Pfff, wind, geen gebrek aan! Ik dacht dat het hier beter zou zijn dan aan de kust, maar vannacht heb ik amper geslapen en stond ik om 2u bij de stallen om te controleren of alles wel goed ging. Verder wel al de hele dag stralende zon hier
Als koudbloeden al op gaan stijgen waait het echt hard Ik moet zeggen die van mij kijken er niet van op. Ik heb iig geen diepe kuilen van 'gek doen' aangetroffen.
Maar die dingen liggen zo in de weg meestal. En je tilt ze zelf niet even aan de kant.
Tinky12
Geplaatst: 01-04-15 06:47
Hihi...mijn vriend kwam ook zo'n ding tegen,vlakbij huis.Maar even omrijden,lag dwars over de weg en was er ook niet een die je met schouders eronder even opzij drukte Straks even in de omgeving kijken wat er gesneuveld is...in het bos toch best risico.
Na zo'n storm ziet het bos er volgens Boon altijd heel anders uit temeer daar de bossen hier niet onderhouden worden. Vorig jaar hing er bijvoorbeeld een half afgebroken tak (geen kleintje) dwars over een rijpad. Daar kon je dus met goed fatsoen niet onderdoor, want hij kon elk moment naar beneden komen. Al met al heeft ie nog 3 maanden zo gehangen.
Tinky12
Geplaatst: 01-04-15 09:48
Gelijk heeft ie...hihi.Ja soms is het echt link,enige wat je kunt doen is blijven melden.Dan ligt de verantwoording bij hun.Doe het ook schriftelijk,als er dan iets gebeurt kunnen ze iig voor de schade opdraaien.
Hiet net 2 overvolle kruiwagens met dennentakken weggehaald en 2 volle manden met dennenappels,er ligt nog meer maar komt later wel.Zal vandaag ook nog wel genoeg geschud gaan worden
@tinky: volgens mij is het bos 'betreden op eigen risiko' en hoort 'niet onderhoud' bij de natuurlijke manier van een bos. Het is nog wel steeds een productiebos en dan moeten ze natuurlijk met kappen wel uitkijken dat mensen geen boom op hun dak krijgen
Tinky12
Geplaatst: 01-04-15 11:03
Als een tak gevaarlijk over een fietspad/rijpad/voetpad hangt,zijn ze daar wel verantwoordelijk voor op het moment dat het wordt gemeld. Betreden op eigen risico is wel heel erg makkelijk gezegd,ken je die bordjes op de manege??Net zoiets...
Als je er bij kunt zou ik dan zelf een keer een zaag meenemen en de tak afzagen zodat ik weer normaal kan rijden. Hier rijden we ook in productie bos maar als er iets in de weg ligt gaat het wel aan de kant.
Was op kapaza aan het rondkijken naar oudere tractoren. Maar wat ik niet snap is hoe kan je daarmee pakken hooi stappelen? Dan moeten ze toch een frontlift hebben of is er een andere manier?
Palletvork Die kun je achter je trekker hangen. Zoiets
besita
Geplaatst: 01-04-15 11:16
ja liefst wel wij hebben een een balenprikker wat je er achteraan opzet en dat is goed om ze te nemen of om te stapelen per 2 ..of bijvoorbeeld palletboxen met water etc naar de weides te doen
Kirrr
Geplaatst: 01-04-15 11:17
En dan kan op elke tractor? Of op wat moet ik dan letten?
Alvast super bedankt
besita
Geplaatst: 01-04-15 11:17
Kirrr
Geplaatst: 01-04-15 11:21
En hoe hoog kan je daar dan mee?
Edit: als ik het goed begrijp moet er dan wel een hefset op de tractor zitten? Anders kan je toch nooit iets opheffen hé?
besita
Geplaatst: 01-04-15 11:28
ja maar dat zit er toch echt meestal op anders kan je ook niet slepen , strooien etc
palousa_boy
Geplaatst: 01-04-15 11:29
Vroeger hadden we op stal ook zo'n soort vork achter de trekker (voor ze een kniklader kochten) maar dat was altijd wel een gevecht om het stro op z'n plek te krijgen want de trekker was eigenlijk te licht voor die grote balen stro.
De balen stonden onder de kap ook 5 hoog gestapeld dus voor ik een baal te pakken had..
Moest eerst met veel vaart achteruit de vork in de onderste baal steken, dan kon ik meestal de hele stapen naar voren trekken, dan moest ik de stapen omgooien, dan kon ik een baal pakken en daarna de rest weer op pallets leggen..
Met de kniklader kon ik gewoon de bovenste baal pakken en de rest laten staan.
Bij een trekker moet je dus goed op het gewicht letten. Als jij een baal van 300 kilo achterop wil hebben, moet de voorkant op de grond blijven staan anders kan je nog niets Aan de voorkant kun je meestal wel extra gewicht hangen om het probleem op te lossen.
besita
Geplaatst: 01-04-15 11:30
wij doen daarmee de grote balen van 4-500 kg per 2 stapelen ..gaat natuurlijk niet zo hoog als een vorklift /frontlader maar je doet er veel mee
besita
Geplaatst: 01-04-15 11:31
ja Palousa voor grote schuren waar je meer dan 2 hoog gaat is een vorklift/frontlader idd handiger maar voor de meeste particulieren is dit wel een handig ding, wij redden er ons prima mee
Kirrr
Geplaatst: 01-04-15 11:33
Haha palousaboy, beeldende beschrijving. Kan me er wel iets bij voorstellen. Is idd niet zo heel praktisch en belangrijk voor ons om op te letten.
Frontlift is bijna niet te vinden. Toch niet goedkoop. 2 op elkaar stapelen is niet zo hoog, maar beter als niks natuurlijk.