Ik ging net mijn laatste voerronde doen, maar zijn toch beste vlokken sneeuw die nu uit de lucht komen zetten. Morgen eens kijken of we hier een slee hebben voor achter die kleine... :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:11

Anke...hooi op het oog rechter maar ik wil hooi ook wel voelen en ruiken.Muf hooi komt er idd niet in.

Hypos Beterschap :(:) Sta ook vaak te kokhalsend en trillend op mijn benen de paarden te doen.Fijne is dat je zo weer bij de bank bent (jij in dit geval bij de wc :+ )
Als de paarden ergens anders staan wil je toch ook zeker weten dat ze goed staan en alles krijgen wat ze nodig hebben...dus dan moet je nog reizen want je kunt niet zomaar aannemen dat dat allemaal gebeurd...of ben je niet zo'n controle freak?

Caily,ik hoop dat het gelukt is,ik lag al voor 8 uur in bed maar als je behoefte hebt staat mijn pb ook open nu hoor ;)

Hier ook weer wit -O-

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:16

Gelukkig hier geen wit.

Ben vt rechterpak gaan kijken bij een kritische klant die het al 7 jaar voert.
Voor mij is de droogheid heel belangrijk. De 5 kleintjes, zijn er twee bij die anders aan de dunne gaan (nat/kuil).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:27

Hier is het nu een beetje wit. Maar ik denk niet genoeg voor de slee. Jammer!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:45

Sure_lee...je mag het hier op komen halen :+

Anke droog vind ik ook belangrijk,ik voer niet zoveel en te nat schimmeld toch snel.Ik maak het voor het voeren wel nat ivm met stof en schimmel allergie.

Ik ga maar eens opschieten en sneeuwschuiven,benen zijn nu al bibberig -O-
Hopelijk is de bodem stabiel genoeg zodat de jongens het gras opkunnen,scheeld hoop werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:47

Mogguh! Ben nog niet buiten geweest, maar ziet er inderdaad niet uit als een dik pak hoor. Maar zit even te twijfelen waar ik ze buiten ga zetten: het weitje is al niet veel meer en lopen ze nu echt verrot, maar is wel het dichtst bij stal, dus als het vies opvriest kan ik altijd een pad maken om ze binnen te krijgen. Daar is de weg naar de bak te lang voor...

Ok nu schrijf ik het op en ik weet wat te doen: weitje kapot laten lopen dus... :o

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:51

Kristelhans, ben geen fjordenfan maar deze vind ik echt leuk hij ziet er stoer uit!

Hillary je bak ziet er netjes uit fijn om op zandgrond te zitten he, waar woon jij nu precies?

gisteravond waren we op visite komen we thuis was het al aan het vriezen konden de dam niet op want de electrische hek ging niet meer open :') waren ook net op tijd thuis want hdt begon te sneeuwe, dus hier nu ook wit.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:55

Zo ziet het er hier momenteel uit...

Afbeelding

Ik ga de sneeuwschuif pakken -O-

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:57

Ieniemienie laagje sneeuw hier ( regio Amersfoort ) nog wel weg te bezemen..Hoop zo dat t hierbij blijft!! Haat de winter.. ( met paarden dan)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:58

Tinky12 schreef:

[ Afbeelding ]

O wat erg!!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:07

Tinky12 schreef:

[ Afbeelding ]

Balen he! Fijn om uit huis je paarden te bekijken he? Mijn man heeft van de week ook spullen gekocht voor de stal hij vond het leuk om de paarden te bekijken vanuit huis, onze dam is al helemaal met camaras beveiligd, dus hij hoeft nu alleen wat toe tevoegen. Hij is technisch mannetje.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:12

Oh wauw Tinky dat wil ik ook haha!
Zo is het hier nu. ..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:23

Ik vind het toch knap idyllische plaatjes om te zien dames! Sterkte ermee Brenda :(:) , want voor jou is extra zwaar.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:33

Morning!

