Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:53

rover_ schreef:
Fijn dat meegevallen is Fabster, hier weer de volle lading. Fijn dat hij de paddock in kan vannacht. Mooi dat je zo handig bent om laarzen voor hem te maken. Blijft hij er gewoon netjes vanaf?

Overdag wel, maar 's nachts bijt hij eraan. Mss irriteert het. Dat doet hij alleen bij zijn laars. Zijn sok laat hij gewoon met rust. Dus cannacht blijft t droog. Moet hijnzijn laars nog even aa. Maar hopelijk kan die morgen uit en dan alleen zijn sok aan. Kan de boel weer even ademen. Anders is het nog zeiknat van de condens.

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:34

Paddock panelen zijn wel duur zeg...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:04

Anke schreef:
Paddock panelen zijn wel duur zeg...

Heb je al eens in Duitsland gekeken?
Ik vind de prijzen nog meevallen eigenlijk ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:10

Wat zijn paddock panelen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:28

Ik heb een weidetent via Duitsland. Scheelde bijna de helft.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:02

Welke site? :$

Paddockpanelen zijn van die metalen hekken waarmee je bijv een roundpen, schuiltent of stal kan maken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:13

Heb idd in DL gekeken en wat een verschil!
Zelfs gratis verzenden ipv 150,-

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:37

Dat dan weer met niet maar heb verzendkosten gedeeld met de buurvrouw.

Zou ik moeten zoeken waar het was maar het kwam nu op zo'n 1500 euro en in Nederland minstens 2500 euro exclusief verzenden.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:35

Anke schreef:
Heb idd in DL gekeken en wat een verschil!
Zelfs gratis verzenden ipv 150,-

Nu ben ik wel benieuwd wat je ermee gaat doen?
Paddock of een round pen?
Ik twijfel of ik ze gebruik om een bestaande schuur op te splitsen, zodat ik dit kan gebruiken als inloopstal.

Als iemand het leuk vind om mee te denken...ik heb er ook een eigen topic voor gemaakt:

[VSW] Inloopstal met tussenwand, hoe?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:50

fabster fijn dat het beter gaat met Beau!

Leuke foto's van jullie weekend, die mac :D
Hoe groot is dat schimmeltje?

SVRL kun je een binnenhek zetten , paar meter van de weg af, dan kunnen ze niet meer paardje voeren en gaat de lol er vaak wel van af.
Plus bord er in dat je paard nu ziek is van dat voer.

Niwla van harte gefeliciteerd! Y)(^)
Herstellen kost tijd en je hoofd staat er gewoon ook niet naar.

Hier wel veel regen maar geen problemen.
Paarden krijgen al wintervacht dus voorlopig geen dekens.
Leg straks hooguit Blue een regendekentje op om hem in de winter enigsinds schoon te houden.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:16

Mag ik hier een vraag stellen. Jullie hebben vast ervaring.

Onze paddock blijkt lager te liggen dan omliggende wei. En het water blijft er nu in staan. Dus ik wil het aanvullen met zand. Niet persee om in te rijden, maar gewoon om droog te kunnen staan.
Welk zand hebben jullie, dat ook nog een beetje betaalbaar is?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:24

spatter schreef:
fabster fijn dat het beter gaat met Beau!

Leuke foto's van jullie weekend, die mac :D
Hoe groot is dat schimmeltje?

Het schimmeltje is 1,27m. Eigenlijk de pony van mijn dochter. Maar hij is robuust en ik ben licht, dus kan best voor een keer, vind ik zelf.

Vandaag voor t eerst weer op Caj gereden. Klein stukje maar. Even zien hoe het ging met haar hoef, maar dat ging goed. Hondjes mee en diehebben zich toch keurig gedragen! <3 . Het commando 'aan de kant' zit er ook goed in. Ook als het snel moet, omdat er een auto aan komt. Nog niet altijd aan de kant die ik dan wil, maar dat neem ik maar even voor lief. Kan nuet alles meteen hebben. Maar ik was supertrots!

Ook Sjaak nog even gepakt en dat ging ook goed en straks het schimmeltje weer even voor de kar. Dan ben ik weer bij voor vandaag... :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:54

Goeie vraag Prinnie, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Lekker bezig Fabster! Ideaal dat je hondjes zo goed luisteren.

Ik heb voor het eerst sinds de bevalling weer even tien minuutjes gereden. Wat heerlijk zeg. <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:00

Nu al, je was toch pas net bevallen, geen last van je bekken?
gaat alles goed met de kleine?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:03

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:07

Hij is morgen zes weken oud, dus het valt op zich mee. Al had ik zelf niet verwacht er zo snel al weer op te zitten. Met m'n bekken ging het goed! Wel uit voorzorg na 10 minuten braaf afgestapt, dat zal vast schelen.
Met de kleine gaat het erg goed! We beginnen een soort van ritme te ontwikkelen, dus ik heb nu soms weer even een uurtje voor mezelf, heerlijk!

