Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:14

Hahaha Spatter _O-

Hier komt de hoefsmid elke 3 maanden. Alleen bij de shet zit er wel eens 6 maanden tussen, vooral in de winter groeien haar hoeven een stuk minder hard.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:56

Zag nieuw paard (gra-Fjord?) mooi hoor en dan een trotse Dunya :D

Hier komt de hoefsmid zo'n 2x per jaar even check up,de rest houd ik zelf bij zolang dat gaat.

Hier momenteel flink onweer,met bakjes komt het naar beneden,jongens paddock arrest.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:59

Vandaag de les af moeten zeggen. Regen nog daar en toe. Echter met onweer laat ik het niet doorgaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:03

Hoefsmid. Voor ijzers rondom 12 weken. Ligt er een beetje aan. Tot nu toe kwamen ze er bijna nieuw weer vanaf.
Bekappen doe ik zelf.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:06

Mijn klein hummeltje:
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:13

Aah wat een drollie Anke.

Hoefsmid komt hier om de 3 maand ofzo??
Mijn paard heeft een stijl en een platvoet.
Tussendoor vijl ik zelf het nodige weg.
Maar soms wacht ik net te lang en dan laat ik de hoefsmid de boel weer netjes maken.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:13

Wat een moppie Anke! <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:14

Aahh mooi in de krul al! :P :') Superlief ding!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:20

Anke <3
Was er eigenlijk al een naam of had ik die gemist?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:43

Anke zooo lief <3

Mooie fjord en een knappe haf voorbij zien komen. Iedereen met een nieuwe liefde gefeliciteerd!

Hoefsmid komt hier elke 10 tot 12 weken. Dat is de tijd die de ruin nodig heeft om zijn ijzers af te slijten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:50

Och Anke <3

Ik vind het nu wel heel moeilijk om bij mijn ouders te zitten en zo mijn vriend met de paarden eigenlijk "in de steek" te laten. We hadden zaterdag een gesprek gehad en het ging daarna eigenlijk weer gewoon heel normaal in huis, maar zondag stortte ik volledig in. Echt een super depressieve manische episode.

Gelukkig kan ik hier tot rust komen zonder dat ik echt alleen ben en mag ik zelfs lekker op het nieuwe paard van een man waar ik een paard voor heb verzorgd (jaren geleden) rijden. Niet te vergeten dat mijn ouders een 10 weken oude poedel hebben en een nog een nest pups van 4 weken oud dus als bonus nog puppieliefde :j

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:51

Wat een droppie Anke!

En ik vergeet helemaal op de fjord te reageren, wat een plaatje!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:57

Mijn god, Spatter, actief nachtleven heb jij ;)

Hier de smid om de 10 weken, maar doe ze zelf ook, dus elke 2 wkn worden ze wel bijgewerkt.

Hier vanmorgen goed geplenst. Halve bak onder water, maar inmiddels al bijna opgedroogd.

Kinderfeestje weer overleefd. Op een tand door de lip en een kotser na, is alles goed gegaan (trampoline springen en bowlen).

Triest verhaal van James, maar goed dat Nick op je pad is gekomen. Op het water na, hoop ik ooit ook nog zo gezellig met mijn paarden te zijn. Heel mooi! Die van mij komt echt niet in de buurt van water! :=

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:02

Zoiets moet je ook nooit zeggen: " mijn paard heeft nooit wat". Zaterdag begon ze wat te hoesten... Soort van foene Griek gegeven... Zondag werd het erger.... Ik dacht dat het door het hooi kwam....dus hooi nader bestudeerd..( mijn man had die baal net geopend)..... Er zat idd wat schimmel in... Hup nieuwe baal open gemaakt.... Helemaal onder de schimmel. Hysterisch de Hooiboer gebeld... Want nu heb ik geen hooi meer. Niks aan het handje... Nieuwe balen gekregen.... ( kleintjes... Wil die grote niet meer) Maar mijn Ikja bleef hoesten. Vanmorgen besloten dat ik de DA maar ging bellen... Die kwam om half 8 vanavond.... Virale luchtweg ontsteking, moest er minstens al een week zitten... Longen helemaal vol. Hoe is het mogelijk... Dat ze pas zaterdag is gaan hoesten... Toont ook niet ziek... Alleen ik zag dat ze vanmorgen ook wat mat was... Mijn man vond dat ik t nog maar even aan moest kijken....nu een bult medicijnen antibiotica en rispalin... Als ik het goed heb?

Nou luister ik daar nooit ( meer) naar, want al vele malen is gebleken dat ik dan toch goed zat met mijn gevoel. Gelukkig dat ik vanmiddag ook mijn rijmaatje afgezegd had... Ik durfde het niet aan.