Hier ook sneeuw, heerlijk! Beer heeft ijzers maar er ligt net zoveel als bij Shirley gok ik dus ik vind dat ie gewoon naar buiten kan!

Mooie droge paddock Hilary.

En buikgriep en paarden.. Been there, done that hahah! Net niks, beterschap!

En bedankt voor de complimenten over Viola! En dat is dan m'n 'lelijke' fjord.. :+
Laatste fjordenspam hoor! Maar m'n allerknapste Beer moet dan ook even geshowd worden natuurlijk. Dit is mijn kanon: <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:36

Hahaha jullie spammen allemaal maar lekker door hoor! Ik vind ze allemaal even leuk!

Lona wist weer eens niet hoe snel ze moest gaan liggen rollen in de sneeuw, vind ze zo lekker!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:42

Ook een mooie fjord.

Prachtig om te zien die sneeuwfoto's!
Niet praktisch om de paarden in te verzorgen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:59

Met een beetje sneeuw zie ik altijd hoe niet-wit mijn Welsh is :')
Dun laagje hier, helemaal niks in vergelijking met Tinky's sneeuw. Jammer dat ik niet dichterbij woon, dan was ik even komen helpen :(:)

Dynamiek, we wonen onder Utrecht, maar de paarden staan op de Utrechtse Heuvelrug. Een echte paarden-aan-huizer ben ik dus niet, maar we doen alles zelf (beetje zoals Yontheke dus).

Kristelhans, leuke fjordjes! Ik ben negatief bevooroordeeld; op de een of andere manier zijn alle Fjorden die ik tegenkom onopgevoede beesten. Zou zo leuk zijn om eens een keer te zien dat het ook anders kan :Y)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:05

Hahaha! Nou zijn ze ook vaak wel onopgevoed... Vaak een combi van het type eigenaar x paarden met onwijs veel karakter en slimheid... Viola is n goed voorbeeld daarvan...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:08

Mag ik dan ook een mooie fjord laten zien haha. Ze zijn echt niet allemaal lelijk. En dwarse fjorden zijn gewoon niet opgevoed. Ligt aan de eigenaar.

Ok minder afgetraind als beer en viola

De slanke versie
Afbeelding

de zomerversie
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:12

Aahhhh knappe Karev!!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:19

Leuk Karev!
Ik heb een bolle haf...
Dit was een paar weken geleden na een lekkere bosrit!Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:23

Mooi fjorden hoor! Ik vind ze erg leuk.

Hier is de sneeuw alweer weg, lag een ieniemienie laagje vanmorgen. Hypos, sterkte :(:) .

Mooie paddock hilary! Gisterenavond hebben we bij onze boerman en zijn vrouw gegeten en daar ook even de ineens ontstane plassen in de anders zo droge bak besproken. Waarschijnlijk hebben we met de bakvlakker de bovenste laag een beetje verstoort :roll: , de drainage hebben we getest en die doe het super. Het is maar op 1 plek, aan de kant waar de bak het hoogst is en waar dus het minste zand lag. Dus we hebben het zand teveel gemengd met de gewone grond -O- . Ach weer een ervaring rijker ;) .

Nou ja, de loonwerker komt eerdaags even kijken en dan moet hij maar aangeven wat het verstandigst is.

Leuke bolle haf!

Caily ik hoop dat het gelukt is met advies. Mocht je nog meer advies nodig hebben, mag je mij ook altijd een pb sturen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:24

Ja het idee dat ze ooit weer slank wordt heb ik laten varen...echt trainen kan niet en wil dat ze onbeperkt kunnen knabbelen...

Ik leg me er bij neer en het werkt erg rustgevend. Geen gestress

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:49

Ik ben gek op fjordjes! Prachtige fjorden, dames. Heb er zelf ook 2 en die zijn netjes opgevoed, hoor :D . Hier geen sneeuw (helaas), maar wel wit door opgevroren modder. Ik zat juist te wachten op een dik pak sneeuw. Konden we de pony voor de slee zetten. Maar helaas....

Afbeelding