Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:12

Hahaha toch nog iemand blij met de sneeuw!
Caily succes als het nog nodig is.

Er zit (nog) geen dakgoot aan de schuilstal. Die grote opvangbakkken voor water staan wel op mijn to do lijstje maar nog niet bovenaan. Kan nog wel een jaar of 2 duren ben ik bang.
Heb nog even voor jullie gekeken en de onderste planken zitten in een metalen gleuf. Hout rust dus niet direct op de stenen. Rot ben ik niet bang voor, we maken alles 2x per dag schoon en er komt toch geen stro in. Ben net een paar uur zoet geweest met het leggen van een 6,5 cm dikke rubber vloer dus daar wil ik nog even van genieten. Paarden zijn al wel heel nieuwschierig naar wat we aan het doen zijn en waar dat grote hok voor is. Ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden.

Las trouwens nog dat iemand op zoek is naar grote slowfeeder netten. Als je dat als zoekterm ingeeft op marktplaats krijg je een gigalijst van voornamelijk bedrijven. Ze bieden wel veel dezelfde aan maar zo zie je ook gelijk wie het goedkoopst is . Ik heb 3 netten van 1,20 breed besteld die in prijs variëren van 17,95 tot 22,50. Raad eens waar ik ze besteld heb???
Alleen een beetje jammer dat ze er nog niet zijn.

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:17

Ja ik maak het flesje leeg kristel. Twijfel alleen nog Hoe. Nu 2 x volledige dosis gehad.

Kan nu doorgaan op volle dosis. Of onderhoud dosis voor de helft van het gewicht.
Geen advies over gehad van de da

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:18

Dan geef je morgen nog even volle dosis en bel je maandag even voor advies. :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:30

Kan ook idd. Zoveel zit er niet in een flesje. Denk dat ik hem gewoon op volle dosis op maak. Geeft het reeelste beeld

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:33

Ja die van 1.20 waren tijdelijk niet meer leverbaar. Erg jammer.

Vandaag zoektocht naar hooi. Pfff...viel nog niet mee. Vooral openmaken was een issue.
Uiteindelijk drie soorten gezien en de beste een deal mee gesloten
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:40

@anke: ik gok dat onze keus op de rechtse valt, maar dat paarden waarschijnlijk de linkse het lekkerst vinden :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:52

Vaak zo hè. Wat wij prachtig vinden hoeven ze niet. En dat wat wij liefst op de mest bult gooien vreten ze op haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:54

Net kinderen in Jamin ... :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:55

Al is het middelste ook "lekker vezelrijk" of "echt kruidenhooi"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:00

Dat soort modernismen doen paarden al helemaal niet aan; hooi moet bruin zijn, want bruin is zoet en dát is lekker :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:01

"echt kruidenhooi", met zuring. Bij ons knikkeren ze die uit de palletboxen, of gaan onze oudere merries (17 en 20) er met een uitgestreken gezicht op staan kauwen; "kijk eens hoe sielug wij zijn, we krijgen alleen stomme stengels te eten". Dat denken ze vast niet, maar zo kijken ze wel.

DubbelDun schreef:
Dat soort modernismen doen paarden al helemaal niet aan; hooi moet bruin zijn, want bruin is zoet en dát is lekker :D

De daarna geproduceerde mesthopen zijn meestal minder lekker }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:04

Daar zitten zij ook niet (meer) mee :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:13

Hmmm... die kimblewick klinkt nog wel passend voor mn ruin misschien. Ben alleen zo'n mietje met dingen veranderen := kan dan haast niet meer objectief voelen

Stoere noah!

Ben benieuwd of jouw vermoeden dat metacam wat doet, verder doorzet karev.

Ik zou ook voor het rechter hooi gaan en mijn paarden heb niks te willen wat dat betreft :D

Dank voor het duimen dames. Het heeft geholpen, in de zin dat de bal nu weer bij mij ligt. Weet niet zo goed wat ik moet, zijn er onder jullie misschien mensen die hun objectieve mening willen geven? Mag ik die vannacht een pb sturen? (Ik ben nu werken)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:16

Ik vind het ook altijd wel fijn als de ballen bij mij liggen :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:21

Hahaha..

