Toevallig zijn we nu bezig met de bak. Of het gaat zijn zoals ik hoop weet ik nog niet.
We zitten op zandgrond, de rijbak is tevens wei/paddock. Is namelijk ook het stuk voor de stallen. We hebben niet veel grond dus de luxe om te zeggen dit is alleen om te rijden hebben we niet.
Reden aanpak:
- met de regenval de laatste jaren te nat en glad en trok niet weg. Tevens kon ik dan ook niet meer met de auto naar het hooihok omdat deze zich vast reed in het zand. Waar de auto komt liggen nu modderplaten onder het zand voor de bak.
Soms denk ik, misschien was het ook voldoende om eens met een diepwoeler erdoor te gaan... maar goed.
In de buurt had iemand de bak laten aanleggen met dit zand, ziet er ook het gehele jaar door goed uit. Dus we hebben bedacht we doen hetzelfde. Volgens mij noemen ze het metselzand. Het lijkt in elk geval op strandzand en loopt ook net zo zwaar als je het te dik hebt liggen.
Heb nu denk ik rond de 5 cm max aangehouden, moet nog een klein stukje en dan kan ik gaan testen. Voor mij met kruiwagen is het in elk geval als het zand droog is iets zwaarder duwen dan eerst.
Hij heeft dus eerst de ondergrond gelijk gemaakt en wat op afschot gelegd zodat het water hopelijk weg gaat. Daarop dan het metselzand.