Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:51

Ik hoop vooral dat de paardenluisvlieg zich koest houdt. Nu al paar keer flink drama mee gehad helaas. Geen idee of dat ook weersafhankelijk is qua activiteit. Tot voor kort had ik nog geen ervaring met die nare beesten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:54

Ik heb net wel gestofzuigd :')
Meer wordt het niet geloof ik :))
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:54

:D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:03

Hahaha manzano! Die wil ik straks ook :D hoop dat jij ook snel opknapt!

Ik ben zeker lief voor mezelf :') heb al 3 hele Netflix series afgekeken _O- dacht vanmorgen ik ga ff snel een klein stukje met de zitmaaier doen want vriendlief had de trailer aan de kant gezet. Nou ja laat ik t zo zeggen, heerlijk ff bezig zijn maar zelfs zitten op dat ding was al vermoeiend genoeg. Baal wel want had vip kaarten voor trekkertrek vanmiddag

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:50

Hier ook veel vliegen en dazen. Fiesta loopt met deken en masker. Johnny niet, die heeft er nog geen…..
Aaf loopt echt in burka ivm zomereczeem. Het werkt goed, alles is rustig bij haar.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:35

Heeft ze geen last van die stof op de oogbollen met knipperen e.d. ??

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:39

Nee die zijn gewoon rustig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:06

Hier is het nog te doen met de vliegen op het werk is het echt een invasie.
Vanmorgen hebben wij les gehad, dochter gaat steeds beter en is niet meer zo bang, die pony die ze nu heeft is goud waard. Mijne liep ook fijn,

Nu ben ik deurkozijnen aan het afbranden, wat een rotklus, leuk zo`n oude kozijnen en deuren met veel groeven en randjes heel mooi maar wat een extra werk met branden, schuren en verven.

Beterschap voor alle zieken, zowel door een virus, bacterie of alcohol

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:21

Ik ben een beetje ontdaan.

Was al een tijdje mijn beste SD kaartjes voor mijn camera kwijt. Hele kamer op zn kop gezet en niets te vinden.

Ik heb ook een kistje met klein geld van mijn plantjeskraampje. Dat kistje zat in een kast en was niet zomaar zichtbaar.

Ik tel mijn geld echt niet wekelijks, maar laatst viel het me op dat ik beduidend minder 1 euro en 2 eurostukken had.

Heb het kistje verplaatst van kast naar bureaulade.
En weer had ik het idee dat er minder geld in zat. Maar ja, toch ook wel twijfel aan mezelf.

Heb mijn vriend gevraagd een camera te plaatsen in mijn werkkamer.
Vanmorgen was de schoonmaakster er.

Op de camera was te zien dat ze mijn kamer inliep, snel checkte of er niemand aankwam en in mijn kast keek. (Die was leeg).

Vervolgens deed ze de kamerdeur dicht (deze deur is recht tegenover mijn bureau) en dook mijn bureau in. De camera stond wat rottig opgesteld, dus zie niet wat ze precies aan het doen was.

Toch het feit dat ze, nadat de kamer schoon was, 2x terug moest komen en ik een open kast deur zie, schichtig om zich heen kijkend en vervolgens voor mijn lade bezig is, zegt mij genoeg.

Voel me echt belazerd. Het gaat niet om een groot bedrag, maar wel geld dat ik bij elkaar sprokkelde voor extraatjes voor de tuin.

De SD kaarten waren wel behoorlijk aan de prijs.
Echt vervelend dit. Heb er slechte zin van.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:26

Wow.. Ja kan ik me voorstellen.
Daar word je echt verdrietig en boos van dat het zo moet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:35

Dat snap ik Boemel. Dat je zo belazerd wordt. Sterkte.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:24

Noooo wat is dat slecht zeg -O- en nu?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:25

Jeetje Boemel dat lijkt me echt heftig! Snap dat je er ziek van bent.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:32

@Belker, heerlijk plaatje <3
Wat voor hoofdstel heb je?

@marjan, beterschap :(:)

@boemel, he kak, dat is op zn zachtst gezegd heel zuur -O-
En nu?
Je vertrouwt mensen in je huis en dan doen ze zoiets, bah..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:36

Ik heb de Micklem competition de luxe. Maar ze krijgt plekjes van dit hoofdstel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:16

Tja,wat ik ga doen?
Ondanks de camerabeelden, heb ik geen snoeihard bewijs dat ze gestolen heeft. Je ziet namelijk wel dat ze stiekem bezig is en op plekken snuffelt waar ze niet hoort te komen, maar je ziet niet in beeld dat ze wat wegneemt.

Deze keer poetsen heeft ze niet betaald gekregen. Toevallig hoor, ik was vergeten geld te halen.

Ik ga haar melden dat ze niet meer terug hoeft te komen, omdat we graag een betrouwbare hulp hebben en dat ik verwacht dat ze dan wel genoeg weet.

