Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:23

Dit was hartje winter qua hengstigheid ;( Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels zijn we in de fase beland waarbij Floor zich letterlijk tegen de boeg van Sporty aangooit en staat te knipogen/plassen in zijn face. Ook al had hij in zijn verleden (ook als ruin) nooit een merrie besprongen (wat dus wel zo is) dan denk ik dat hij het nu alsnog ontdekt zou hebben. Hij kan bijna niet meer anders.

Heb ze nu beide op een volle dosis Merrie Support staan. Zo klaar mee!

Hier zoveelste nacht op rij vorst. En nu heerlijk weer!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:26

Lynn wat verdrietig maar wel fijn dat je zelf een fijn plekje kunt gaan zoeken.

Hier vannacht ook gewoon gevroren, wei was weer wit. Ik ben nu zo langzamerhand wel klaar met het vriezen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:47

Hier was het ook wit vanmorgen hoor.... Ben er ook helemaal klaar mee! Weet ook niet meer wat ik met de dekens moet nu, kan wel 3x per dag wisselen 8)7

Olympia wat ontzettend vervelend zeg!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:22

Ach LN, wat verdrietig -O- Maar inderdaad heel mooi dat de Fries toch de laatste weekjes een vriendje heeft gehad :+:

Hopelijk gaat het supplement z'n werk doen Olympia!! Dit lijkt me ook niks inderdaad.. :n

En ook hier weer vorst gehad, was weer ramen krabben vanochtend :=

Weet niet of iemand hier de foto's nog niet had gezien, maar ik wil ze zo graag delen! Ben er zó blij mee en zo trots op m'n zwarte parel :+:
[ITP] Friese hengst Tamme in de sneeuw door Minh Dan Vu!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:25

Mooie foto's... wit op zwart doet het extra versterken.
Is die steigerfoto echt ??

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:35

Ja is zo'n mooi contrast <3
Die is echt ja! Was altijd z'n favoriete trucje en heeft ons vroeger vele fotoshoots opgeleverd, maar nu met z'n artrose doen we het eigenlijk bijna nooit meer.. voor deze shoot toch een uitzondering gemaakt, gelukkig heeft ie daarna niet meer last van z'n artrose gehad dan normaal, ondanks dat 't toch een best pittige belasting is.. maar blij dat ik het gedaan heb, want deze hebben we toch maar mooi nog vastgelegd! :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:46

Gave foto's!

Hier had het ook gevroren, maar ik heb eigenlijk de meeste zonder deken staan nu. 's Avonds staan ze hier sowieso binnen en ik heb niet het idee dat ze het koud hebben buiten. Dus zo lang het droog blijft laat ik de dekens er ook af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:32

Inderdaad erg sneu Lyn. Wel fijn dat hij weer bij jou terecht kan.

Gave fotooooooo's!

Hier ook alles flink wit vanmorgen.
De liefde tussen mijn ruin en merrie houdt nog steeds stand..... Mijn merrie doet hetzelfde als die van jou Olympia, ze slaat haar billen tegen zijn boeg. Ruin gedraagt zich als een serieuze hengt, bijt in haar hals, buik en als hij haar bestijgt pakt hij haar ook echt vast bij haar schoft :D . Merrie vindt het allemaal geweldig en ruin is ook helemaal blij.
Er stoppen zelfs fietsers om naar ze te kijken :o . Het lijkt vandaag al wel wat minder dan gister, dus waarschijnlijk is het vanaf morgen weer over. Vind het wel grappig om te zien dat mijn oudje zo goed in zijn vel zit!

Ik ben zo blij dat ik geen dekens meer gebruik *\o/* . Erg makkelijk! Zag vanmorgen dat er een winterkoninkje een nest heeft gemaakt in mijn longeerlijn.....
Afbeelding
Het lijkt mij niet echt een handige plek, maar we zullen zien wat er gaat gebeuren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:45

Ahh wat bijzonder!! <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:45

Haha ja dat is een goede plek. Bij ons hadden ze het vorig jaar in de wasmolen gemaakt die opgevouwen in de carport tegen het plafond hing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:59

Vind het ook wel sneu, want ik kom elke dag wel langs die plek. Hoop dat ik het niet teveel verstoor......

Oh Prairy, dat is ook een handige plek. Heb je het laten zitten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:05

Dat is idd wel een onhandige plek, maar ja weghalen is ook zo wat./

Hier een klein rondje achterlangs gedaan. Ze was 3/4 braaf en 1/4 'fris' :). Na een 'waarschuwende' snork kwam er een luchtsprong en daarna een kwartslag draai. Iemand die net haar paard uit de wei ging halen moest er wel om lachen :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:06

Wat mooi! Maar wat onhandig :')
Hier zit een duif in het open schuurtje waar we ons tuingereedschap zoals de grasmaaier hebben staan. Ook echt heel handig :+

Hier een gevoelig ruggetje, dus die staat nu met de vorst weer onder 200 gr en dan overdag regendeken of niks, is iedere keer weer kijken wat het beste is... Maar dan ben ik wel weer blij dat ze niet in pension staat en maar 1 optie heeft de hele dag

Haha lekker fris DF!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:06

Mijn man heeft hem helaas weggehaald zonder dat ik het wist... Want ja, zijn auto stond eronder (die staat ook weleens buiten onder een boom, wat is het verschil denk ik dan :roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:07

Hier druppelde het net iets dus ik had Jasmijn haar fleece vervangen door de regendeken, maar nu schijnt de zon weer.

