Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:00

Janet-nog-iets heet die bokker volgens mij :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:07

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:12

Aha , 35 dus ! Ik dacht 75 als ik had moeten gokken , maar ik wist dat dat hem niet helemaal was :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:50

Dat is ook nog een keer mijn wens... Misschien komt het wel sneller dan gepland, wij moeten ook het huis uit. Alleen zo'n mooie boerderij met een beetje land is nog niet te betalen :D

Het wordt weer slecht weer morgen zag ik op buienradar. Helaas kunnen we van het weekend pas beginnen met de schuilgelegenheid maken.
Het pad houdt het hier wonderbaarlijk goed. Ook hebben we een extra hooggelegen weilandje erbij kunnen huren. De paarden staan gelukkig altijd droog en hebben weer een beetje gras.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:15

dromen moet je blijven houden he. :D

ik ben ook erg blij met mijn knollies thuis,zeker als je de gemiddelde pension stal bekijkt. -O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:06

http://www.immobilien-hobrecht.de/immob ... mmo-54.php
En nog een linkje

In het geval van loterijmiljoenen zoek ik wel iets op waar het permanent boven nul is, en met zo min mogelijk (slag)regens...als dat groene gif is toch slecht voor de paarden, dus wie heeft er een mooi groot weiland nodig?? :+
En wanneer de mogelijkheid bestaat is Duitsland ook een goede optie...Ron spreekt vloeiend Duits

*edit* http://www.immobilien-hobrecht.de/immob ... 8-1087.php Ik heb de centen niet, maar anders.... <3
ietjs goedkoper... http://www.immobilien-hobrecht.de/immob ... 8-1086.php

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:15

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:32

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:35

Voor wie Google Earth heeft: het ligt in de Languedoc tussen de plaatsen Colombiers, Montady en Poilhes...het is goed te zien en het zou een irrigatiemeertje moeten zijn. Op de Google foto kurkjedroog... het is daar niet het leukste landscghap van Frankrijk...beetje plat en polderachtig. Op de Street View foto zie je wel een beetje water in het midden staan... kennelijk opname uit wintertijd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:46

Vandaar die vorm :)
@Delphi2 : die stallen zijn idd heel mooi zo.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:49

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:52

@BZ: keep on dreaming... of .. gewoon de stoute schoenen aantrekken :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:08

Voor Duitse huizen heb ik niet zo heel stoute schoenen nodig...Spanje is inderdaad een kwestie van "keep on dreaming" Maar wanneer je naar buiten kijkt en je ziet de smerige koude regen, die straks ongetwijfelt in sneeuw veranderd en de hele boel wederom onbegaanbaar maakt...dan wil je wel eens even mijmeren boven de foto van dat stapeltje witte schoenendozen in een dor landschap...ahhhh :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:15

Ik zou 's winters wel in Spanje willen wonen (of een ander warm land waar ik de taal wel versta :D ) , maar 's zomers doe je mij er echt geen plezier mee, dan zijn de Hollandse zomers mij al warm genoeg :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:41

Hoe afgezaagd het ook moge klinken...daar is het anders warm...droger, dat kleffe is wat ons hier nekt.
Ik verta overigens geen Spaans, Frans gaat nog wel... Duits en Engels is stukken beter .....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:50

@BZ: ik ben er vaak genoeg geweest om te weten dat het mij nog steeds té warm is, hoe droog het ook moge zijn :D
Jij hebt zeker nog geen opvliegers :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:31

nooit gehad ook Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:54

Komt nog wel ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:55

hihi wij dromen ook lekker hier.
en gaan in januari een weekje kijken of het echt wat voor ons is en of de bank interesse in ons heeft :o
maar goed ik heb het over noorwegen en zelfde klimaat als hier, iets kouder en ligt hoger dus minder nat op de bodem maar verder wel gewoon regen.
maar volgens mij heb je regen ook nodig hoor want anders hebben de paardjes geen gras.

en spanje vind ik te warm.
nu is het leuk maar zomers is het niet.
ik vind het helemaal niets... maar ja is mijn mening.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:56

Het weer in Andalucia lijkt me ook niet echt ideaal..