Ja het is het rechterhooi geworden. Het linker zag er niet slecht uit. Rook echter wel heel muf.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:24

palousa_boy schreef:
Ik vind het ook altijd wel fijn als de ballen bij mij liggen :+

_O- sorry, ik zag het even voor me :')

Caily, ik heb geen idee waar het over gaat, maar pb'en mag altijd :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:25

Caily schreef:
Hmmm... die kimblewick klinkt nog wel passend voor mn ruin misschien. Ben alleen zo'n mietje met dingen veranderen := kan dan haast niet meer objectief voelen

Stoere noah!

Ben benieuwd of jouw vermoeden dat metacam wat doet, verder doorzet karev.

Ik zou ook voor het rechter hooi gaan en mijn paarden heb niks te willen wat dat betreft :D

Dank voor het duimen dames. Het heeft geholpen, in de zin dat de bal nu weer bij mij ligt. Weet niet zo goed wat ik moet, zijn er onder jullie misschien mensen die hun objectieve mening willen geven? Mag ik die vannacht een pb sturen? (Ik ben nu werken)

Heb even gemist waarover je een mening nodig hebt maar wil je met alle liefde de mijne geven hoor. Stuur maar een pb.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:35

Ja hoor caily stuur maar!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:37

Pb"en mag natuurlijk altijd. Ik heb een blaasontsteking dus ben toch heel veel wakker. Althans als het weer zo'n nacht wordt als vannacht.

Hooi jacht, ik vind het elke keer weer een drama. Fijn dat het toch gelukt is!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:46

Afbeelding

Afbeelding

Elke dag zijn we weer blij met onze paddock, nog steeds droog +:)+

De paddock is nu nog in twee stukken verdeeld; deze maand halen we de middendraden weg. Op de eerste foto het achterste deel van de paddock. Links de shet (van sakvis hier op bokt) en mijn Quarter, rechts is mijn Welsh ondergedoken in de hooibak. De KWPN'er staat de fotograaf (ook sakvis) te stalken, dus die staat niet op de foto. Ik kan erg goed mestballetjes vissen en in de emmer mikken :+
Links naast de shet is de doorgang naar het stoepje en een van de schuilstallen. Achter mijn Welsh is een van de doorgangen naar de track. Het weitje tot aan de linkerboom mogen we gebruiken, maar hebben we dit jaar niet gebruikt (gras te veel...). Het land daarachter is van de koeienbuurman.

Op de onderste foto de andere helft van de paddock, met de meer gebruikte uitgang naar de track. Daar willen we als het droger is tapijt in de doorgang leggen. Ook het 'hek' aan de rechterkant wordt tzt vervangen. Het staat nu nog, maar het is verboden er tegenaan te duwen (zit een stroomdraadje tegenaan, dus de paarden blijven er wel vanaf).
Het stuk track richting de bomenrand is donderdag gesleept met een pallet en sakvis als 'trekpaard'; daarna hebben we 'm afgesloten zodat die vlak kan opvriezen. Ze kunnen nu nog rechtsaf de track op, daar is het relatief droog.
Tussen de paddock en de track zit nog een prachtige (maar niet geplande) vijver; daar wil het water niet zo goed meer zakken. Komend voorjaar laten we een geul graven in het groene tussenstrookje, zodat we dat als buffer kunnen gebruiken en evt. een dompelpomp in kunnen hangen. Als je door de vijver naar links plonst, kom je bij de andere paddockdoorgang.