Boon geeft luid en duidelijk aan dat er 'iets' gaat komen :D Het heeft alleen niks nodig, idg een wegvliegende kraai :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:08

Keertje extra BOE roepen? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:11

Zou ik normaliter wel doen, maar ze loopt achter niet helemaal lekker, dus dan wil ik geen gekke acties uitlokken vanuit het niets. Met 15 minuten stappen is het weer over en kan ze normaal draven en stukjes galopperen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:13

Wat een apart plek voor een nestje
Ik heb hier nog geen nestjes gezien, benieuwd of er weer zwaluwen komen dit jaar

Shet komt terug maar ik ga wel weer een plekje voor hem zoeken, Niet ideaal maar nu eerst naar huis en dan zien wij wel weer

Mooie foto`s Utopia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:23

Maartje_M schreef:
Wat mooi! Maar wat onhandig :')
Hier zit een duif in het open schuurtje waar we ons tuingereedschap zoals de grasmaaier hebben staan. Ook echt heel handig :+

Hier een gevoelig ruggetje, dus die staat nu met de vorst weer onder 200 gr en dan overdag regendeken of niks, is iedere keer weer kijken wat het beste is... Maar dan ben ik wel weer blij dat ze niet in pension staat en maar 1 optie heeft de hele dag

Haha lekker fris DF!

Dan zou ik ook zeker een deken op doen. In pension was het inderdaad echt niet grappig.

Jij hebt je beweging alweer gehad DF. Lekker zo'n fris paard.

Ik hoop wel dat het winterkoninkje een mooi nestje uitbroed. Vind het zulke schattige vogeltjes. ik doe gewoon extra voorzichtig als ik erbij in de buurt kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:26

Wij hebben ook echt heeeeel veel nestjes waaronder 1 onder de rand van de dakkapel.

We zijn nu de loader op aan het halen :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:27

Wauw Utopia wat waanzinnig mooi!

Haha ja [***] misschien bordje ophangen: niet geschikt voor minderjarige kijkers? ;-)
Onze ruin doet dat hele bijt gedrag ritueel ook.

Ben zo bang dat merrie kapot gaat :-(
Ze had zondag al een klap op haar pootje gehad. Beest nog nooit kreupel geweest en dan door deze onzin zeker wel. Zucht. Als de kruiden niet werken moeten we misschien maar eerder dan gepland een veulen doen. :=

Prairy mànnen :? :D :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:29

Hele mooie fotos Utopia, die steigerfoto is echt gaaf.

Jammer dat het nestje weg is, wij hadden vorig jaar een nestje in de schuur in de waterslang, ook heel bijzonder.

Wat balen van Boon DF.

Hier ook mix ruin/ merrie. Gelukkig nog geen dekkingen of een heel extreme hengstige merrie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:36

Ik zag het ook liever anders, maar met 24 kun je dat verwachten. Ik had het eerder aan de rechterkant verwacht omdat ze daar ooit een chip uit de sprong gehaald hebben.
Ik ga er ook geen onderzoek naar laten doen of foto's maken, ik rij haar met beleid zo lang het kan en daarna gaat ze met pensioen en zien we wel wie het het langste vol houd.
Missy heb ik tot haar 25e gereden en heeft toen nog 9 jaar rond gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:41

Olympia96 schreef:
Wauw Utopia wat waanzinnig mooi!

Haha ja [***] misschien bordje ophangen: niet geschikt voor minderjarige kijkers? ;-)
Onze ruin doet dat hele bijt gedrag ritueel ook.

Ben zo bang dat merrie kapot gaat :-(
Ze had zondag al een klap op haar pootje gehad. Beest nog nooit kreupel geweest en dan door deze onzin zeker wel. Zucht. Als de kruiden niet werken moeten we misschien maar eerder dan gepland een veulen doen. :=

Prairy mànnen :? :D :+

Kan me voorstellen dat als er gemept wordt het niet meer grappig is. Zoals ik het nu kan zien blijven beide hier gewoon heel :D . Dan heb ik er geen moeite mee.

Hi, hi, hi een bordje is een goed idee. Ons weiland grenst aan de tuin van de buren en dat zijn echt geen plattelandsmensen. Moest wel lachten toen merrie vlak voor buurman zijn neus lekker vies ging staan plassen (pissen :o ).
Buurman kon er ook wel om lachen en vroeg wat er aan de hand was :D ???

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:10

Lynn_nikita wat sneu! Hopelijk vind je snel een nieuw passend plekje voor de shet.

[***] bijzondere plek, hopelijk houdt het! Hier vandaag een nest eenden eieren gevonden op de composthoop

Df vervelend dat boon niet helemaal lekker loopt!

Balen van de merrie olympia, hopelijk valt het mee

Vanochtend hier niet wit gezien, maar vandaag uitgeslapen tot half 9 dus denk dat het toen al weg was.
Vandaag zijn maartje en mn schoonvader productief. Takken en boomstammen weg zagen. Zo een paar boomstammen naar de track rollen voor een slalom, de rest is brandhout voor de kachel.
Straks lekker lesgeven en daarna een kijker, morgenochtend ook weer. En misschien tussendoor nog iets met de 2 jarige doen.