Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:18

Citaat:
BZ op eigen land zaai je toch gewoon de grassoorten die wél goed zijn voor de paardjes Kunnen ze lekker op het gras (al zou Frodo er dan denk ik nog niet 24/7 op kunnen, maar dat zien we dan wel weer)

Dan moeten die soorten het wel doen op je eigen landje...dus afgezien van zaad heb je dan eventueel een hele nieuwe grondsoort nodig. In de buurt van Bleiswijk was een boer die zijn schapen liet grazen op gras in een kas... En een kennisje van me had ook een paar strookjes gras in de kas voor haar paarden....

Ik heb niet zo veel familie, dus ver weg kan me niet schelen.
Bedenk dat "Down Under" de reiskosten en quarantaine eisen voor je paard krankzinnig zijn.
Dus binnen Europa is wellicht een betere optie??? Wallonië vindt dat je ook Frans moet spreken en veel Belgen zouden het zeer op prijs stellen wanneer je ook daar je inkopen doet en niet even de grens over schiet en zo...

Zou NL België idd weer bij NL komen??? En dan Waals bij Frankrijk?

En heeft iemand wel eens Luxemburg overwogen? Beetje klein, maar wel mooi en je kunt er met 3 talen terecht :D

Ik ga naar de stal zwemmen :wave:

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:21

Buitenzinnig schreef:
Zou NL België idd weer bij NL komen??? En dan Waals bij Frankrijk?
nee joh, zo ver zijn we nog niet.
de politici zijn al meer dan 7 maand bezig om een regering te vormen en dat is nog steeds niet gelukt, hoe lang zouden ze er dan wel niet over doen om tot een beslissing te komen over een aansluiting bij NL :')

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:35

:') laat me raden.. dat duurt nog wel even? :z

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:39

:)* :))

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:41

Ook hier wordt regelmatig het buitenland overwogen, meer grond voor dezelfde prijs is de voornaamste reden. Als ik het alleen voor het zeggen had, koos ik dan ook wel een plekje uit waar het weer (in mijn ogen) aanzienlijk beter is dan hier. Spanje of Griekenland komen voor mij dan oo zeker in aanmerking. Maar gezien ik deze keus niet alleen maak, als ik hem ooit maak, is Duitsland of Belgie (ardenne) een stuk realistischer.
Ik hoef echt geen groot of luxe huis. Woonkamer, slaapkamer, rommelkamertje, keuken, douche, wc, meer dan genoeg voor mij! En dan een ha of 2.. of meer :D
Maar eerst maar eens ons huis verkopen, en dan zien we wel weer verder :)

timokyana

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:52

hier is mijn droomplek,frankrijk ;-)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:56

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:05

Oe... ook mooi! Heb je er ook gelijk ´werk´ bij.

Moet eens gaan overleggen tot hoe ver we eigenlijk willen gaan.. is toch wel handig :+

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:10

Haha, ja idd wel handig. En vooral... wat wil je gaan doen als je eenmaal daar zit? Een 'normale' baan, of toch iets met paarden.
Ik zou denk ik toch kiezen voor iets met toerisme en paarden. Op de site van pand en paard staan, echt mooie locaties! Alleen meeste ontbetaalbaar.
Alhoewel ik mij afvraag, als er wordt gezegd, 'Deze accomodatie wordt rendabel geexploiteerd met wekelijkse paardrijvakanties', hoe aardig is de bank dan? NIet dat ik de klassieke paardrijvakantie direct zie zitten, maar iets in die richting wel.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:18

Genieten ;)

Iets met paardrijvakanties op een ´natural´ manier lijkt me wel wat.. er staan echt super accomodaties te koop op die site :wow: maar die prijzen zijn dan weer een ´uitdaging´. Iets kleiners hier dichterbij, genoeg voor de eigen paardjes en evt wat pensionpaarden lijkt me ook al het einde. Huisje hoeft idd niet groot te zijn, het gaat er meer om dat er wat land omheen zit.. Ik ben diëtist, dat kan ik vanuit huis doen. En bij de plaatstelijke bakker of iets gaan werken kan natuurlijk ook nog.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:22

Ja, veel huizen zijn daar(pand en paard) idd te groot en te luxe, waardoor de prijs omhoog schiet.