Ik heb nog leuke foto's voorbij zien komen... Sterkte azmay... Wel belangrijk dat je tijdig hulp zoekt...
Ojajoh... Ook sterkte en verder iedereen die ik gemist heb.... Ik heb nl niet alles gelezen...( ZOOveel)

Mijn merrie moet echt elke 6 weken in de zomer.... Met mazzel red ik 7...
Vanmorgen had Luna haar verjaardagspartijtje... Ze is vandaag 3 geworden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 13-06-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:09

Monmaster, beterschap met je paardje :(

Anke, wat een leukerd :D

Azmay, sterkte met je moeilijke tijd.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:22

Dankjewel chasey... Baal echt enorm... Zit maar te denken hoe ze dit nou toch opgelopen kan hebben....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:26

Daar kom je denk ik niet achter. Zo kan een dier of mens zomaar een bacterie of virus oplopen. Beterschap!

Vorig winter had James een longontsteking opgelopen, weet ook niet waardoor. Hij begon ook met hoesten en hij was er heel erg ziek van en werd ook heel mager.
Ik moet eerlijk zeggen dat hij na die longontsteking niet meer de oude is geweest qua lichamelijke conditie. Ik vraag me ook wel eens af of dat misschien in verband staat met zijn dood, maar daar kom ik natuurlijk nooit achter. Hij heeft daartussen wel weer een goede zomer gehad.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:16

Oei schrikken zeg. Ik zeg dingen ook liever niet hardop. Vaak gebeurt het dan vlak erna. Bah!

Oh puppy's dat geeft wel een positieve boost!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:18

Tinky12 schreef:
Anke <3
Was er eigenlijk al een naam of had ik die gemist?

IH's Spots Joyride *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:06

Pfff, dit zijn altijd van die tijden..... Mij te vroeg. Maar vooruit maar. Man moet vroeg weg, dus hij krijgt dochter niet naar school. Hopelijk nog een beerje aardig weer, want ik wil gaan rijden. Heb gisteren een zebra vliegenuitrijdeken besteld bij agradi. Ben heen benieuwd. Ging niet goed bij de bestelling, dus hoop dat het wel goed gaat. Hij is wel betaald. Heb al de klantenservice gemaild.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:22

Fab...met Agradi gaat vaak wel goed via klantenservice is mijn ervaring :)
En vroeg??Och...relatief hoor...was voor mij weer een uur of 4 :P

Mooie naam Anke...wat wordt de roepnaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:26

Mogguh dames!

Wat een gave fjord zie ik voorbij komen! En ook Chasey een nieuwe kanjer, fijn dat het meteen zo goed klikt.

Oei monmaster, dat is schrikken. Het is nooit leuk als dieren ziek zijn. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Hier gisternacht hooguit 7 mm regen, verder droog en bewolkt. Beetje somber weer. Ik ben thuis..... Gister mocht ik weer naar het ziekenhuis (in dec 2015 ook) voor het "door bewegen" van mijn schouder onder narcose. Helaas zaten er weer littekenweefsel en verklevingen in mijn schouder, die worden dan door de chirurg losgetrokken. Nu een paar dagen rustig aan. Saaaaaai :Z .

Met nieuwe merrie gaat het goed, nou ja, ik heb nog een paar keer een ritje met haar gemaakt in de trailer en haar thuis weer uitgeladen. Zondag ben ik naar de manege gereden, daar uitgeladen, even gereden, ging allemaal super, maar mevrouw weigerde met elke vezel in haar lijf om weer in de trailer te stappen....... Na een tijdje ben ik maar met haar naar huis gelopen (500 mtr :D ). Ik ga volgende week wel weer even kijken of het lukt en dan moet ik toch maar iets langer met haar in en uitladen op eigen terrein.

En toen was ze moe:

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:37

Is ook indrukwekkend.

Joy en de ander Queen.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:04

[***], wat een leuke witte benen (en lief koppie) heeft je nieuwe.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:07

Ook goedemorgen,
Voor mij iets minder vroeg vandaag 6:45, ipv 6:00)!medicijnen doen het goed.
Waar k eigenlijk nog het meest van schrok, was dat de dierenarts zei dat het al minstens een week aan de gang was, en mijn merrie totaal geen tekenen heeft afgegeven tot zaterdag een paar kuchjes...
Ik zat al te denken.... Moet zowat zelf elke dag maar temperaturen , stethoscoop kopen en luisteren...
Afbeelding
Gisteravond voordat ik ging slapen dit tafreel.

Lastig, Trailerladen, was jij blij dat het te lopen was.....
Leuke naam Anke ......
Tinky.... Je maakt lange dagen....
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 14-06-16 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt