En het werkt goed? Bedoel.. die buisjes lijken zo ielig .. of valt dat wel mee qua buigen ed als er een gefrustreerd paard aan hangt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Jenetje.nl
En dan kijken bij afscheidingsnetten, dezelfde als de hooinetten voor de paarden maar goedkoper
Tancreda4 schreef:Wat is de ervaring van de mensen hier met een 2 cm mazig hooinet in combinatie met voordroog?
Mijn merrie vreet echt teveel, en staat nu steeds een tijd zonder. vind ik niet echt een fijn idee, maar kop op, 2x 9 kilo zou toch echt genoeg moeten zijn lijkt mij?? Voor 14:00 is haar overdag portie al op en moet ze wachten tot 19:00. Vind ik niet fijn idee, ze heeft altijd onbeperkt bij mij gehad (hooi).
Maar vraag mij af of voordroog wel goed gaat met 2cm mazen (ik heb nu of 3 netten van EJ over elkaar heen, of een 3 cm maas net).
en waar hebben jullie de 2 cm vandaan van goede kwaliteit?
Sanniej_ schreef:Bokkers die toevallig met zo een bak werken?
[ [url=m/SBvjrO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ga verhuizen van stalling en krijg zo een bak erbij. Lijkt mij ideaal maar ben benieuwd of jullie allemaal met frame werken of er ook andere manier zijn?
Afmetingen weet ik niet precies ik ga in maart verhuizen en dacht wel zo prettig om er meteen mee te kunnen werken.
zag dat stalgenootje gewoon een groot hooinet vult en er los inlegt met knoopje.
Mijn voorkeur heeft dat niet sowieso omdat ik een maas van minimaal 3cm wil. En al losse hooinetten heb vierkante die ik aan de hekken ga hangen.
[***] schreef:Kan jouw vriend niet zoiets even voor mij maken?![]()
Het vorige was niet zo'n succes begrijp ik? Was dat tegengekomen daarstraks met doorlezen (tenzij er nog meer met een gele bak zijn), wat ging er mis?
En heb je met een betonnet geen schrik voor het ijzer en bij vorst ed?
tamary schreef:Grover hooi vraagt nog wel eens grotere mazen net. Soms moet je echt balanceren tussen groot genoeg uit kunnen krijgen om niet te gaan slopen en klein genoeg om lang(er) bezig te zijn. Ik ben inmiddels eigenlijk geheel over op roosters/metalen ruiven, want ik kon 1-2x per jaar nieuwe netten kopen. Dan was alles stuk/versleten en de reparaties ook. Ruiven zijn een grotere uitgave, maar gaan zo 25+ jaar mee en dan was ik zo veel goedkoper uit dat het niet leuk meer was.