Ik ga je topic even bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:01

Ik heb in eerste instantie een paddock laten aanleggen met IJsselmeerzand. Dit is erg grof zand en laat zeer goed water door. Mijn paddock is wel gedraineerd.

Binnenkort moet er zand bij in mijn paddock en nu wil ik graag wat fijner zand, zodat ik er misschien ook wat beter in kan rijden. Het huidige zand is eigenlijk te grof om lekker in te rijden. Alleen als het heel veel geregend heeft slaat hij een beetje dicht en dan gaat rijden prima, maar hij is vrij snel weer droog.

Ik laat jullie het weten als het geleverd is en wat het heeft gekost. Volgens mij wordt het iets van MC3 zand als ik de loonwerker goed heb begrepen. Ik laat er een vrachtwagen zand opgooien. Moet nog even vragen hoeveel kuub dat is.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:06

Onze paddock nu is gewoon zwart zand wat er al lag, maar ondanks dat het afloopt word het toch wel modderig in de winter met veel regen.

Hopenlijk gaan we voor volgende winter aan de gang met een soort geotextiel en een berg grind, en daaroverheen zand :j
Dan is het mooi gedraineerd en kan het water sneller weg, hopen dat het dan wel mooi droog blijft!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:06

Sorry , ik kan je niet helpen met zandverhalen, ik heb al erg droge zandgrond van nature uit, maar zou alleen ophogen voldoende zijn of moet je niet ook draineren?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:52

fabster interesse is vanwege Tika die nu voor 1.32 en achter 1.34 is maar nog steeds stilletjes door groeit ook al is het cm voor cm.
Ik hoop dat ze met 5 jaar dan op de 1.35 zit, maatje IJslander.

Niwla heerlijk hoor!
Ik moet zeggen dat ik na mijn keizerssnede ook binnen de 6 weken weer te paard zat maar natuurlijk onder niks geleden.

Lynn wat een snoepje <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:22

Ach Spatter, mijn man grapt altijd dat het net is alsof je als volwassene op een kinderfietsje zit. Vindt hij trouwens met alle ijslanders (Barney -de schimmel dus- verdenken we van kruising ijslander. Maar daar ga ik nog eens een DNA test voor doen. Als ik weer eens geld heb tenminste. Nu gaat alles naar de kosten asn Beau... :\ ). Mensen die ijslanders hebben of kennen, vinden dat t wel past. Dus ach...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:23

zoefie schreef:
Dierenarts is geweest, hoefbevangen wat stom dat ik dat gemist heb

He wat balen, sterkte!
Mijn vorige shet was chronisch hoefbevangen met een al vrij ernstige hoefbeenkanteling.
Uiteindelijk is hij toch nog zo goed geworden dat hij al dravend over het asfalt ging als een blij ei. Wel met speciaal beslag en zooltjes trouwens.
Werd sober gehouden op een zandpaddock, hooi en handje speciaal voer. Maar kon met graasmasker ongeveer 2uur per dag op de wei (de risico dagen niet of korter).
Ik heb er lang moeite mee gehad maar hij vond het prima, genoot volop van die 2uur.
Ik heb nu een HB gevoelige (1x lichtjes geweest) en die gaat 3 kwart jaar met graasmasker de wei op (van 09.00-18.00) en verder hooi en zandpaddock.
Die staat zonder beslag.

joyce B schreef:
Hier slecht nacht gehad door benauwde dochter. Benauwd en regrlmatig overstuur door buikpijn/buikkramp o.a. bij ademen en hoesten, steeds puffen om de twee uur en toe toch maar om 4:00 dokterswacht gebeld waar ik 5:15 terecht kon... Mocht veel hogere dosering pufjes in 1x gaan geven en prednison meegekregen. Iets na 6 uur weer thuis. Hopen dat de komende nacht beter door komen. Pfff... lekker, astmatisch reagerende kinderen....

Ai wat vervelend. Sterkte! Is ze inmiddels weer wat opgeknapt?

Iemand ervaring met beo band voor de wei?

Ik lees even mee mbt een zandpaddock.
Mijn paddock gaat straks deels bestraat worden en verder gewoon over in grond (zandgrond).
Maar zit toch te twijfelen om te draineren en zand te maken,al hangt dat beetje vd kosten af ivm andere verbouwingen.
Anders kijk ik het 1 winter aan en kan het dan alsnog doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:42

Vanavond onze hond van 10 met spoed naar de dierenarts gebracht, maag was gedraaid. Ze is geopereerd, maag kleurde gelukkig terug roze nadat ze verdraaid werd. Dierenarts heeft wel de milt weggenomen en de maag aan de buikwand vastgehecht. Wordt bang afwachten of ze de nacht overleeft.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:49

Wat een naar bericht. Sterkte komende nacht.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:49

Heel veel beterschap voor jullie hond