Wendy schreef:@koeke: het punt is dat de grond zelf genoeg voedingsstoffen bevat, maar dat het gras daar niks aan heeft omdat het gehalte organische stof en bodemleven te laag zijn. De oplossing van het BLCC (drijfmest en kunstmest) vond ik niet logisch, omdat je daarmee het probleem niet oplost (google maar eens op de effecten van het injecteren van drijfmest). Het wordt dus organische mest; stalmest of korrels. Handigste oplossing is natuurlijk een boer vinden die stalmest heeft van zijn koeien, maar die zijn zeldzaam vrees ik.
Bedankt! Hier komt al jaren geen drijfmest meer op het land. Wel eigen mesthoop. Zou graag ook stalmest van koeien erop hebben, maar de enige boer hier in de buurt die dat nog heeft gebruikt het maar al te graag zelf. Wat komt er bij jullie nu op dan? Gedroogde koemestkorrels of zo?
Zie allemaal stoere trekkers! Hoe doen jullie dat met aankoppelen van al die apparaten? Want dat vond ik bij een grote trekker een drama. Kubota gaat dat gelukkig een stuk makkelijker.