Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Dat soort modernismen doen paarden al helemaal niet aan; hooi moet bruin zijn, want bruin is zoet en dát is lekker
Caily schreef:Hmmm... die kimblewick klinkt nog wel passend voor mn ruin misschien. Ben alleen zo'n mietje met dingen veranderenkan dan haast niet meer objectief voelen
Stoere noah!
Ben benieuwd of jouw vermoeden dat metacam wat doet, verder doorzet karev.
Ik zou ook voor het rechter hooi gaan en mijn paarden heb niks te willen wat dat betreft
Dank voor het duimen dames. Het heeft geholpen, in de zin dat de bal nu weer bij mij ligt. Weet niet zo goed wat ik moet, zijn er onder jullie misschien mensen die hun objectieve mening willen geven? Mag ik die vannacht een pb sturen? (Ik ben nu werken)
Hilary schreef:[ [url=m/qpiJ2O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wMiHuN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elke dag zijn we weer blij met onze paddock, nog steeds droog![]()
De paddock is nu nog in twee stukken verdeeld; deze maand halen we de middendraden weg. Op de eerste foto het achterste deel van de paddock. Links de shet (van sakvis hier op bokt) en mijn Quarter, rechts is mijn Welsh ondergedoken in de hooibak. De KWPN'er staat de fotograaf (ook sakvis) te stalken, dus die staat niet op de foto. Ik kan erg goed mestballetjes vissen en in de emmer mikken
Links naast de shet is de doorgang naar het stoepje en een van de schuilstallen. Achter mijn Welsh is een van de doorgangen naar de track. Het weitje tot aan de linkerboom mogen we gebruiken, maar hebben we dit jaar niet gebruikt (gras te veel...). Het land daarachter is van de koeienbuurman.
Op de onderste foto de andere helft van de paddock, met de meer gebruikte uitgang naar de track. Daar willen we als het droger is tapijt in de doorgang leggen. Ook het 'hek' aan de rechterkant wordt tzt vervangen. Het staat nu nog, maar het is verboden er tegenaan te duwen (zit een stroomdraadje tegenaan, dus de paarden blijven er wel vanaf).
Het stuk track richting de bomenrand is donderdag gesleept met een pallet en sakvis als 'trekpaard'; daarna hebben we 'm afgesloten zodat die vlak kan opvriezen. Ze kunnen nu nog rechtsaf de track op, daar is het relatief droog.
Tussen de paddock en de track zit nog een prachtige (maar niet geplande) vijver; daar wil het water niet zo goed meer zakken. Komend voorjaar laten we een geul graven in het groene tussenstrookje, zodat we dat als buffer kunnen gebruiken en evt. een dompelpomp in kunnen hangen. Als je door de vijver naar links plonst, kom je bij de andere paddockdoorgang.
De palletboxen staan trouwens een stukje ingegraven, anders hangt de shet zich op (want dat sprietje op de bodem is écht het allerlekkerst)