Duitsland lijkt me de meest betaalbare optie. Is ook handig dat ik de taal spreek:)
Weet een van jullie misschien of Belgie financieel gezien ook interessant is? Of is dat alleen het franstalige gedeelte?

En is zelf bouwen (simpel huis, geen villa ofzo) eigenlijk goedkoper?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:57

@laura1986 : gezien de toestand in België gaat het NL-taalgedeel binnenkort weer ingelijfd worden bij NL en dan ben je weer bij af ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:00

volgens mij is belgie wel goed te doen maar niet veel anders dan nederland kwa prijzen.
of je moet ergens in het franze gedeelte zitten en zoals mijn hoefsmid zei (frans man) in een vervallen dorpje met alleen maar bejaarden waar je je geld niet kan verdienen dan kan je nog wel iets leuks kopen voor weinig...

duitsland trekt mij ook, vooral vanwege de goedkope huizen.
maar ook dat ligt aan de omgeving waar je in komt.
en helaas mijn man trekt het niet... dus die wil er niet heen.

en noorwegen zijn we nu al poos verliefd op.
is iets verder dan belgie en nederland maar ja... ook weer niet zo heel ver (mijn schoonouders wonen in new zealand en daar wil ik niet wonen, hoe mooi ook, ik vind het veel te ver weg...)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:04

Er zijn speciale sites die informatie geven over wat waar en hoe als je naar het buitenland wil emigreren. Je verspeelt ook een groot deel van je rechten op AOW en zo, de sociale voorzieningen zijn anders en de (leef)regeltjes ook. Zelf bouwen kan goedkoper zijn... hangt een beetje van de regeltjes van het betreffende land af.
Een poos geleden adverteerde Frankrijk voor Nederlanders die daar heen wilde komen emigreren, ze wilden dan wel (bijv) artsen/verpleegkundigen/fysiotherapeuten hebben omdat hele streken daar ontvolkt dreiegen te raken. je kreeg dan renteloze leningen, gratis wonen, als je alsjeblieft maar wilde komen werken.
Citaat:
maar volgens mij heb je regen ook nodig hoor want anders hebben de paardjes geen gras

Elders op Bokt zijn hele discussies gaande over hoe slecht gras is voor je paard....dussssss.... :P

En DD..ik heb dat allemaal al achter de rug en heb er geen last van gehad en t zal ook niet meer komen ;)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:06

Ik vind Duitsland als land ook wel leuk, maarja ben half duits dus dat is dan toch ook anders ;)

Is dat zo met Belgie ja? Had wel gehoord dat ze er een potje van maken.. Maar het bij Nl trekken lijkt me ook niet echt helpen..?

Denemarken, Noorwegen, Zweden spreekt me qua landen opzich ook wel aan, maar da zit je gelijk weer zo ver van je familie enzo..

BZ op eigen land zaai je toch gewoon de grassoorten die wél goed zijn voor de paardjes :Y) Kunnen ze lekker op het gras :j (al zou [***] er dan denk ik nog niet 24/7 op kunnen, maar dat zien we dan wel weer)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:17

DubbelDun schreef:
@laura1986 : gezien de toestand in België gaat het NL-taalgedeel binnenkort weer ingelijfd worden bij NL en dan ben je weer bij af ;)

oei, straks word ik dus een nederlander :oo
voor de prijs moet je niet naar hier komen (al is in de meer afgelegen gebieden van wallonië wal wat goedkopers te vinden), voor het weer ook al niet :')
zuid-frankrijk en spanje zijn mij ook veel te warm, ik zou veel liever naar het noorden trekken (maar wel iets noordelijker dan NL :+ )