zoefie schreef:Dierenarts is geweest, hoefbevangen wat stom dat ik dat gemist heb
He wat balen, sterkte!
Mijn vorige shet was chronisch hoefbevangen met een al vrij ernstige hoefbeenkanteling.
Uiteindelijk is hij toch nog zo goed geworden dat hij al dravend over het asfalt ging als een blij ei. Wel met speciaal beslag en zooltjes trouwens.
Werd sober gehouden op een zandpaddock, hooi en handje speciaal voer. Maar kon met graasmasker ongeveer 2uur per dag op de wei (de risico dagen niet of korter).
Ik heb er lang moeite mee gehad maar hij vond het prima, genoot volop van die 2uur.
Ik heb nu een HB gevoelige (1x lichtjes geweest) en die gaat 3 kwart jaar met graasmasker de wei op (van 09.00-18.00) en verder hooi en zandpaddock.
Die staat zonder beslag.
joyce B schreef:Hier slecht nacht gehad door benauwde dochter. Benauwd en regrlmatig overstuur door buikpijn/buikkramp o.a. bij ademen en hoesten, steeds puffen om de twee uur en toe toch maar om 4:00 dokterswacht gebeld waar ik 5:15 terecht kon... Mocht veel hogere dosering pufjes in 1x gaan geven en prednison meegekregen. Iets na 6 uur weer thuis. Hopen dat de komende nacht beter door komen. Pfff... lekker, astmatisch reagerende kinderen....
Ai wat vervelend. Sterkte! Is ze inmiddels weer wat opgeknapt?
Iemand ervaring met beo band voor de wei?
Ik lees even mee mbt een zandpaddock.
Mijn paddock gaat straks deels bestraat worden en verder gewoon over in grond (zandgrond).
Maar zit toch te twijfelen om te draineren en zand te maken,al hangt dat beetje vd kosten af ivm andere verbouwingen.
Anders kijk ik het 1 winter aan en kan het dan alsnog doen.