Als ze daar tegenin gaat, nodig ik haar uit om hier te komen en uitleg te geven bij de camerabeelden die we van haar hebben.

Denk dat ze ze zich stilhoudt. Aangifte doen, zal weinig zin hebben verwacht ik. Politie hier is onderbezet.

Als ze het lef heeft om dr poetsgeld nog te vragen, dan krijgt ze echt de wind van voren.

Dat hoofdstel had ik ook Belker. Zat bij mijn paard helaas ook niet helemaal lekker. Vond m kwalitatief niet geweldig, maar ik weet dat sommige Micklems super zacht mooi leer hebben, terwijl anderen net als karton voelen. Ik had de laatste :(

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 07:12

Jeetje Boemel wat een akelige situatie. Geef je groot gelijk om het zo aan te pakken.

Goed dat je je gemak houdt (probeert..) Marjan. Hopelijk met rustig aan doen snel verdere verbetering. Beterschap.
Iedereen lekker bezig zag ik.
Hier gisteren ruim 800 pakjes hooi van het land gehaald. Heel mooi spul en genoeg voor een jaar.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:29

Dat heb ik dus ook Boemel met dat hoofdstel. Aaf heeft een oude en die is wel fijn, dus dan ga ik daar wel mee rijden, krijgt Aaf het simpele ijslander hoofdstel.

Behoorlijke klus Rover. Fijn dat het binnen is.

Boemel, nette oplossing.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:38

Ik denk dat dat een mooie oplossing is, zeggen hoe je het hier neerzet en er niet meer woorden aan vuilmaken.
Ik heb zelf ook een poetsadres, ik zou het niet in mijn hoofd halen om ergens een kastdeur of iets te openen. Heb ik ook gezegd, ik ruim niet op, ik poets alleen.

800pakjes, hoop werk, fijn dat ze binnen zijn Rover

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:45

Wii wel tevreden over.micklem maar je hoort idd verschillende meningen.

Bah wat stom van de schoonmaakster, je houd er een vervelend gevoel van over,.zelfs vaak bij een andere duurt tijd v je weer vertrouwt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:47

Micklem zat hier niet lekker, is weer verkocht. Was niet lekker passend te rijgen. leer kwaliteit was normaal, geen karton maar ik heb betere gezien.

Ik baal een beetje van mijn nieuwe singel. Mijn oude singel brak ineens een gesp vanaf, leer doorgescheurd. is verder in top staat, mooi zacht en soepel leer maar vertrouw de gespen niet meer dus besloten deze niet te laten repareren.

Ik kreeg na het bestellen bericht dat er tot 10 weken levertijd kon zijn maar het is de kleurencombinatie die ik wilde dus besloten om geduld te hebben. Gisteren kwam een pakketje *\o/* gelukkig toch eerder geleverd dan 10 weken maar de afwerking is echt niet hoe het moet zijn, is geen goedkope singel van een goed Spaans merk. De NL verkoper is ermee bezig, alle lof voor haar maar ik baal natuurlijk wel.
Hij zat dubbelgevouwen waardoor er een diepe vouw in de vulling zit wat echt goed voelbaar is maar ook het stiksel is erg scheef en de randjes van de bies zijn ontzettend scheef geknipt. Nu afwachten wat ze ermee gaan doen en dan maar weer langere tijd wachten en zolang met mijn leensingel rijden. Het is handwerk en dat heeft ook zijn charme, maar dit lijkt wel gemaakt door iemand met een sangria teveel op. Ik twijfelde wel aan mijzelf of ik te kritisch ben, het zit onder de buik maar vooral die vouw erin stoort mij omdat ik bang ben dat dit gewoon niet lekker zit bij mijn toch al gevoelige ruin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:53

Wat balen van je singel. Ziet er inderdaad niet netjes uit.
Wel mooi met dat biesje!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:06

Dat biesje zelf vind ik ook maar slordig afgesneden.
Die stiksels zijn helemaal erg.

En de foto met de vouw, daar rechtsboven lijkt dat biesje ook niet soepel te lopen

Nee dit zou ik ook niet accepteren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:35

@lyn: die singel is idd niet netjes afgewerkt. Ik zou foto's sturen naar het adres waar je hem gekocht hebt en vragen wat ze er aan kunnen doen.

@rover: 800 baaltjes... ik wordt al moe als ik er aan denk ;(

@boemel: ik denk dat je juist gehandeld hebt. De bal ligt nu bij haar.
Alleen ben jij wel een schoonmaakster kwijt en moet je weer op zoek naar een andere en met dit gebeurde in het hoofd lijkt zoeken me er niet makkelijker op te worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:49

DF, dde verkoper is er al mee bezig, zij neemt contact op met de leverancier maar dat is in Spanje dus benieuwd hoe snel dat dat gaat