De palletboxen staan trouwens een stukje ingegraven, anders hangt de shet zich op (want dat sprietje op de bodem is écht het allerlekkerst :+ )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:59

caily wil best helpen als je denkt dat ik dat kan.

ziet er goed uit hilary!

hooi, ik was ook voor het rechtse gegaan
links ziet er ouder uit en de middelste zit onkruid in en dat geeft alleen maar veel rommel

leuke pret sneeuw foto's langs zien komen :brr: van solleke

hier nog steeds droog en koud :brr:

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:00

Ik heb ook de luxe van de pony aan huis.
Na wat omwegen, maar hij staat nu 3 meter bij mij vandaan. Over een half jaar weer iets (150m) verder :o
We zitten nu tussen 2 huizen in en dus in de luxe schuur van mijn schoonmoeder, de grond is ook van haar, maar we hopen in de loop der tijd ons bouwkavel te vergroten met een extra stukje land.

Vandaag wel een voor en een nadeel ondervonden, ben nl geveld door de buikgriep. Helaas wil min schoonmoeder eigenlijk niets bij de paardjes (1 van haar dochter, die ver weg woont) doen, dus ik met kramp en alle bibbers toch de paardjes eten gegeven. Normaal zou ik dit ook aan mijn vriendje kunnen overlaten, maar die zit nu net off shore.
Voordeel was wel, dat toen het m'n broek in liep, ik snel bij de wc was. Kindertjes keken wel raar, jongste net zindelijk, kwam wel even kjjken of het echt zo was _/-\o_
Gelukkig gaat het nu wel een stuk beter, maar was wel even een baal momentje.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:03

hypos beterschap :(:) dat is wel waardeloos.
Bij mij helpt chocolade als ik buikgriep heb en cola schijnt ook goed te zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:06

Ja dat is het nadeel van paardjes aan huis en eigenaar zijn. Ziek of niet, voeren en verzorgen moet gebeuren.
Paddock ziet er super goed uit!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:18

Hilary schreef:
[ [url=m/qpiJ2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wMiHuN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elke dag zijn we weer blij met onze paddock, nog steeds droog +:)+

De paddock is nu nog in twee stukken verdeeld; deze maand halen we de middendraden weg. Op de eerste foto het achterste deel van de paddock. Links de shet (van sakvis hier op bokt) en mijn Quarter, rechts is mijn Welsh ondergedoken in de hooibak. De KWPN'er staat de fotograaf (ook sakvis) te stalken, dus die staat niet op de foto. Ik kan erg goed mestballetjes vissen en in de emmer mikken :+
Links naast de shet is de doorgang naar het stoepje en een van de schuilstallen. Achter mijn Welsh is een van de doorgangen naar de track. Het weitje tot aan de linkerboom mogen we gebruiken, maar hebben we dit jaar niet gebruikt (gras te veel...). Het land daarachter is van de koeienbuurman.

Op de onderste foto de andere helft van de paddock, met de meer gebruikte uitgang naar de track. Daar willen we als het droger is tapijt in de doorgang leggen. Ook het 'hek' aan de rechterkant wordt tzt vervangen. Het staat nu nog, maar het is verboden er tegenaan te duwen (zit een stroomdraadje tegenaan, dus de paarden blijven er wel vanaf).
Het stuk track richting de bomenrand is donderdag gesleept met een pallet en sakvis als 'trekpaard'; daarna hebben we 'm afgesloten zodat die vlak kan opvriezen. Ze kunnen nu nog rechtsaf de track op, daar is het relatief droog.
Tussen de paddock en de track zit nog een prachtige (maar niet geplande) vijver; daar wil het water niet zo goed meer zakken. Komend voorjaar laten we een geul graven in het groene tussenstrookje, zodat we dat als buffer kunnen gebruiken en evt. een dompelpomp in kunnen hangen. Als je door de vijver naar links plonst, kom je bij de andere paddockdoorgang.

De palletboxen staan trouwens een stukje ingegraven, anders hangt de shet zich op (want dat sprietje op de bodem is écht het allerlekkerst :+ )

Mag ik vragen hoe je de paddocks zo droog hebt gehouden? Hoe hebben jullie de opbouw gedaan?