Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:karev schreef:Oprekken dus. En hoe lang laat je ze zo staat/hangen
Ik gebruik het op die manier om te voeren (minder viezigheid en niet teveel spanning op de balk waar alles aan vast zit), en ga gewoon zo door totdat het vullen makkelijk gaat. Kan inderdaad even duren, maar paarden kunnen er meteen uit eten.
DubbelDun schreef:Handig idee en een stuk goedkoper als die ruiven voor bollen. Qua net zou ik de kleinste maas nemen en het dikste materiaal. Heb je het langst plezier van.
Fortuna22 schreef:Interessant! Blijft dat goed liggen dan?
Story schreef:Hammeke schreef:Heeft iemand hier een voorbeeld van een rooster/frame dat in zo'n witte IBC container bevestigd is?
Ik heb nu hooinetten in zakvorm in onze bakken liggen en die maken we 'dicht' met musketonhaken, probleem is dat ze altijd wel een groot gat vinden om hooi uit te trekken. Met als gevolg dat alles nog elke keer vol hooi ligt.
Dus wil ik zo'n frame voorzien met net in gespannen zodat het toch makkelijk te vullen is en de paarden geen gaten meer vinden om grote plukken uit te trekken.
Ik ben begonnen met dit frame:
[ [url=m/oUoCRw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FF5mlb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels een ander net erin, sterker en kleinere maas (3x3cm) en ik heb het frame wat verzwaard.
En in plaats van dat ik het touw bovenin vastmaak heb ik nu elastieken wat het frame naar beneden houdt. Dit werkt beter.
Dit is mijn frame nu, in mijn kanarie gele bak
[ [url=m/xEF1CD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fortuna22 schreef:Ik ga kijken tamary, bedankt!
Die slowfeeders gebruik al een paar jaar in de stallen ralphtdw, ik ben er nog steeds erg tevreden over!
ralphtdw schreef:Oke mooi zo En vond de prijzen erg meevallen. Meeste kosten het dubbele