Als je nu als vanauit huis wertk, is het idd ideaal. En diëtist zijn kun je overal, alleen belangrijk dat je de taal goed beheerst. (lijkt me sowieso wel handig :+)

Heerlijk he.. zo dromen. Ben benieuwd of het ooit werkelijkheid wordt, of dat ik hier over 30 jaar nog steeds over droom.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:28

Ik hoop er over 30 jaar toch echt wel te zitten.. Maarja we zullen wel zien. In theorie vind ik het ook wel interessant om met heel veel PP mensen zo´n mega accomodatie te kopen en die dan op te delen :+

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:36

Ja dat idee is hier al een eerder geroepen. Ik ben wel voor, mits ik wel een stukje eigen woonruimte heb. Ben toch wel een beetje op mijn privacy:D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:40

nee joh, gewoon 1 grote schuur en daar maken we dan kleine flatjes in.
of kunnen we misschien een flat paradise uitvinden :)* :+

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:42

Met tig gebouwen zou dat moeten lukken.. En 50 hectare laat zich ook wel verdelen. Maar dan zit je alsnog met de locatie en echt goedkoop (betaalbaar) zal het ook niet snel worden vermoed ik..

Of je moet een flat paradise willen :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:43

dat vraag om meer uitleg fojoe ;)

http://www.pandenpaard.nl/Aanbod/Op_aan ... -Agout.htm
Citaat:
Gelegen in één van de mooiste streken van Zuid-Frankrijk, temidden van ongerepte natuur met immense loof-/ en naaldbossen, heidevelden en meren. Op deze schitterende locatie worden paardrijdvakanties georganiseerd. Het goedlopende bedrijf is gelegen op ca. 50 hectares grond en heeft diverse gastenverblijven, privé-woning, stallencomplex met rijhal, veulenboxen, paardenboxen, zadelkamer, wasplaats, opslag, voerderkamer en werkplaats. Deze accommodatie leent zich uitstekend voor het houden van een fokkerij, het geven van lessen etc.

Deze accomodatie wordt rendabel geexploiteerd met wekelijkse paardrijvakanties.
Uitbreiding met 8 chalets mogelijk.
Uitbreidingsmogelijkheden zijn aanwezig!

Nou kijk, er zijn al diverse gastenverblijven, kunnen vast omgetoverd worden tot permanente bewoning. Kunnen nog 8 chalets bij. En op 50 ha, kan ik mijn eigen plekje vast wel vinden!

Prijs op aanvraag :$

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:51

Wie gaat de prijs opvragen ;) ?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:53

Hahaha, jij toch Laura? :D

Na een google zoek actie, http://www.ranch.nl/
Dit is het bedrijf wat er nu zit.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:17

Heb ze even een bericht gestuurd.. Vermoed dat ze toch zeker wel een miljoen (of twee) vragen :+ Ik heb het allebei niet..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:22

hihi, echt? Wat goed zeg, ben benieuwd!

Ja dat vermoed ik ook wel, als het niet nóg meer is.
Heb net wat filmpjes bekeken, ziet er wel echt gaaf uit. Toch maar vast beginnen met thuisstudie Frans... -:)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:52

Elk land heeft zijn voordeel en nadeel. Wat me wel handig lijkt om in andere landen te gaan kijken hoe daar de paddock paradises zijn. En ze misschien te adviseren. Ik zou dan op uitnodiging naar bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland gaan of austarilie en die mensen adviseren over slowfeeders en het aanleggen van een paddock paaradise. ;-)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:07

Ja, maar die mensen moeten dan wel wat uit te geven hebben, als ze jou even willen laten overvliegen. Hihi.
Maar idd, leuke job!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:40

Ga daar vervolgens een boek overschrijven natuurlijk "Paddock Paradise international "
Sneeuwt het al bij jullie of hebben er nu toch mensen zout gegooid op hun paddock paradis, en is dat de reden waarom het zout al weer bijna op is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:41

Ik gooi nooit zout bij de paarden, dan likken ze de hele grond af :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:42

laura1986 schreef:
Ik hoop er over 30 jaar toch echt wel te zitten.. Maarja we zullen wel zien. In theorie vind ik het ook wel interessant om met heel veel PP mensen zo´n mega accomodatie te kopen en die dan op te delen :+

Ik heb destijds bij 'wonen bij je paard' de initiatiefnemers er van proberen te overtuigen dat een stalletje bij elk huis misschien niet zo'n goed idee was, maar een HITactiefstal in het midden van het 'dorp' veel beter.

(Hit actief was toen bekender dan PP)