Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:11

Oh Caily dat lijkt me ook naar! Een ongeluk zit echt in een klein hoekje blijkt maar weer als ik jullie verhalen zo lees.
Wij doen wat we kunnen maar het blijven dieren.
Het aparte is dat je soms ergens komt waar het een bij elkaar geraapt zooitje is, het spul van ellende bijna uit elkaar valt, prikkeldraad om de wei etc.
Daar gaat het dan gek genoeg altijd goed.

Zelf heb ik een stampmolen aversie. Al een keer een paard met het hoofd door een van de hekken gezien. Zat stroom op maar hoofd helemaal kapot. Andere keer een (ggk) hengst er uit gehaald die een plank van de omheining van de molen kapot had getrapt en daarbij zijn balzak gescheurd had. Ter plaatse verdoofd en geopereerd maar moest uiteindelijk gecastreerd worden.

Wij hebben jonge katjes op stal <3
Onze poes was volgens de DA te jong voor de sterilisatie actie die ze de eerste week van maart hadden. Nou dat was dus een grapje :=

Truedreams

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:15

Leuk! Jonge katjes **\O/**

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:18

@MizzMontana: foto !!

Ik heb hier het gras gemaaid... nu ja het onkruid. Ondanks dat 80% in de schaduw lag was het nog best warm %)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:53

We hebben ongeveer 0.6 hectare gemaaid en daar kwamen maar liefst 4 balen vanaf. := We wilden het gras niet langer laten staan, omdat het al zulk droog, stengelig spul was, maar er stond nog veel te weinig. Hebben we een goede snede, dan komen er 20 vierkante balen van een kleine hectare grond. Vanwege de droogte groeit er minder gras en krijgen de paarden een wat groter stuk om te voorkomen dat het land teveel te lijden heeft. In totaal hebben we bijna 2 hectare, excl. woonperceel.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:05

Ik zag volgende week in de voorspelling 12mm staan *\o/*
Hoop het zo, kan de bak eindelijk wat inklinken haha, zo alleen op de hoefslag longeren en stappen is toch niks.....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:09

Ik ga het hopen.
Vorige week gaf hij telkens regen aan maar niet 1 druppel gevallen.

Bij mijn schoonzusje 20 km verderop wel even geplensd.
Dus hoop volgende wek hier ook eindelijk eens.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:12

Jonge poesjes <3

Het mag weer gaan regenen als mijn hooi er af is en de mest er op ligt :j

Hier discussie met de man. Ik wil in mijn winter stuk een soort track maken. Ik gooi het nu dicht in de winter/voorjaar omdat er veel gras groeit, maar ik dacht misschien kan ik een track maken doe altijd open is. Maar dan wil ik hem ipv draad met een heg maken, naar dat wil hij dus niet -O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:00

Hier ook goede voorspellingen vanaf donderdag, kom maar door met die regen!

Maartje ik snap wel dat je met een heg mooier vindt. Kun je misschien beginnen met track van draad en dan kijken of het bevalt en dan door naar heg als het blijvend is?

Even snelle foto net op stal maar je ziet alleen de twee rode van de vier. Donker grijze en tijger grijze liggen op het donkere kleedje.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:06

Oh wat klein <3

Draad staat er nu. Misschien nog niet helemaal zoals ik het wil maar dat was ook een beetje een discussie := hij wil normaal juist alles groen en plant etc dus had niet verwacht dat hij nee zou zeggen :')
Ben nu de Paardenpodcast aan het luisteren over hoe je je paddock bij het landschap kunt betrekken, super interessant. Heb hem ook naar de man doorgestuurd :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:10

Kitteeeens <3

Jongens, ik vind dit niet leuk meer. Elke keer als ik dichter bij mijn spaardoel kom gaat er weer iets mis. Nu mag ik zo ongeveer 400,-€ aftikken voor mijn kapotte zitmaaier dat volgens mij gewoon een miskoop is geweest vorig jaar.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:27

Oooooh die kittens <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:50

Kittens zijn leuk. Moederpoes is trouwens ook leuk gekleurd.

@maartje: wat voor groene heg had je voor ogen. Want een draadje is natuurljk wel een stuk voordeliger als een haag planten én je moet iets hebben waar ze aan mogen eten (en wat zonder bescherming dus ook kaal gegeten zal worden). Dus veelal zul je alsnog een draadje moeten spannen.

@Merexa: balen en zondegeld. Je kunt natuurlijk het ding verkopen en een goede kopen. Kost nu even meer geld, maar zou op de langere termijn voordeliger moeten zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:51

en heggen knippen is rotwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:52

fokfanaat schreef:
en heggen knippen is rotwerk

Jep... Daar heb ik mijn elleboog mee verpest :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:52

Nou, met een accu-heggenschaar heb ik er een stuk minder problemen mee :) 100 mtr snoer uit rollen (en tig keer zelf doorknippen) is niet alles ;(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:53

hier een op benzine, maar dan nog zwaar rotwerk als je tig meter moet doen (en ook boven je macht)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:59

Maar die benzinedingen zijn van zichzelf ook zwaar. Zo'n accuding zal ongetwijfeld door minder dikke takken heen gaan, maar het gewicht is een lachertje. En dan doe ik het ook liever 2x per jaar zodat je niet zo diep hoeft.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:14

Idee is dat de paarden de heg knippen. Ik wil dus echt een paardvriendelijke heg

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:15

maar hoe zorge je dan dat ze niet de hele heg opeten, maar precies op het goed moment stoppen met eten.

bij ons is het te ver en teveel om met snoer te doen, en wij doen het ook 2 x per jaar

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:17

Merexa, balen is dat hè... kennen we allemaal wel denk ik, maar maakt het niet minder vervelend.. :(:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:40

Door hem toegankelijk te maken en af te sluiten wil ik het een beetje in de hand houden

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:41

Ik ben bang dat dat zo niet werkt. 1 struikje helemaal op en het volgende amper aangegeten. Tenminste zo iets zie ik dan voor me :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:46

Ik denk ook dat ze dat heel selectief gaan aanvreten. :+ Bij mij vreten ze altijd aan dingen waar ze niet aan mogen vreten en andersom. Zo hebben we jonge wilgenbomen geplant, maar deze zijn volledig geschild door de paarden... Terwijl we verse takken voor ze neerleggen en ze een groot weiland met gras tot hun beschikking hebben. Een draadje er omheen doet weinig. Ik denk dat het goed gaat als het de bedoeling zou zijn dat ze die bomen gingen opeten. :roll:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:04

De lindes zijn hier nu omheind met draad en daar heeft nog geen paard aangezeten terwijl ze midden in de weide staan en Elevada en cheetah er wel bij kunnen :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:26

Ik heb meidoorn rondom de wei staan en de jonge takken eten ze graag maar niet over de draad alleen de buitenzijde als ik ze in de wei zet. Dus helpen met snoeien doen ze hier voor geen meter. De oude takken eten de paarden niet.
Maar mijn meidoorn is minimaal 60 jaar oud naar het schijnt dus misschien niet het beste voorbeeld.