Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Dan zou ik het er ook niet op aan laten komen!

Pffff kiezenellende, gelukkig ben je snel geholpen en kun je van je vakantie gaan genieten.

En mijn oudste is echt zo'n topper <3
Baal dan ook als een stekker dat haar kroost volledig anders is van karakter... Had gehoopt op een fijne opvolger, helaas du pindakaes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

kennis van mij bied een paint merrie Grullo kleur aan western en engels gereden, leuk geprijsd rond de 150 hoog. Bij paarden kopen topic waren enkele mensen die dat zochten maar mag het er niet plaatsen, mocht iemand interesse hebben kan ik via pb meer info geven

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Vervelend van je kies Boemel,aar nu lekker vakantie! Geniet ervan!

Echt blij voor je Marjan, dat je zoveel onbezorgd schik hebt met Lando :)

Snap je dubbele gevoel Lorette, maar fijn dat je nu wel rust hebt en je je op de laatste loodjes en je kleintje kan richten nu.

We willen de bak straks aanpakken. De bodem was niet vlak, liep af aan 1 lange zijde en daar lag veel water. Na veel slepen is het veel vlakker en houdt het vrij goed met water. Alleen met paar dagen regen komen er twee plassen. De bodem is met regelmatig slepen en sproeien fijn, maar na paar keer rijden wel zwaarder. Ook zit er gras lang de kanten en in de hoeken, dat willen we weg laten halen. Iemand al de bodem aangepakt en waar hebben jullie voor gekozen? Ik lees verschillende opties maar hoe maak je nu die keuze. Ik krijg van meerdere de tip van kokosvezels er doorheen maar lees dat dat na paar jaar gaat rotten en je moet bijvullen?

Ook wil ik de omheining vernieuwen (paar rotte palen) waar hebben jullie voor gekozen?

Heb gisteravond even een foto uit een raam genomen.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

LN, ik laat mijn vriend niet lezen over de paint ha ha

KK toen ik in pension stond hadden we een bodem met kokosvezel. In aanvang was de bodem echt super. Later vond je de vezel niet meer terug. En dat was denk ik na zo’n 1,5 jaar. Dus als je aanvullen geen probleem vindt dan is het een mooie optie.

We hebben tapijtsnipper door onze eigen bak. We hebben hem door een bedrijf aan laten leggen en het zat er bij in. Maar, ik denk achteraf onnodig, want de bodem bij ons is echt super en nooit mul (en en vloed).

Zo, de hoeven van Ice zijn netjes bekapt. Geen lelijke brokkelhoeven meer :)
Nu ga ik me verdiepen in hoefschoenen. :o

Gisteren heeft mijn vriend er voor het eerst op gereden.
Dressuurmatig vond ik het er tenenkrommend uitzien. Hij heeft toch echt altijd wel moeite met andere paarden dan Diekke.
Maar goed, hij vond het leuk, Ice leek het prima te vinden en tot slot een paar keer een huppeltje gedaan waar Ice heel enthousiast van werd.
Afbeelding
Afbeelding

Trouwens ontdekt dat Ice erg bang is voor de kat. De kat hoeft maar naar Ice te kijken en ze begint al te snurken en afstand te nemen :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Ik heb tapijtvezel. Nu 9 jaar. Het was (is) een paddock die vrij mul kon worden bij droogte (we sproeien niet) en met de vezels erdoor kon ik er juist prima in rijden. Wereld van verschil. :j Omdat er nu al 3 jaar niet in gereden wordt, is er inmiddels wel professioneel onderhoud nodig om hem echt weer goed vlak en grasvrij te krijgen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:11

Toevallig zijn we nu bezig met de bak. Of het gaat zijn zoals ik hoop weet ik nog niet.

We zitten op zandgrond, de rijbak is tevens wei/paddock. Is namelijk ook het stuk voor de stallen. We hebben niet veel grond dus de luxe om te zeggen dit is alleen om te rijden hebben we niet.

Reden aanpak:
- met de regenval de laatste jaren te nat en glad en trok niet weg. Tevens kon ik dan ook niet meer met de auto naar het hooihok omdat deze zich vast reed in het zand. Waar de auto komt liggen nu modderplaten onder het zand voor de bak.

Soms denk ik, misschien was het ook voldoende om eens met een diepwoeler erdoor te gaan... maar goed.
In de buurt had iemand de bak laten aanleggen met dit zand, ziet er ook het gehele jaar door goed uit. Dus we hebben bedacht we doen hetzelfde. Volgens mij noemen ze het metselzand. Het lijkt in elk geval op strandzand en loopt ook net zo zwaar als je het te dik hebt liggen.
Heb nu denk ik rond de 5 cm max aangehouden, moet nog een klein stukje en dan kan ik gaan testen. Voor mij met kruiwagen is het in elk geval als het zand droog is iets zwaarder duwen dan eerst.

Hij heeft dus eerst de ondergrond gelijk gemaakt en wat op afschot gelegd zodat het water hopelijk weg gaat. Daarop dan het metselzand.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:46

De tapijt vezels zijn in ieder geval wel betaalbaar. Merk je ook verschil qua water Lorette? En hebben jullie drainage?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Wel drainage, maar die is nog een stukje ouder en wel eens beschadigd, dus niet meer optimaal. Ook een beetje gek gelegd, omdat onze huidige rijpaddock eerst bestond uit een paddock en longeercirkel. Die hebben we zo simpel mogelijk samengevoegd.

De vezels hebben in elk geval geen negatief effect, maar je bak is er niet ineens droog door.